Rabu, 17 Februari 2010

WASPADA - CUKONG HENDAK MASUK KE KAMPUNG BARU

INI CUKONG SUDAH MARI


NONG CHIK : UNDANG-UNDANG MUNGKIN DIGUNA MAJUKAN KG. BARU - melayau

Semua penduduk Kampung Baru perlu bersetuju dengan pembangunan semula kawasan itu bagi membolehkan kerajaan melaksanakan cadangan itu secepat mungkin.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, berdasarkan peruntukan undang-undang, bagi melaksanakan sesuatu projek pembangunan secara komprehensif di sesuatu tempat, kerajaan perlu mendapatkan persetujuan semua penduduk kawasan berkenaan.

“Tapi kalau ada yang masih menahan, kita terpaksa cari kaedah undang-undang dan sebagainya,” kata beliau dipetik Bernama.

Beliau berkata kerajaan mungkin mengkaji satu undang-undang mengikut majoriti, iaitu jika 80 peratus penduduk di sesuatu kawasan bersetuju dengan projek pembangunan, maka 20 peratus lagi terpaksa menurut atau akur dengan keputusan membangunkan kawasan itu.

INI MESTI PROJEK NAK REMBAT TANAH ORANG MELAYU.

NAK BUAT PEMBANGUNAN APA.... DUIT SUDAH HABIS.

PELAJAR DI HOSTEL PUN... KENA BALIK HUJUNG MINGGU KERAN TAK ADA DUIT NAK BELI RESEN.

CUKONG MANA PULAK YANG AKAN REMBAT TANAH INI.


KG BEREMBANG SUDAH KENA REMBAT.

KG. CHU BADAK SUDAH KENA REMBAT.

SENTUL SUDAH KENA REMBAT.

AKAN GUNAKAN UNDANG-UNDANG.

INI ERTINYA RAMPAS TANAH RAKYAT.

CARANYA SENANG SAHAJA... GUNA AKTA TANAH KEBANGSAAN.

GAZETKAN KG.BARU SEBAGAI KAWASAN HOSPITAL DAN SEKOLAH.

INI UNTUK KEBAIKAN RAMAI... MAKA TANAH INI WAJIB DI JUAL KEPADA KERAJAAAN.

BILA SUDAH TERJUAL PADA KERAJAAAN... KATAKAN PROJEK SEKOLAH DAN HOSPITAL TAK JADI.

JUAL TANAH PADA CUKONG.

INILAH CARA BERPULUH PULUH TAHUN GEROMBOLAN REMBAT TANAH ORANG MELAYU.

nota:

tanya malaon ini
dia jadi menteri dapat sokongan siapa?
dia mendapat pencalonan dari kawasan mana?
berapa ribu rakyat menyokong malaon ini ?
dia ahli parliemen kawasan mana?
berapa undi malaon ini dapat

cakap berdekah dekah
rajagopal mana tak tentu arah
entah entah sama senasib dengan tengku adnan




KANTOI LAGI

TENGOK BETUL BETUL - RAPI RAPI - MUKA INI ADA MUKA MELAYU!


KELANTAN TIDAK ADAKAN PERARAKAN MAULIDUR RASUL – malaysianinsiderr

Kelantan tidak akan menganjurkan perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul kali ini meskipun Umno dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan mendakwa kerajaan Pulau Pinang pimpinan Pakatan Rakyat sebagai anti-Islam kerana didakwa merancang untuk membatalkan acara itu bulan ini.

“Kami tidak menganjurkan perarakan sebagaimana amalan sebelum ini. Tetapi sudah tentu perarakan diadakan di masjid-masjid di seluruh negeri, yang dianjurkan oleh orang ramai untuk melahirkan kecintaan mereka terhadap Nabi Muhammad,” kata Timbalan Menteri Besar Kelantan Ahmad Yaakob.

“Secara rasmi tiada perarakan yang ditaja oleh kerajaan negeri. Sebaliknya kami akan adakan syarahan agama di Stadium Sultan Muhammad IV pada 25 Feb dan disusuli dengan sembahyang khas,” kata beliau kepada The Malaysian Insider.

Kebanyakan negara Islam menyambut hari keputeraan Nabi Muhammad SAW dengan perarakan selepas solat. Bagaimanapun Arab Saudi tidak mengadakan perarakan.

KESIAN GEROMBOLAN.

KENA CHECK MATE.

KANTOI MANTOI GEROMBOLAN.

NAK TUNJUK ISLAM SANGAT.

ISLAM PERARAKAN.

BUKAN ISLAM AMALAN.

YANG DIAMALKAN RASUAH DAN PENINDASAN.

DUIT DUA JUTA ITU BILA NAK SEDEKAH KAN.


ARKIB UTUSAN MELAYU: 14/02/2010

TIDAK MEMAHAMI SEJARAH –REEZAL - melayau

KUALA LUMPUR 13 Feb. - Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng disifatkan berniat jahat, berfikiran dangkal dan tidak memahami sejarah apabila memutuskan agar perarakan Maulidur Rasul di negeri itu dibatalkan.

Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Reezal Merican Naina Merican (gambar) berkata, perkara sedemikian tidak pernah berlaku sebelum ini ketika Pulau Pinang diperintah Barisan Nasional (BN).

"Semasa BN memerintah semua agama dilayan sama rata, Gerakan yang menerajui kerajaan negeri tidak pernah melarang umat Islam Pulau Pinang melaksanakan perarakan tersebut malah amat memahaminya.

"Ia merupakan satu penghinaan yang amat besar kepada umat Islam, bukan sahaja di negeri itu, malah seluruh negara," katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.

EEEE YANG TAK KENAL SEJARAH.

EEE YANG SUKA BUAT KECOH.

EEE NAK JADI MMMM.




FESYEN DI BUKIT JALIL

ZAHRIN MENCUBA KASUT TINGGI TUMIT


FIESTA TARIAN, FESHEN KEBAYA PUTERI UMNO BAKAL JADI ACARA TAHUNAN - melayau

Fiesta Tarian Melayu Kreatif dan Fesyen Kebaya Puteri Umno akan dijadikan acara tahunan, bermula tahun ini di peringkat negeri dan nasional, kata Ketua Puteri Umno Rosnah Abdul Rashid Shirlin.

Ketika mengumumkan perkara itu, beliau n berkata pesta budaya seumpama itu penting bagi merintis jalan ke arah memperkukuhkan semangat perpaduan di negara ini.

"Perbezaan budaya tidak seharusnya dijadikan jurang pemisah yang akhirnya secara langsung akan memisahkan masyarakat. Sebaliknya kepelbagaian budaya dijadikan sebagai landasan perpaduan nasional,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan pertandingan Fiesta Tarian Melayu Kreatif dan Fesyen Kebaya anjuran pergerakan Puteri Umno Sabah dengan kerjasama Lembaga Kebudayaan Sabah, di sini malam tadi.

NAK KETAWA PUN SUSAH.

KESIAN PUN ADA.

GEROMBOLAN INI PARTI POLITIK KE... BUAT MENIAGA KELAB MALAM.

INI BETUL BETUL SUDAH BENGKRAP.

PARTI POLITIK DALAM DUNIA INI MEMBINCANGKAN FALSAFAH ARAH TUJU TAMADUN BANGSA.

PARTI POLITIK DALAM DUNIA INI MEMBINCANGKAN GARIS PERKEMBANGAN EKONOMI.

PARTI POLITIK DALAM DUNIA INI MEMBINCANGKAN DASAR DALAM DAN LUAR NEGARA.

NAK BUAT FESHEN SHOW INI BAGILAH MALAON YANG SUDAH BENG KARAP.


MINTA MALAON MAT EZAM DAN ZUL NORDIN PAKAI BAJU KEBAYA .

MALOAN ZAHRIN PAKAI KASUT TINGGI TUMIT.

BUAT SHOW DI STADIUM BUKIT JALIL... JAMIN SOLD OUT.



BERMAULUD UNTUK BERASUAH

KAKI RASUAH BERCAKAP TENTANG RASUAH


BERARAK MAULUD TAPI MENGAMAL RASUH – harakah daily

Apa erti kalau berarak dan berselawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w. kemudian menolak apa yang diperintahkannya, rasuah, sapu duit rakyat dan salahguna kuasa, kata Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar.

"Bagi saya, tak berarak tidaklah berdosa. Apa erti kalau berarak dan berselawat ke atas Nabi kemudian tolak apa yang Nabi suruh? Apa guna kita berarak dan berselawat tapi tak hayati sunnah Nabi?" soal beliau.

Dengan merujuk kenyataan Mahathir Mohamad yang mendedahkan Umno sudah jadi parti perasuah, beliau juga mengecam Umno yang berarak, berselawat kemudian rasuah.

" Lagi selawat lagi sapu duit rakyat. Berarak berselawat kemudian salah guna kuasa," katanya yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena.

Beliau menyifatkan, itulah nilai perarakan maulud dan selawat ke atas Nabi bagi Umno.

LAGI HEBAT BERARAK... LAGI BESAR RASUAH.

JUMPA DUIT DUA JUTA DALAM RUMAH ITU NAK BUAT APA?


INI MESTI DUIT NAK SEDEKAH MAULUD NABI MUHAMAD.

SELAWAT ... SELAWAT JUGA... RASUAH AMALAN HARIAN.

MAULUD NABI MUHAMAD SETAHUN SEKALI... RASUAH TIAP HARI.




MB PERAK SEDANG MENERIMA SESUATU UNTUK SETIAUSAHA POLITIKNYA

ZAMBRY GELABAH ADAKAN SAMBUTAN TAHUN BARU CINA – harakah daily

Zambry Abdul Kadir sangat menggelabah dan cuba menarik sokongan orang Cina demi mempertahankan kerajaan yang disahkan oleh mahkamah minggu lepas dengan mengadakan sambutan Tahun Baru Cina.

Ketua Penerangan PAS Perak, Khalil Idham Lim berkata, walaupun tidak menyalahi syariat namun ia telah melanggar adat susila yang selama ini diamalkan dan nampak sangat ‘bodohnya’.

Katanya, sebelum ini, beliau ada terdengar desas desus yang mengatakan Zambry akan mempergunakan sambutan itu untuk menarik sokongan masyarakat Cina supaya kembali menyokong BN tetapi tidak terfikirlah sampai ke tahap itu.

“Saya sangat terkejut dengan tindakan Zambry yang mendahului zaman dengan mengadakan sambutan Hari Raya Cina di kediaman rasmi Menteri Besar Perak di Ipoh, semalam, kononnya seperti yang dilaporkan oleh media mendapat sambutan yang hangat dari pelbagai bangsa di Perak,” ujarnya yang juga Adun Titi Serong.

Baginya, itulah sejarah baru dalam negara apabila seorang pemimpin Umno mengadakan rumah terbuka khususnya di kediaman rasmi bertaraf menteri besar di Perak.

BAGI CHANLAAA.... MB BUAT PARTY DI RUMAH DIA.

INI PERSEDIAAN .... TAHUN DEPAN BARU DIA BOLEH SAMBUT DEWALI DI RUMAH MB.

INI TAKTIK NAK COVER LINE.

MAT GELAP NI ADA STRATEGI JANGKA PANJANG.




SUARA BERFIKIR DILUAR KOTAK

SILA TEKA APAKAH AKHBAR YANG SEDANG DIBACA DIDALAM KOTAK INI ?

TINDAKAN ZAHARIN AKAN BERI KESAN BESAR KEPADA PKR - melayau

Tindakan Ahli Parlimen Bayan Baru, Zahrain Mohamed Hashim keluar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan memberi kesan besar kepada parti itu, kata Mohamad Ezam Mohd Nor.

Ini kerana katanya, bekas pemimpin PKR di Pulau Pinang itu amat rapat dengan Anwar Ibrahim sekali gus membawa tanggapan tindakan Zahrain tersebut berasaskan faktor yang kukuh.

"Saya ingin tegaskan Zahrain bukan calang-calang ahli politik, saya antara orang yang terlibat menubuhkan PKR, saya tahu semua pemimpin PKR dan saya boleh nyatakan Zahrain merupakan pemimpin PKR yang cukup matang, yang halus pertimbangan politiknya, yang berprinsip dan cukup tajam dalam pengamatan realiti dan cabaran politik.

"Justeru apabila Zahrain membuat keputusan keluar parti, saya percaya ia memberi kesan yang besar kepada parti PKR,” katanya.

MEMANG BETUL ...MALAON INI KELUAR MEMANG ADA KESAN BESAR.

KESAN PERTAMA : PADANG GOLF BUKIT JAMBOL SELAMAT.

KESAN KEDUA : BUJET PULAU PINANG SELAMAT.

KESAN KETIGA... SYARIKAT KONTRAKTOR DUA RINGGIT ITU BOLEH BUAT PROJEK JAMBATAN DARI MELAKA KE DUMAI.

KESAN KE EMPAT...BILA PKR MEETING TAK BISING MENDENGAR ORANG BERKEROH.

KESAN KELIMA... MAT EZAM BOLEH BOLEH JADI TOK SELAMPIT.

Tiada ulasan: