Isnin, 6 Disember 2010

Kerajaan BN cekik darah rakyat

Respon
"Assalamualikum, Kerajaan atau kera jaan BN sudah melampu.Itu yang boleh diluahkan ketika melalui perkembangan semasa yang semakin membeban dan mencelarukan rakyat.

Harga minyak RON 97 naik mendadak kerana ianya dikatakan diapungkan, RON 95.disel. LPG dan gula pula diselaraskan untuk memberi bebanan tambahan kepada rakyat.Kera jaan menegaskan pelarasan yang dibuat kepada keperluan utama rakyat ini sebagai langkah kedua Program Rasionalisasi Subsidi.

Sementara cukai perkhidmatan dinaikkan kepada 6% daripada 5% yang bermakna pemilik pemilik kenderaan perdagangan terpaksa membayar cukai yang bertambah kepada kera jaan BN.Sementara itu, pihak penguasa tempatan seperti Majlis PERBANDARAN KUANTAN turut aktif mengutip wang rakyat menerusi sistem sistem letak kereta yang mengelirukan.



Selain itu, berdozen dozen list boleh disenaraikan untuk melihat bagaimana cekapnya kera jaan BN 'membuat' duit dari rakyat tanpa sedikitpun memberi pulangan yang berbentuk peningkatan produktiviti kepada rakyat.Yang ada hanyalah projek projek bodoh yang hanya menghabiskan duit rakyat.MENARA KUEH LAPIS 100 tingkat bakal menghilangkan duit rakyat sementara projek pusara negara yang dilapurkan bernilai RM70 juta pula bakal mematikan terus duit rakyat kerana tiada nilai tambah yang boleh dinikmati dari projek ini.

Kita juga boleh melihat macam mana nanti Rosmah mengeksplotasi peruntukan besar wang rakyat kepada PERMATA(yang palsu) sesudah begitu banyak Ringgit milik rakyat sudah dihabiskannya menerusi berbagai bagai cara.

Menteri yang bernama JALA yang pernah mengatakan negara akan bangkrap pada tahun 2019( setahun sebelum 2020 Mahadir) mengatakan langkah menyelaras harga minyak dan gula(sebenarnya menaikan harga) merupakan langkah kerajaan mengurangkan perbelanjaan subsidi tetapi malang sekali kera jaan atau JALA tidak pernah menyebut langkah langkah kerajaan untuk mengurangakan kutipan wang rakyat malah ketika polis mengumunkan diskaun sebanyak 50% samannya(bukan mengumumkan untuk menggugurkan terus saman), JPJ masih tegas dengan kadar penuh saman yang hendak dikutip dari rakyat.

Kera jaan BN sudah hilang arah.Mereka mendakwa sebagai kerajaan rakyat dengan rakyat didahulukan pencapaian diutamakan, tetapi apa yang berlaku sekarang menunjukkan sebaliknya, tiada pencapaian yang dicapai dan rakyat terus diperah sedangkan kerajaan bersama anak beranak dan kroni kroni mereka berbelanja sepeti berbelanja wang pusaka peningggalan mak bapak mereka.

Tiada ulasan: