Jumaat, 6 Mei 2011

Segerakan PRU 13, Tamatkan Budaya Fitnah Terhadap Pembangkang



SHAH ALAM 6 MEI : Kerajaan persekutuan digesa mempercepatkan pilihan raya umum ke- 13 bagi merungkai pemilihan kepimpinan negara yang berwibawa dan menamatkan serangan berbentuk fitnah terhadap pihak pembangkang.

Ahli Parlimen Kuala Langgat, Abdullah Sani berkata kerajaan pemerintah sepatutnya berdepan dengan pembangkang secara profesional melalui pilihan raya yang adil dan bukannya dengan menyuburkan budaya fitnah.

"Saya mahu memberi amaran, sekiranya pendekatan kezaliman seperti ini terus diambil, saya yakin rakyat tidak bodoh, rakyat sudah bijak menilai untuk angkat tokoh mana yang mereka akan pilih untuk PRU 13 akan datang, Saya saran kepada Najib, segerakanlah PRU 13, kita ke gelangang sebagai 'anak jantan' kemudian kita lihat pemimpin mana rakyat akan nobatkan sebagai pemimpin ulung negara," kata Abdullah.

Melihat kronologi fitnah berterusan termasuk pendedahan klip video seks yang cuba dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya akan menyaksikan kebangkitan rakyat.

"Episod demi episod, fitnah demi fitnah dan keaiban demi keaiban berlaku dalam memastikan musuh UMNO-BN ini tidak mampu bertapak, tetapi percayalah sekira gugurnya perjuangan hebat Anwar ini, maka akan lahirlah ribuan lagi Datuk Seri Anwar Ibrahim di negara ini sekira itulah agenda utama UMNO-BN," katanya lagi.

Dalam pada itu, Abdullah Sani juga mengesa Polis agar bersikap neutral dan bebas dari terus ditunggangi UMNO-BN dalam usaha merealisasikan agenda politik sempit mereka.

"Sebab itu kalau polis membuat satu keputusan, wajib dengan teguh tanpa rasa segan silu mempertahankan apa yang mereka ada dalam siasatan sebagai satu asas, tetapi keadaan sekarang ini polis seolah-olah bersekongkol dengan peguam negara yang sedia maklum tahu beliau terlibat secara langsung dalam konspirasi ulung yang dilakukan pada 1998, dan ini berlaku sekali lagi penglibatan polis dengan peguam negara dalam kes Anwar ibrahim," katanya.

Beliau berkata demikian mengulas tindakan polis yang dilihat akur pada telunjuk Pejabat Peguam Negara dengan menyerahkan semula laporan kertas siasatan kes rakaman video seks kepada Pejabat Peguam Negara.

"Dan mereka taksub pada peguam negara yang jelas agenda utamanya adalah menjatuhakan dan mengaibakan Datuk Seri Anwar Ibrahim, sebab itu tidak logik apabila polis buat siasatan, diserahkan semula kepada peguam negara dan peguam negara meminta kembali polis mengadakan siasatan lanjutan supaya kes ini ada primafesinya, itu niat asalnya, jadi polis terpaksa ditunggangi agar hasrat jijik peguam negara ini dizahirkan dalam bentuk pendakwaan," ujarnya.

Tiada ulasan: