Khamis, 7 April 2011

SATU LAGI PROJEK MENIPU ORANG MELAYU

DUA DUA MATI - TAK SAMA?











INI MAYAT ARWAH SABARNI



nota:
dua dua jatuh dari bangunan
dua dua mati dalam pejabat sprm
dua dua tak sama

nota:

macam macam tak sama
mesir tak sama dengan malaysia
tunis tak sama dengan malaysia
libya tak sama dengan malaysia

malaysia unik




PM : KES AHMAD SARBANI BERBEZA DENGAN TEOH – mkini

Kes seorang pegawai kastam yang ditemui mati di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kuala Lumpur semalam adalah berbeza dengan kes Teoh Beng Hock, kata Najib Razak.

Katanya, kes itu berbeza kerana Allahyarham Ahmad Sarbani tidak dipanggil untuk membantu siasatan tetapi datang sendiri ke pejabat SPRM.

"Apa yang saya diberitahu, dia datang secara sukarela ke pejabat SPRM hanya nak tukar statement (kenyataan) yang telah diberikan kepada SPRM sebelum ini. Dia mohon nak tukar statement.

"Dalam masa SPRM memanggil IO (Pegawai Penyiasat) kes berkenaan, sekelip mata sahaja kejadian itu berlaku. Ini berbeza dengan kes Teoh Beng Hock," kata najib kepada pemberita di Kuching hari ini.

Sehubungan itu, Najib berkata beliau telah mengarahkan polis dan SPRM melakukan siasatan secara rapi, telus dan profesional. Beliau juga berharap siasatan secara terperinci dapat dijalankan segera kerana kerajaan tidak akan cuba melindungi apa-apa perkara.

Katanya, ini perlu bagi mengenal pasti apa sebenarnya yang berlaku dalam kejadian yang melibatkan Penolong Pengarah Kastam Selangor Ahmad Sarbani Mohamed, 56.

KELINTAU SUDAH MULA….…

... SILAT LIDAH SUDAH BERMULA......

PAKAR PUTAR ALAM SUDAH SAMPAI.…

…ZIONIS APCO TELAH MULA BERI NASEHAT…..

….BERITA AWAL KAWAN KAWAN KATA ARWAH TELAH DIPANGGIL…..

..KINI SPRM KATA … DATANG TAK DI JEMPUT…..

KAPALA BANA APA? … JEMPUT KE TAK JEMPUT… TAK PENTING...…

…… PERSOALAN PENTING : SIAPA BUNUH SARBANI?......

SIAPA TOLAK SABARNI?....…

MACAM MANA BOLEH JATUH MATI?....

KES TEOH DAN KES SABARNIO SAMA…DUA DUA MATI…..

DUA DUA JATUH DARI PEJABAT SPRM…

DUA DUA SEDANG DI SIASAT….…

CUKUP LAH TIPU MELAYU…...

HENTIKAN PROJEK MENIPU MELAYU….….

HARI HARI AKHIR RAJA BEROOK

TANAH TUNTUTAN MEREKA








HARI PERTAMA KEMPEN PAKATAN DAPAT SAMBUTAN HEBAT- mkini

Kempen Pakatan Rakyat dalam pilihan raya negeri Sarawak bermula dengan baik malam tadi dan majlis anjurannya mendapat sambutan hebat di Kuching, Sibu dan Miri.

Di pusat komersial Premier 101 Kuching, dianggarkan 5,000 orang
membanjiri pusat penjaja untuk mendengarkan ceramah orang kuat pembangkang, termasuk setiausaha agung DAP, Lim Guan Eng.

Manakala di pusat komersial Boulevard di Miri, dan satu lagi berhampiran Specialist Medical Centre di Sibu, masing-masing dihadiri kira-kira 1,000 orang.

Dalam twitternya, pemimpin DAP, Lim Kit Siang menyifatkannya bukan sahaja satu rekod tetapi juga satu permulaan yang baik bagi Pakatan Rakyat.

Wartawan tempatan juga memberitahu Malaysiakini bahawa sambutan kepada pembangkang kali ini lebih menggalakkan berbanding dengan suasana pilihan raya 2006.

Di Kuching, tempat perhimpunan penuh sesak, sehingga memaksa penganjur meletakkan pembesar suara dan projektor di kawasan berhampiran untuk memboleh lebih ramai mengikuti ceramah di situ

DENGAR DAN HAYATI



nota:
kita bernasib baik kerana taib mahmud bertanding
orang jahat macam ini membantu kita
kita lebih senang buat kerja menaikkan
kesedaran rakyat dari cara
yb salehuddin ayub yang menyamar
tetapi pro nuklear

jahat yang jelas senang dilawan
jahat menyamar pakai jubah agama
susah sikit!



LIHAT BANGUNAN INI



nota:
kemungkinan bangunan ini berhampiran dengan kubur
kemungkinan bangunan ini dahulu tapak kubur tok batin
kemungkinan bangunan ini atas tanah orang asli yang di rembat
kemungkinan bangunan ini dibuat oleh kontrektor kelaf F dan tak bayar gaji mat indon
kemungkinan bangunan ini di bubuh carpet of deepak



BANGUNAN BERHANTU


nota:
mungkin kah ini sarang bini puaka?
apakah bangunan ini telah di semah
sebelum digunakan ?

apakah sudah dipotong kambing hitam
bertahi hitam untuk hadiahkan kepala
kambing ini kepada sprm?


SURAT DARI KAKI TANGAN GOMEN:


bro, aku petik dr milosuam. Salam wbth.. Bro aku taktau nak mula dari mane..just nak info mintak ko siasat. kematian pegawai kastam Port Klang. Kwn aku ramai keje forwarding bagitau tadi kat wisma kastam kecoh,mcm kastam mogok pasal kematian ni.kaunter semua tutup.polis takeover wisma xbagi org masuk.tak kuar TV kot.. point aku adalah: Arwah si mati ni dorg ckp bila solat kat wisma dia selalu jadi imam..so mane logik org yg beriman nak bunuh diri..tu satu hal,dlm byk2 pegawai dia ni paling susah nak amek rasuah atau duit kopi.Isu dia di tahan pun (melalui sumber lisan org kastam)SPRM kantoi voucher RM30 jer dari sykt forwarding bagi dia.tapi bukti xsahih ade atau tak. kedua : ini adalah konspirasi Pengarah Kastam Negeri Sgor sengaja nak kenekan dia,( ko siasat lar,aku ni bagi ko sumber lisan jer )sebagai kambing itam.dan semua kastam tau pengarah dorg giler pangkat & kuasa. ketiga : geng2 forwarding ni ckp yg ske lari cukai,byr cukai tipu ni semua sykt2 tempatan yg dimiliki VVIP.Kalau company international semua byr proper. Aku juz nak inform kat ko supaya dgn skil yg ko ade ko bleh mintak rakan2 blogger lain siasat dgn lebih detail,tgk keperibadian si mati ni.majoriti geng fwrding kat port klang percaya dia clean,alim dan baik sahsiah nyer..lagipun dia dah pencen tapi sambung khidmat jer. ok gang,arios. =aku kakitangan gomen=

Oleh Tanpa Nama pada AWAS BERJAGA JAGA pada 11/04/07
April 07, 2011


APA DIA SPRM?













KESATUAN KASTAM SANGSI SARBANI PERGI KE SPRM TANPA DIPANGGIL – minsider

KUALA LUMPUR, 7 April — Kesatuan Pegawai-pegawai Kastam Semenanjung Malaysia sangsi seorang penolong pengarah agensi itu yang ditemui mati dipercayai jatuh di premis SPRM WIlayah Persekutuan pagi semalam akan pergi ke pejabat agensi antirasuah itu tanpa diarah berbuat demikian.

Sehubungan itu, Presidennya Ibrahim Ahmad berkata, beliau yakin Ahmad Sarbani Mohamed tidak mungkin telah berada di pejabat SPRM awal-awal pagi semalam melainkan ada arahan dikeluarkan kepada Allahyarham.

Beliau mempertikaikan kenyataan SPRM semalam bahawa Ahmad Sarbani datang ke pejabat SPRM WIlayah Persekutuan tanpa diarah untuk datang membantu siasatan susulan.

Ahmad Sarbani, 56, ditahan pada 1 April lalu dan dilepaskan keesokan hari.

Kesatuan itu bersama beberapa persatuan dan kesatuan lain dalam Kastam Diraja Malaysia akan mengadakan mesyuarat khas petang esok bagi membuat pendirian mengenai kematian Ahmad Sarbani dan juga Operasi 3B kendalian SPRM sejak awal minggu lalu.

Ahmad Sarbani merupakan salah seorang daripada 62 pegawai kastam yang menjadi tumpuan Operasi 3B, yang merujuk kepada kehilangan sumber cukai RM3 bilion.

“Ini pendirian saya, apa exco (kesatuan) akan putuskan (esok)... kita kena tunggu,” kata beliau sambil menimbulkan persoalan kehadiran Ahmad Sarbani di pejabat SPRM pada pukul 8.26 pagi semalam.

“Tak akan dia (Ahmad Sarbani) datang sendiri, kalau tidak dipanggil tak akan (dia) datang... secara logik, kalau tidak dipanggil, dia tak akan datang,” katanya.

KESAH SUDAH MULA KANTOI DAN MANTOI…...

…. LIHAT KENYATAAN INI….…

BACA BETUL BETUL…..…

…. MUNGKIN ESOK KESATUAN KASTAM AKAN BUAT KENYATAAN YANG BERBEZA…....

SEMUA BOLEH TERJADI…. INI MALAYSIA BOOOOLEEEEH….…

nota:
orang india wajib awas
china sudah
melayu sudah
tunggu kouta india
untuk jadi satu malaysia


INI AKAN BERLAKU:

1 - munkee lidah kontot beri amaran : jangan buat spekulasi
2 - munkee lidah kontot akan kata ini kes dalam siasatan tak boleh komen
3 - munkee munkee lain akan itu sama
4 - munkee akan berkata pembangkang jangan politikkan isu ini
5 - munkee azkan berkata pembangkang tak bertanggung jawab
6 - munkee akan berkata deepak the carpet man tak terlibat lari cukai kah kah kah


NOTA:
datuk norza what story?

Tiada ulasan: