Jumaat, 16 Julai 2010

RAIS DAN BLOGGER GILA



Bekas Duta Amerika ke Malaysia, John R Malott, mendakwa sekiranya Rais mengambil masa 15 saat untuk melayari sesawang 'google' beliau akan mengetahui blogger yang dilabelkan sebagai 'pakar' oleh Utusan Malaysia sebenarnya seorang pernah disambar petir sebanyak 10 kali ketika berada di dalam rumah beliau dan menuduh Ratu Elizabeth terlibat dalam sindiket wang haram. Gilakah blogger itu?



"Blogger ini juga berkata beliau tinggal di atas gunung di New York bersama kuda, kucing, anjing dan ayamnya. Bagaimana orang seperti ini tahu mengenai Malaysia dan siapa sebenarnya agen CIA?," kata Malott.

Rais gagal menyelidik latarbelakang blogger yang tulisan mengenai Anwar dipetik oleh Utusan Malaysia. Malah tidak siapa pernah mendengar blog ini apatah lagi mengatakan ianya 'terkenal'. Saya yakin Rais juga tidak membaca blog tersebut sebelum beliau membuka mulut. Sebaliknya beliau terus percaya dengan laporan Utusan itu," ujarnya lagi.

Utusan pada 13 Julai memetik tulisan seorang penulis blog terkenal di New York, Elaine Meinel Supkis yang mengaku sering berbalas e-mel dengan Anwar.

Akhbar tersebut memetik Meinel Supkis yang turut mendakwa Ketua Pembangkang itu merupakan alat ciptaan Agensi Perisikan Pusat (CIA) bagi menjaga kepentingan dan perancangan sulit negara berkenaan di Malaysia.

"Anwar juga didakwa membiayai program temu bualnya dengan sebuah agensi berita terkemuka AS untuk meyakinkan bahawa beliau bukanlah anti Yahudi. Dakwaan ini tidak dibuat oleh sembarangan orang kerana antara yang melontarkan pandangan serupa ialah rakan rapat Anwar sendiri iaitu bekas Presiden Bank Dunia, Paul Wolwofitz,"lapor Utusan lanjut.

Siapakah sebenarnya yang gila antara Rais dengan Blogger itu?

Tiada ulasan: