Khamis, 28 Januari 2010

SEMUA DIJEMPUT KETAWA

DARI PD KE MENGGORI

TEKA SIAPA DISANA?
PEMBUNUHAN ALTANTUYA JADI IDEA KOMIK TERBARU ZUNAR – harakah daily

Kisah pembunuhan wanita Monggolia, Altantuya Shariibuu serta pilihan raya kecil Bagan Pinang menjadi idea terbaru kartunis Zunar untuk terus berkarya.

Kali ini beliau datang dengan cerita "Sumpah di Bumi Komisen" dan "Dari PD ke Mongoria". Kedua-duanya terdapat dalam buku komik terbaru beliau, Isu Dalam Kartun (IDK).

Komik "Isu Dalam Kartun (IDK)", sebuah majalah kartun satira yang mengupas isu-isu semasa secara santai bakal diterbitkan tidak lama lagi.

Majlis pelancarannya akan disempurnakan oleh Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar pada Sabtu, 30 Januari jam 5 petang di Dewan Perhimpunan Cina, Jalan Maharajalela, dekat sini.

MARI KITA SAMA SAMA KETAWA

KETAWA BERDEKAH DEKAH… SAMPAI DURIAN MEREKAH.

nota:
semua dijemput hadir
pastikan dapat satu kopi
kalau terlepas beli kempunan sampai gigit jari




MACAM MANA CARA NAK MENIPU DAPAT PROJEK

SATU LAGI PROJEK SEBAT


KERAJAAN CADANG WUJUD KATEGORI SEKOLAH CERMERLANG –mStar

Kementerian Pelajaran bercadang untuk mewujudkan kategori sekolah cemerlang bagi memudahkan sekolah berkenaan mencapai tahap Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT) dengan cepat, kata Muhyiddin Yassin.

"Saya sedang memikirkan mungkin kita akan wujudkan kategori yang bukan SBT tetapi cemerlang. Kita ada ranking kesemua 10,000 sekolah, baik di Sabah, Sarawak dan Semenanjung dan tahu daripada jumlah itu di tahap mana prestasi sekolah-sekolah itu," katanya.

Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran berkata, sekolah-sekolah ini akan dibimbing dan dibantu bagi mencapai kriteria yang diperlukan untuk menjadi SBT.

SBT DIHARAP WUJUDKAN PERSAINGAN SIHAT -mStar

KUALA LUMPUR: Majlis Permuafakatan Persatuan Ibu Bapa dan Guru Nasional (PIBGN) dan Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) berharap Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT) akan mewujudkan persaingan sihat di kalangan sekolah dalam usaha meraih status itu.

Presiden PIBGN, Prof Madya Dr Mohamad Ali Hassan berkata, SBT menjadi penanda aras dan sekolah contoh kepada yang lain dan usaha untuk tersenarai sebagai SBT mungkin menimbulkan tekanan kepada seluruh warga sekolah terbabit.

"Sehubungan itu, sebagai warga SBT yang menjadi "role model" kepada sekolah-sekolah setempat, sepatutnya menjadi "mentor" yang berkesan kepada sekolah-sekolah lain terutama di kawasan setempat supaya dapat mengikut jejak mereka (SBT)," katanya.

LAGI SEKOLAH TERBENGKALI - melayau

Masalah projek sekolah ‘sakit’ atau terbengkalai di negara ini bukanlah satu isu baru. Ia masih berlaku dari semasa ke semasa walaupun pelbagai langkah sudah diambil bagi memastikan perkara itu tidak berulang.

Sama seperti isu rumah terbengkalai, projek sekolah terbengkalai juga memberikan kesan langsung kepada masyarakat terutama golongan berpendapatan rendah dan sederhana.

SBT INI APA ?... BUNYI MACAM NAK SEBAT AJE ?.

BETULKAN SEKOLAH YANG TERBENGKALAI INI DULU…

NAK TARAF DUNIA KEPALA BANA APA... YANG TAK SIAP SIAP INI APA HAL.

INI PROJEK SEBAT DUIT RAKYAT…

MACAM MANA PROJEK TAK SIAP

SIAPA KONTREKTOR… MACAM MANA TENDER KELUAR…

nota:
apa jadi dengan sekolah bistari
tak kan semua sudah habis lari kah kah kah

apa jadi dengan sekolah kluster
tak kan semua sudah kena gam plaster kah kah kah..




IKANG KENA GORENG

KENAPA TAK TANGKAP MAKHLUK YANG BERTANGGUNG JAWAB


BUMBUNG RUNTUH : PAC SARAN KJR BAIKI SISTEM PENGURUSAN PROJEK - melayau

Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) menyarankan Jabatan Kerja Raya (JKR) memperbaiki sistem pengurusan projeknya bagi memastikan tidak ada lagi projek di bawah seliaan jabatan itu yang berhadapan masalah pembinaan seperti di Terengganu.

Pengerusinya, Azmi Khalid berkata, berdasarkan siasatan, PAC mendapati faktor kelemahan sistem pengurusan projek adalah antara punca utama insiden bumbung runtuh di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Kuala Terengganu Jun lepas.

"Kami tidak menyalahkan JKR, kita salahkan keseluruhan sistem, pengurusan keseluruhan projek lemah,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat bersama wakil Kementerian Kerja Raya dan JKR bagi mendengar sendiri penjelasan mengenai beberapa insiden keruntuhan bangunan di Terengganu.

Pada 2 Jun lepas, bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, yang bernilai RM292 juta dan menjadi lokasi utama Sukan Malaysia (Sukma) 2008, runtuh menyebabkan kira-kira 50 peratus daripada strukturnya musnah.

ITU SAHAJA LAPORAN NYA

TAK ADA LAPORAN KONTREKTOR KRONI SIAPA?..

TAK ADA LAPORAN MACAM MANA TENDER KELAUR

KALAU MACAM INI SEMUA DOL BOLEH JADI KONTREKTOR…

BUAT APA DOL PERGI CHANDAT SUTONG… LEBIH UNTUNG BUAT STADIUM…

nota:
berapa pulak belanja untuk baiki stadium ini
siapa akan keluar belanja
masyuuuk lagi




KENAPA BAWA LARI DUIT

LANUN TARBUS DARI RANTAU

NS PERKENAL SESI INTEREKSI TERUS DENGAN ORANG RAMAI

Orang ramai di Negeri Sembilan akan diberi peluang berinteraksi secara terus dengan kerajaan negeri menerusi satu sesi khas yang akan dikendalikan oleh semua Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dan Kawasan Rukun Tetangga (KRT) di seluruh negeri mulai tahun ini.

Mohamad Hasan, berkata menerusi sesi "mendengar" itu, orang ramai boleh meluahkan sebarang masalah mereka atau memberi cadangan mahu pun melontar idea bernas kepada kerajaan negeri untuk diberi perhatian.

Beliau berkata, pemimpin masyarakat, wakil-wakil rakyat Barisan Nasional (BN) dan ketua-ketua jabatan akan turut menghadiri sesi ini untuk bagi mendengar dan mengambil catatan yang diperlukan.

INI HEBAT BUNYI NYA…

BETUL BETUL BERJIWA RAKYAT

KALAU RAKYAT TANYO KENAPA AIR NEGERI SEMBILAN DI SWASTAKAN… APA JAWABNYA?

KALAU RAKYAT TANYA… DUIT SEPULUH JUTA BAWA LARI KELUAR NEGARA…. AMBIL DI MANA?

Tiada ulasan: