Rabu, 24 Februari 2010

EKONOMI Negara belum PULIH - Zahid Hamidi


Semalam 22 Feb. Gabenor Bank Negara, Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dalam sidang media berasingan menyatakan, kononnya Malaysia telah pulih daripada kemelesetan global berikutan prestasi suku keempat 2009 lebih baik daripada jangkaan.

Mereka dilihat cuba memberi gambaran positif kepada rakyat mengenai situasi ekonomi negara yang bertujuan meraih sokongan rakyat yang sekian lama terbeban dengan pelbagai kenaikan harga barangan.

Dan hari ini 23 Feb dalam jarak masa yang kurang dari 24 jam di Kuantan, Bernama telah melaporkan Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata perkhidmatan pesawat pemintas MiG-29N akan diteruskan seperti biasa bagi tempoh sekurang-kurangnya lima tahun lagi selepas cadangan awal menamatkan perkhidmatannya tahun ini dibatalkan.

Menurut Zahid lagi kerajaan menimbang untuk mengekalkan perkhidmatan pesawat pejuang itu atas beberapa faktor selain dari mengambil kira saranan mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam blognya agar pesawat MiG-29N terus digunakan, antara faktor lain ialah keadaan ekonomi negara yang belum pulih sepenuhnya..

Diulang.. BELUM PULIH SEPENUHNYA kata Zahid Hamidi.

Tiada ulasan: