Rabu, 8 Februari 2012

Natang UMNO: Minyak dunia naik, negara untung rakyat rugi.


Aduan @ Luahan "Assalamualaikum,,..

Bernama melapurkan harga minyak dan emas dijangka naik tahun ini. Lapuran yang menakutkan rakyat terutama mengenai kenaikan harga minyak yang bakal memberi alasan kepada kerajaan yang mendakwa ketua pembangkang menyokong Israel tetapi mendapat khidmat nasihat dari yahudi dengan wang rakyat untuk menaikkan lagi harga minyak domestik.Kenaikan minyak dunia menguntungkan negara tetapi rakyat dipaksa membayar harga yang tinggi untuk mendapatkan minyak dalam negara.Apa punya bangang perkara ini sama seperti seorang nelayan yang menangkap ikan di laut tetapi terpaksa membayar harga ikan yang mahal di pasar bagi jenis ikan yang sama.Apa punya logik?Logik natang mung, kata orang Terengganu.

Sedih sungguh sedih jadi rakyat Malaysia yang terpaksa membayar harga minyak yang melambung tinggi pada kualiti kelas kedua(RON 95).Dah lah tu untuk menunjukkan harga minyak domestik masih rendah, maka warga asing tidak dibenarkan membeli minyak Ron 95.Tindakan yang memalukan rakyat sendiri di kaca mata warga asing terutama pada rakyat negara yang sudah merasai hospitaliti kerajaan asing ketika berada di luar negara.Natang sungguh kerajaan UMNO ni.

Macam mana boleh jadi macam ni?harga minyak dunia naik tetapi rakyat yang tanggung kerugian sedangkan kerajaan serta kroni mereka buat untung berjuta juta malah berbillion ringgit? Mengapa keuntungan hasil jualan minyak tidak mengalir sedikitpun kepada rakyat dalam bentuk subsidi harga yang berpatutan seperti di Brunei dan lain lain negara pengeluar minyak?

Seingat umnopenyangak,sehingga tahun 1998, harga minyak berada di paras RM1+ sahaja dan kenaikannya kalau ada hanyalah sekadar 0.01+ sen dan hanya mengambil masa yang singkat sebelum diturunkan kembali.Tetapi tren ini diubah oleh 2 PM yang terkemudian sehingga sekarang menjadi RM1.90 untuk Ron 95 yang menjadi standard penggunaan kebanyakan rakyat.Malang sungguh nasib rakyat Malaysia.

Dah lah tu kerajaan cuba pula memberitahu rakyat menerusi noits yang diletakkan di stesen minyak mengenai subsidi besar yang ditanggung kerajaan bagi membolehkan minyak Ron 95 dijual pada harga sekarang.Penipuan yang nyata, kerana kerajaan tidak mengumumkan berapakah hasil keuntungan yang diperolehi hasil jualan minyak negara.Natang betul!

Sampai bila kah lagi penipuan kerajaan akan dihentikan?Apakah sampai PRU 13 atau masih akan terus berpanjangan?






"Natang UMNO: Minyak dunia naik, negara untung rakyat rugi." | Login/Create an Account | 5 comments | Search Discussion

The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Natang UMNO: Minyak dunia naik, negara untung rakyat rugi. (Score: 1)
by HantuAir on Tuesday, February 07 @ 19:00:58 PST
(User Info | Send a Message)
Kasihan rakyat Malaysia terus menerus ditipu, dibodoho dan ditindas oleh ketua kerajaan sendiri. Tapi yg lebih malang adalah pengundi PR, sememangnya mereka tidak mahu berkerejaankan umNO, tapi terpaksa menanggung beban kerana majoriti rakyat rela berkerajaankan umNO dan berPM kan najisb



Re: Natang UMNO: Minyak dunia naik, negara untung rakyat rugi. (Score: 1)
by abuamir96 on Tuesday, February 07 @ 19:17:18 PST
(User Info | Send a Message)

Kita pengeluar minyak sawit terbesar dunia tetapi minyak masak sawit selalu tiada dikedai, macam mana? Apakah minyak sawit semua dijual ke pasaran negara luar sebab kat luar lagi mahal.Kita negara pengeluar minyak tetapi minyak petrol tetap meningkat.

Selagi umno/bn memerintah rakyat tetap menipu dan membohongi kita semua.




Re: Natang UMNO: Minyak dunia naik, negara untung rakyat rugi. (Score: 1)
by melentur_buluh on Tuesday, February 07 @ 20:33:55 PST
(User Info | Send a Message)

sbb golongan2 tua bodoh yang masih memilih umno dari 30 tahun dahulu sehingga sekarang, kesannya generasi2 muda menderita...gaji di tokok lama walaupon dah ade degree!

harga barang dah minyak tetap melambung tak turun2, golongan tua2 bodoh mcmni yang tetap setia dgn umno keparat(kononnya umno itu melayu, puih!) mmg kami benci.




Re: Natang UMNO: Minyak dunia naik, negara untung rakyat rugi. (Score: 1)
by kucoi1 on Tuesday, February 07 @ 21:24:44 PST
(User Info | Send a Message)
biasalah... kita x nak harga minyak naik... coz kita parti pembangkang... puak2 umno, puak2 yang kaya.. biarlah puak2 umno jer yang bayar.. knp pulak kita yg kena bayar... nanti kalaulah di takdirkan PR memerintah.. harga minyak turun... kita jgn bagi puak2 umno nieh merasa harga minyak turun.. bior puak2 umno tuh bayar harga mcm sekarang.. puas hati... apa ke banggang ntah.. sokong harga barang naik.. duit lesap...

Tiada ulasan: