Sabtu, 12 Disember 2009

UMNO ZALIM DAN KAKI KELENTONG : DI MANA HARUSSANI DAN NOH GADUT?

BN pula disaman RM546 juta kes kontrak iklan

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memerintahkan sebuah syarikat papan iklan dan BN memfailkan tujuh dokumen termasuk senarai isu yang akan dibicarakan berkaitan kes saman RM546 juta syarikat itu terhadap BN.

Syarikat Pentas Permata Sdn Bhd (PPSB) dan BN diperintahkan memfailkan antara lain ikatan dokumen yang dipersetujui kedua-dua pihak dan yang tidak dipersetujui, senarai saksi terlibat dan ikatan kes plaintif dan defendan.Timbalan Pendaftar, Nur Yusliana Yusoff membuat arahan itu dalam kamarnya selepas kes itu disebut di hadapannya bagi pengurusan kes.

Peguam BN, Datuk Mohd Hafarizam Harun, memberitahu pemberita bahawa Nur Yusliana menetapkan 26 Jan untuk pengurusan kes akhir saman itu bagi menentukan tarikh perbicaraan.Pada 7 Dis 2007, PPSB menfailkan saman terhadap BN kerana menamatkan perjanjian bertarikh 5 Jan 2006, untuk membekalkan dan mendirikan papan iklan luaran bagi BN untuk mempromosikan BN semasa pilihan raya umum.

Syarikat itu yang dilantik sebagai ejen untuk mendirikan papan iklan bagi BN, menamakan BN melalui pegawai amnya Datuk Yaakob Mohammad, sebagai defendan.PPSB, dalam pernyataan tuntutannya, mendakwa mengikut perjanjian, BN berhak menamatkan perjanjian itu pada bila-bila masa dalam tempoh enam bulan daripada perjanjian itu ditandatangani tetapi BN telah mengeluarkan notis itu selepas enam bulan perjanjian ditandatangani.

Akibat itu, syarikat itu mendakwa telah mengalami kehilangan keuntungan sebanyak RM546,552,800 termasuk kos mendirikan papan-papan luaran, pendapatan tahun pertama dan kedua dan jumlah pendapatan sepanjang 10 tahun.Syarikat itu mendakwa BN juga gagal untuk bekerjasama bagi memperoleh lokasi strategik dan menyokong permohonan syarikat itu untuk mendirikan papan-papan luaran itu.

Syarikat itu menuntut ganti rugi khas sebanyak RM546,552,800, ganti rugi am, kos, faedah dan relif lain yang difikirkan wajar oleh mahkamah.BN dalam pernyataan pembelaan mendakwa penamatan perjanjian itu adalah sah kerana PPSB gagal menunjukkan sebarang hasil daripada tugas yang sepatutnya dijalankan mengikut perjanjian itu.

BN mendakwa syarikat itu tidak pernah memintanya bagi menyokong permohonan syarikat itu untuk mendirikan papan luaran itu dan BN juga tidak bertanggungjawab untuk memperoleh lokasi strategik bagi membina papan luaran itu.Ia berkata tindakan syarikat itu memfailkan saman terhadap BN adalah salah kerana yang sepatutnya disaman adalah pegawai amnya.

Ulasan :

Inilah kerajaan yang disokong dan didokong oleh ulama yang dikepalai oleh Harussani Zakaria dan Noh Gadut. Pada pandangan ulama-ulama lain adalah seperti mereka berdua juga mungkin mengatakan bahawa penipuan, rasuah dan penyelewengan yang dilakukan oleh UMNO selama ini adalah hukumnya harus dan dibenarkan oleh Islam demi untuk survival Islam dan Melayu.

Hukumnya dibolehkan untuk UMNO kerana UMNO ketika itu sedang berperang [keadaan dalam darurat] dengan Pakatan Rakyat dalam keadaan tersebut, UMNO tidak perlu bayar hutang tersebut.Tipu dan kelentong diharuskan.

Mahkamah yang akan mendengar kes ini, saya berani bersumpah dengan nama Allah bahawa mahkamah akan menolak saman syarikat ini dan akan memberi kemenangan percuma kepada UMNO. Syarikat ini akan mengalami kerugian [jual barang tidak dapat bayaran] dan kos mahkamah juga syarikat ini terpaksa menanggungnya. UMNO akan lepas tangan dan tidak perlu bayar sesen pun.UMNO berkuasa, dia buat apa sahaja yang dia mahu.

Perkara ini telah pun pernah terjadi kepada syarikat Elegant Advisory Sdn Bhd yang mana UMNO telah berhutang dengannya sebanyak RM218 juta dan liat hendak bayar. Pusingan pertama syarikat ini menang. Mahkamah Tinggi KL, Hakim Anandham Kasinater mengarahkan UMNO menjelaskan hutang tersebut dengan faedahnya sekali kerana membekalkan bahan-bahan kempen pada PRU ke-11 tahun 2004.

Tetapi UMNO buat rayuan, hakim-hakim yang kebanyakannya di Malaysia ini jenis kejarkan dunia, tidak takut pada Allah, takut kepada manusia, takut kehilangan kuasa, kedudukan dan kekayaan, maka mahkamah rayuan pun menerima rayuan UMNO, satu sen pun syarikat inin tidak dapat. Sudah lah barang habis, modal habis dan kena bayar pula ke kilang yang membekalkannya, kena kecing pula dengan UMNO. Bersorakl sakanlah UMNO semau-mauny. Biarkan orang lain menangis-susah, berada dalam kerugian jutaanv ringgit, asalkan dia dan para pemimpin UMNO kaya-raya. Ulamak barua ini diam membisu tidak memberi sebarang komen.



UMNO CABUL HAK RAKYAT RAMPAS ROYALTI MINYAK

Rakyat tidak lagi percaya kepada kepimpinan UMNO dan BN terutama merujuk kepada kenyataan TPM(8 Julai 2009)bahawa soal royalti minyak Kelantan akan dijelaskan oleh Petronas sendiri dan UMNO dan BN kononnya tiada niat menyeleweng hak Kelantan.


2. Hal ini sememangnya telah dijangkakan kerana rakyat sudah sedar bagaimana sepanjang PAS mentadbir Terengganu dahulu royalti telah dijadikan wang Ihsan.
3. Wang sebanyak RM 253.6 juta yang dibayar oleh Petronas kepada Kelantan lesap tanpa diketahui ke mana alirannya (menurut
http://www.chedet.cc/). Dikatakan bayaran telah bermula sejak tahun 1976 lagi. Stok Kelantan mampu memberi pulangan sebanyak RM 1 bilion setahun kepada Kelantan jika semua telaga beroperasi.

4. Di perairan Kelantan terdapat simpanan GAS ASLI sebanyak 13 trillion kaki persegi yang sudah sedia untuk diterokai. (13,000,000, 000,000). Ia cukup untuk tujuh generasi rakyat Kelantan (lebih kurang 500 tahun lamanya). Ianya terletak di Blok-Blok berikut :

* Blok A18,
* Blok B17 & C19,
* PM3,
* Sub-Blok Ular,
* PM301 & PM302,
* PM303,
* PM311 & 312

5. Rakyat Kelantan menerusi kerajaan pimpinan Tuan Guru menuntuk hak Pendaratan GAS ASLI itu di buat di pantai Kelantan dan menuntut royalti GAS ASLI yang menjadi hasil bumi rakyat Kelantan di bayar kepada Rakyat Kelantan.

6. APA YANG BARISAN NASIONAL SEMBUNYIKAN DARI RAKYAT KELANTAN ? Petronas mengesahkan bahawa operasi GAS ASLI di BLOK A 18 sudah bermula menerusi Syarikat Carigali HESS.

* Petronas memegang 50% saham di dalam syarikat tersebut menerusi Petronas Carigali Sdn Bhd dan 50% lagi dipegang oleh Aremada Hess Inc.

* Sekarang ini, operasinya mengeluarkan 6,000 tong GAS ASLI sehari.

* Jarak Blok A18 adalah lebih dekat ke Kota Bharu daripada di hantar ke Kerteh dan Songkla.

* Kerajaan UMNO dan BN bagaimanapun memilih pendaratan GAS ASLI itu dibuat di Songkla walaupun kosnya lebih tinggi akibat jarak yang jauh itu.

7. Dalam usaha mempertahankan hak rakyat Kelantan dan memperkasakan hasil bumi Kelantan untuk rakyat Kelantan, Kerajaan Kelantan pimpinan PAS telah meluluskan pembinaan Terminal Pendaratan Gas Asli dan juga Supply Base untuk Petroleum.

8. Menerusi penerokaan GAS ASLI di Blok A 18, setiap hari, Petronas sepatutnya membayar rakyat Kelantan royalti yang bernilai RM512,000.00 (RM512 ribu) sehari dan ini bererti Kerajaan Kelantan seharusnya mendapat pendapatan tambahan dari royalti GAS ASLI yang bernilai RM186,880,000 (RM186 juta) setahun.

* Menerusi hasil terbaharu ini, PAS Kelantan sudah berjanji untuk memberi subsidi gas memasak sebanyak RM3.00 se tong bagi rakyat Kelantan.

* PAS Kelantan juga akan menggunakan hasil pendapatan baru itu untuk tujuan kebajikan dan mempertingkatkan taraf hidup rakyat Kelantan serta membasmi kemiskinan.
9. PERANCANGAN OPERASI TELAGA-TELAGA GAS ASLI LAIN DI PERAIRAN KELANTAN

* Blok A 18 Fasa 2 pada tahun 2010
* Blok B 17 dan C 19 – Operasi bermula suku ke tiga 2009
* Blok PM301 dan PM302 – Operasi bermula 2011 dan 2012
* Blok PM3 – Operasi bermula suku ke tiga 2008

10. Sebab itulah UMNO dan BN berusaha keras untuk merampas semula Kelantan kerana tidak mahu royalti GAS ASLI ini digunakan oleh Kerajaan PAS membangunkan Kelantan sehingga mengakibatkan Kelantan semakin pesat membangun dan membuat mustahil bagi UMNO dan BN untuk merampas Kelantan semula.

Apabila semua telaga-telaga GAS ASLI ini beroperasi Royalti GAS ASLI yang akan diterima rakyat Kelantan ialah bernilai RM1,000,000, 000 (RM1 Billion). Sebab itulah UMNO dan BN mahu merampas Kelantan sebelum telaga-telaga GAS ASLI ini mula beroperasi.

*Kenyataan media oleh NASRUDIN HASSAN TANTAWI selaku Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat.

Ulasan :

20 tahun kerajaan negeri dan rakyat Kelantan dizalimi oleh UMNO. Disekat dan dikepung serta didera dengan berbagai cara. Didiskriminasi dalam berbagai sektor, tidak ada seorang ulama di Malaysia bangkit menegur perbuatan zalim UMNO sesama bangsa dan seagama termasuk dua orang ulama ini barua ini.

Seluruh ulama dan cerdik pandai Islam merestui perbuatan jahat dan zalim UMNO itu. Bagi mereka tindakan UMNO itu berbetulan dengan kehendak Islam. UMNO tidak boleh ditentang, wajib patuh dan taat sebagaimana Islam mewajibkan taatkan perintah Allah dan RasulNya.

Tetapi dengan sedikit ugutan dari Tok Guru itu hanya serkadar untuk berdoa, barua dua ekor ini bangkit mempertahankan kezaliman UMNO supaya UMNO dapat terus berlaku zalim terhadap rakyat di negara ini khususnya rakyat Keletan yang mana pastinya duit ehsan itu akan bertaburan di kalangan para pemimpin UMNO untuk membeli pengaruh untuk menang pilihan raya sepertimana mereka lakukan di Terangganu.

Bagi mereka, UMNO tidak zalim, malah UMNO berlaku adil kepada rakyat apabila tarif elektrik dinaikkan dan GST akan dilaksanakan pada tahun 2011 nanti. Rakyat susah tidak apa, jangan pemimpin yang susah.
Pemimpin adalah raja dan rakyat adalah hamba kepada pemimpin.

Tiada ulasan: