Sabtu, 6 Mac 2010

NEGARA KITA SUDAH TERUK - MUFTI PUN KELENTONG

SEMUA KELENTONG - SEMUA MENIPU


AHMAD AWANG DAKWA MUFTI PERAK TOKOK TAMBAH CERITA – malaysiakini

Ahli Majlis Syura Ulama PAS, Ahmad Awang mendakwa Harussani Zakaria telah menokok tambah perbualan mereka ketika mufti Perak itu menghubunginya bagi memujuk PAS untuk bersama Umno menubuhkan kerajaan perpaduan di Perak selepas pilihan raya umum 2008.


Ahmad mengulas kenyataan Harussani, dalam program dialog Zaaba di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) semalam, yang mendakwa PAS Perak dengan angkuh menolak cadangan tersebut walaupun pada dasarnya mendapat perkenan Sultan Perak Sultan Azlan Shah dan dipersetujui kepimpinan parti itu.

"Apa yang beliau cakap dalam dialog itu adalah tambahan kemudian. (Perkara) Itu tidak betul," katanya sambil menambah, dalam perbualan tersebut, mufti Perak itu tidak memberitahunya yang cadangan itu mendapat perkenan baginda.

"Perbualan tentang ayat al-Quran dan hadis itu tidak ada. Ia direka-reka kemudiannya," katanya ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

NEGARA INI INI BETUL BETUL SUDAH TEROK.

KALAU MUFTI SUDAH PANDAI CHONG.

APA AKAN JADI KEPADA YANG BUKAN MUFTI

HANCUR NEGARA INI.



TOLONG JANGAN IKUT CAKAP YB INI

BERDIRI DI LUAR TINGKAP


PAS CABAR MUFTI PERAK TERJUN POLITIK JANGAN PELEKEH PAKATAN - malaysianinsider

PAS mencabar Mufti Perak Harussani Zakaria meletakkan jawatannya untuk bergiat aktif dalam politik termasuk bertanding pilihan raya daripada mengeluarkan kenyataan-kenyataan memperlekehkan kerjasama Pakatan Rakyat.

“Saya mencabar Harussani meletakkan jawatan sebagai mufti dan beliau secara langsung terlibat dalam politik,” kata Naib Presiden PAS Mahfuz Omar ketika dihubungi The Malaysian Insider.

Sambil menyifatkan Harussani sepatutnya memahami persekitaran kerjasama sebelum 8 Mac 2008, Mahfuz berkata, PAS tidak wajar memutuskan hubungan yang telah dijalin bersama komponen Pakatan Rakyat.

“Saya tidak tahu apa yang berlaku itu (perbincangan selepas pilihan raya umum).

“Tetap yang penting, bolehkah kita yang ada Pakatan Rakyat, menyertai pilihan raya secara bersama dengan mereka, jatuh bangun dan susah payah menghadapi pilihan raya... tidak boleh mengkhianati semangat setiakawan yang telah dibentuk,” kata Mahfuz.

Mahfuz memberitahu Harussani sebagai mufti seharusnya faham dalam Islam juga tidak digalakkan memungkiri janji kerjasama yang telah dijalin dengan DAP dan PKR.

KESIAN DENGAN MUFTI INI.

APA LAH SI MAHFUZ INI.... MINTA MUFTI INI TERJUN.

MUNFTI INI SLOW SIKIT.

NANTI MUFT INI TERJUN DARI TINGKAP SIAPA NAK SAMBUT.

KALAU IBRAHIM ALI TAK APA BOLEH MELONCAT.



POLITIK SURAT NIKAH

SURAT KEBENARAN UNTUK BUKA KAIN DAN BUKA SELUAR

KHAIRY: PENGEKALAN ANWAR SEBAGI KETUA PEMBANGKANG AKAN BAWA MASALAH KEPADA PR - malaysianinsider

Pengekalan Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang akan mengundang lebih banyak masalah bukan sahaja kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) malah kepada pakatan pembangkang secara keseluruhannya, kata Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN) Khairy Jamaluddin (gambar).

Beliau berkata tindakan PAS dan DAP yang masih memberi kepercayaan kepada Anwar adalah agak luar biasa kerana bilangan anggota Parlimen dari DAP melebihi PKR selepas tiga anggota Parlimennya bertindak keluar parti baru-baru ini.

BETUL KE APA KATA MALAON OXPOT NI .

TAPI MALAON INI SENDIRI ... NAK KENA BUANG.

MALAON INI SENDIRI... TANK OXYGEN NAK HABIS.

SIJIL SURAT NIKAH MALAON INI SUDAH TAK LAKU.

MALAON INI JAGA RUMAH ORANG.

MALAON INI SEDANG JADI MASAALAH KEPADA MAHAFIRAUN.

MALAON INI SENDIRI NAK KENA TENDANG KELUAR.

TUNGGU MASA SAHAJA

Tiada ulasan: