Selasa, 17 Julai 2012

Patutlah 30,000 hadir dalam 1M4U.. ada kerahan tenaga rupanya.. lihat buktinya..




Kita semua sedia maklum bahawa kerahan tenaga adalah satu perkara yang diamalkan dan diwajibkan ke atas semua kaum lelaki yang merupakan warganegara Singapura.

Di negara tersebut setiap lelaki warganegara mereka yang mencecah usia 18 tahun akan dikerah menjalani khidmat sepenuh masa dalam Perkhidmatan Negara (National Service) selama dua tahun.

Ianya penting untuk keselamatan negara mereka disebabkan faktor jumlah penduduk yang kecil jika dibandingkan dengan negara-negara jiran mereka.

Tahukah anda bahawa ‘Kerahan Tenaga’ ini juga terpaksa diwujudkan di Malaysia di bawah pentadbiran Najib?

Menariknya di negara kita ini bukan belia yang berusia 18 tahun ke atas yang dikerah tetapi Kakitangan Kerajaan, Pelajar-pelajar dan juga sesiapa sahaja yang perlu akan dikerah.

Malangnya ianya tidak langsung membawa sebarang faedah kepada negara, faedahnya hanya untuk pemimpin-pemimpin terbabit sahaja.

Selain Najib yang sering menggunakan kaedah ini untuk menampakkan kepada umum bahawa majlis yang dihadirinya mendapat sambutan meriah, Mukhriz dan Muhyiddin juga mempraktikkan kaedah yang sama.

Dimana Muhyiddin suatu masa dulu telah mengerahkan setiap Syarikat menghantar sekurang-kurangnya 200 orang kemajlisnya – sila baca di ( SINI )

Manakala Mukhriz pula yang dikatakan terdesak untuk menjadi MB Kedah telah mengerahkan seluruh pelajar UiTM Pulau Pinang yang dilahirkan di Kedah untuk hadir ke majlisnya – sila lihat di ( SINI )


Meskipun kerahan tenaga yang dilakukan oleh Najib pada perasmian Hari Kooperasi Negara di Bukit Jalil telah memalukannya dimana para pelajar yang dikerah telah membuat bising ketika beliau berucap dan orang ramai yang dikerah hadir keluar ketika Najib berucap – sila lihat video di ( SINI )

Najib tidak berputus asa.. lagi satu kerahan tenaga dilakukan olehnya..

Media-media yang dikuasai Kerajaan UMNO/BN melaporkan..

Program 1Malaysia 4Youth telah berjaya dilangsungkan semalam dengan kehadiran lebih kurang 30,000 belia yang hadirnya daripada pelbagai sektor seperti RELA, JPAM, sekolah-sekolah, persatuan belia, agensi kerajaan, pertubuhan bukan kerajaan dan lain-lain malah ada juga yang hadir secara individu.

Sesuai dengan gelaran ‘Bapa Pengumuman Negara’ yang diberikan kepadanya, Najib telah mengumumkan sebanyak RM100 Juta akan disalurkan dalam bentuk geran kepada pertubuhan-pertubuhan belia..

Yang pasti.. Kroni akan gembira.. belia tetap ternganga..

Untuk mendapatkan jumlah kehadiran seramai 30,000 orang seperti yang dilaporkan oleh media dikawal Kerajaan UMNO/BN itu, Najib terpaksa menjalankan kerahan tenaga sekali lagi.

Najib terpaksa menyediakan ‘T’ Shirt, makan minum dan pengangkutan secara percuma (ditanggung oleh rakyat jelata) untuk merialisasikannya.

Dokumen yang didedahkan menunjukkan Kolej Komuniti sahaja telah dipaksa mengerahkan sekurang-kurangnya 1,000 pelajar untuk menyertai program Najib 1M4U itu.

Itu kerahan untuk Kolej Komuniti.. sudah tentu kerahan tenaga ini juga telah dipraktikkan terhadap sektor RELA, JPAM, sekolah-sekolah, persatuan belia, agensi kerajaan dan pertubuhan bukan kerajaan.

Dokumen yang telah didedahkan itu sila lihat di sini ( MiLo SuaM )

Kalau nak tengok seorang anggota Polis menari sampai lupa diri di 1M4U itu sila lihat di ( SINI )

Tiada ulasan: