Sabtu, 13 Februari 2010

Kementerian Luar Nak Pi Goreng Apa Kat Aggota Parlimen Australia Nanti

Kementerian Luar Akan Tegakkan Benang Basah Perjelas Fakta Perbicaraan Kes Anwar Kepada Anggota Parlimen Australia.

KUALA LUMPUR, 12 Feb – Ekoran daripada bantahan dan memorandum sekumpulan Ahli Parlimen Australia meminta pertuduhan terhadap Anwar Ibrahim ditarik balik, Bernama melaporkan bahawa Kementerian Luar sedang mengatur langkah untuk menjelaskan fakta-fakta “Benang Basah” mengenai perbicaraan kes liwat melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada anggota Parlimen Australia, kata Menterinya Datuk Seri Anifah Aman.

Tindakan kementerian berbuat demikian seolah-olah masyarakat luar tidak mendapat berita sebenar tentang apa yang terjadi.

Mungkin kementerian atau kerajaan Malaysia sudah terlupa bahawa ini adalah era teknologi global yang serba canggih yang mampu menyalurkan berita tanpa disekat-sekat. Masyarakat luar sedang memantau tindak tanduk ketinggalan zaman kerajaan dalam kes fitnah terhadap Anwar.

Bagaimana mungkin sebuah kerajaan yang gagal menghayati, menghargai dan menghormati keluhuran undang-undang Negara dan tidak mengutamakan keadilan dan hak rakyat Malaysia tanpa mengira pangkat dan darjat meminta supaya pihak lain untuk menghayati, menghargai dan menghormati keluhuran undang-undang Negara dan tidak mengutamakan keadilan dan hak rakyat Malaysia tanpa mengira pangkat dan darjat?

Penerangan apa yang nak diberikan? Berdasarkan fakta apakah kementerian akan terangkan tentang perbicaraan Anwar?Adakah ianya satu lagi sesi penerangan untuk memburuk-buruk dan menghukum Anwar dengan menggunakan saluran khas kerajaan?

Itulah format Keadilan One Malaysia.

Tiada ulasan: