Sabtu, 19 November 2011

MELAYU DI BODOHKAN LAGI


LAPORAN AKHBAR KAMPONGAN





2 SEKOLAH HARUMKAN NAMA NEGARA - meloya

KUALA LUMPUR 17 Nov. – Sekolah Menengah (SM) Sains Kuching, Sarawak dan SM Sains Tuanku Syed Putra, Perlis memenangi Anugerah Emas sempena Pameran Rekacipta Antarabangsa Inova 2011 kali ke-36 di Zagreb, Croatia dari 8 hingga 13 November lalu.

Kementerian Pelajaran dalam satu kenyataan memberitahu, pada pameran itu, SM Sains Kuching mempersembahkan ciptaan bertajuk Potential Antifungal, Antibacteria, Antiplasmodial and Termiticidal Activity of the SELUKAI (Goniothalamuslongistipites).

Sementara itu, SM Sains Tuanku Syed Putra pula mempamerkan projek Bio-Oil The Use of Specially Made Catalyst.

“Kedua-dua sekolah tersebut mendapat kerjasama daripada Kelab Penyelidik Muda Envex (EYReC) dan Universiti Malaysia Perlis (Unimap),” kata kenyataan itu.

Menurut kenyataan itu lagi, sekolah tersebut dipilih menyertai pameran peringkat antarabangsa berikutan kemenangan pada Pertandingan Rekacipta dan Inovasi Sains Sekolah Berasrama Penuh (SBP) Kebangsaan kali ke-14.

“Pada pertandingan yang diadakan dari 1 hingga 4 April lalu itu kedua-dua sekolah tersebut memenangi Anugerah Emas.

“Sebanyak 60 SBP dari seluruh negara mengambil bahagian pada pertandingan yang diadakan di SM Sains Machang, Kelantan,” katanya.

... TOLONG LAAA JANGAN BODOHKAN MELAYU..... kah kah kah..

...HARUM KEPALA BANA APA?..... kah kah kah...

...TAK ADA PUN CNN ATAU BBC BUAT LAPORAN.... kah kah kah..

... TAK ADA PUN LE MONDE... NEW YORK TIMES ..THE GUARDIAN BUAT CERITA SDEKOLAH INI...kah kah kah..

.... JANGAN BANGANG KAN MELAYU... JADI JAGUH KAMPONG..... kah kah kah

NOTA:
kesian melayu
bila baca meloya
ingat terer tapi
hanya jaguh kampong
dari akhbar kampongan
kah kah kah



JADIKAN DEMO BUDAYA POLITIK BARU

SALUT ANAK MUDA YANG BERANI




NOTA:
sila bawa
ketidak puasan hati
ke jalan raya
hanya jalan raya jadi penentu!







MAHASISWA UPSI BERDEMO LAGI, TUNTUT JAMINAN POSTING
– harakah daily

Mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) semalam sekali lagi mengadakan piket aman menuntut isu 'posting' diselesai segera oleh pihak pentadbiran universiti tersebut.

Piket yang dinamakan 'Posting 2.0' merupakan rentetan daripada isu penempatan graduan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan keluaran universiti awam yang melanda mahasiswa.

Bercakap kepada Harakahdaily, Setiausaha Legasi Mahasiswa Progresif (LMP), Siti Nurul Piteriah Ab Halim menjelaskan, sehingga hari ini belum ada kenyataan konkrit dari pihak bertanggungjawab bagi menyelesaikan permasalahan mahasiswa pendidikan tersebut.

"Wakil mahasiswa telah mengadakan pertemuan dengan Timbalan Menteri Pelajaran (Datuk Dr Wee Ka Siong) bagi mengetahui kedudukan sebenar serta maklum balas dari pihak kementerian namun sehingga kini kita tidak tahu kedudukan sebenar mahasiswa selepas mereka tamat pengajian di sini," jelasnya sambil menambah pertemuan tersebut dibuat pada 19 November lalu di parlimen.

Tambah Nurul Piteriah lagi Piket Posting 2.0 itu bermula pada jam 1.00 petang, di mana sekumpulan mahasiswa seramai 70 orang telah berarak dari Sudut Pidato ke bangunan Canselori untuk bertemu dengan pengurusan tertinggi univesiti.

"Mereka akhirnya disambut oleh Naib Canselor UPSI, Professor Zakaria Kasa di pejabat beliaunya. Pertemuan antara perwakilan Pro-Mahasiswa UPSI (Legasi Mahasiswa Progresif dan Mahasiswa Pendidik) dilaporkan berlangsung secara sihat dengan pihak universiti yang akhirnya akur dengan tuntutan mahasiswa dan berjanji akan menyelesaikan kemelut ini.

"Pihak universiti juga dikatakan telah menghantar nama-nama graduan yang belum mendapat penempatan untuk diuruskan oleh pihak berwajib," sambungnya.

NOTA:
satu lagi bukti demo telah menjadi budaya kita
ini satu yang baik
anak anak muda weajib diajar turun ke jalan raya
jika pilihanraya kali ini menipu
maka jalan raya adalah pilaian tepat

NOTA:
tolong sampaikan berita demo ini
kepada madey
biar madey kena sembelit
kah kah kah

PADAN MUKA






BERITA DADAH YANG AMAT PELIK

MALAYSIA DI SERANG DADAH






KASTAM RAMPAS MIKROFON SYABU RM3.5 JUTA – berita hairan

Diseludup melalui kargo di KLIA

SEPANG: Kastam Diraja Malaysia (KDRM) merampas 15 kilogram (kg) syabu bernilai RM3.5 juta yang diseludup melalui kargo di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini, Sabtu lalu.

Pengarah Kastam KLIA, M Govinden, berkata kejayaan itu diperoleh apabila anggotanya menahan kereta Perodua Viva dipandu lelaki berusia 24 tahun membawa tiga kotak berisi dadah berkenaan, jam 10 malam.
“Kotak yang dibawa dari China itu diisytiharkan sebagai alat pembesar suara tetapi apabila dibuka terdapat amplifier dan dalamnya ada paket berisi syabu.

“Perkara ini sangat membimbangkan kerana gejala penyeludupan tidak lagi terhad kepada penumpang yang menaiki pesawat tetapi sudah berubah menggunakan kargo,” katanya pada sidang media di sini, semalam.

Katanya, penahanan lelaki terbabit membawa kepada penangkapan tiga lagi lelaki berusia antara 23 hingga 51 tahun untuk siasatan mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 yang boleh membawa hukuman mati mandatori.



APA JADI DENGAN WARGA IRAN INI?



NOTA:
kita selalu terbaca tangkapan demi tangkapan
kita baca warga iran di tangkap
kita baca warga nigeria di tangkap
kita baca warga india di tangkap

dadah berjuta juta ringgit diseludup masuk

yang menghairankan
tak ada pula berita penyeludup ini dibawa ke mahkamah

bukan kita sahaja yang hairan
kedutaan iran pun hairan sama
mereka hairan kerana mereka tahu warga iran yang menyeludup
ini memang dari jaringan jahat di iran
tapi kenapa tak ada yang dibawa ke mahkamah?

ada macam bau tikus mati disini
ada sesuatu yang telah di kautim ke?
kah kah kah



CAYA LA LU KRISTIAN

PAKAI BATERI NO POWER




UMAT ISLAM DIUMPAN INJIL BERTENAGA SOLAR
- mkini

Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berkata pihaknya telah mengesan lapan cara yang dilakukan oleh pihak Kristian bagi mendakyahkan orang Islam.

Antaranya dengan menggunakan sejenis radio rakaman menggunakan tenaga solar yang dimuatkan dengan cerita-cerita Kristian atau disebut ‘Solar Powered Handheld Talking Bible’.

Perkara itu didedahkan oleh exco yang bertanggungjawab terhadap hal ehwal Islam, Hasan Ali dalam jawapannya kepada ADUN Sungai Burung, Mohd Shamsudin Lias.



NO POWER





INJIL SOLAR: KENYATAAN HASAN ALI HINA UMAT ISLAM KATA ASRI
- minsider

Hasan Ali bahawa umat Islam boleh murtad disebabkan sebaran agama Kristian menggunakan kitab Injil berteknologi canggih adalah satu penghinaan ke atas Muslim, tegas bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

“Jika benar laporan media, saya rasa kenyataan itu satu penghinaan kepada masyarakat Islam di Malaysia dan boleh menjadi satu tindakan kempen tidak langsung tentang ‘the power of reading the Bible’ seperti yang ditonjolkan oleh sesetengah pihak,” kata beliau dalam satu kenyataan dihantar kepada The Malaysian Insider hari ini.

Felow Pusat Pengajian Islam Oxford ini berkata di Malaysia, al-Quran dikumandangkan menerusi pembesar suara, TV, radio, majlis-majlis kerajaan dan lain-lain, tetapi tidak pula dihebohkan bukan Muslim menganut Islam kerana terdengar bacaan al-Quran setiap hari.

Sebaliknya kata beliau, tiba-tiba dihebohkan kononnya ada yang masuk Kristian kerana mendapat alat kecil yang membaca kitab Injil — “solar-powered talking bible”.

“Alangkah hinanya umat Islam dan agamanya. Seakan-akan orang Islam yang sekian lama mendengar al-Quran, terus berubah kerana terdengar atau mendengar bacaan Injil. Tindakan ini seakan kuasa ataupun pengaruh kitab Injil mengatasi al-Quran,” kata beliau lagi.

....POWER BETUL AGAMA KRISTIAN INI.... kah kah kah..

..... ADA SOLAR POWER..... kah kah kah..

... API LETERIK NO POWER..... kah kah kah..

...BATERI NO POWER..... kah kah kah..

...KALAU ADA POWER MESTI RAMAI BUKAN MELAYU MASUK ISLAM.... kah kah kah...

...HARI HARI DENGAR AZAN DAN BACAAAN QURAN.... kah kah kah



INI HABIS KERING POWEEER




NOTA:
zzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz



HAJI NAKEMPRU BUAT PERANGAI LAGI

SIAPA TAHU - ENTOT APA CAKAP ARAB



NAJIB RASMI SEMINAR WASATIYYAH, SATU MALAYSIA – berita hairan

Haji Nakempru Najib Razak akan merasmikan Seminar Kebangsaan Pemahaman Wasatiyyah dan satu Malaysia pada 26 November sebelum Perhimpunan Agung Umno di sini.

Ahmad Maslan, berkata seminar itu akan mengupas lebih mendalam maksud Wasatiyyah dan kaitannya dengan Gagasan satu Malaysia yang diilhamkan Najib.
Katanya, istilah Wasatiyyah secara mudahnya bermaksud "pemikiran tidak ekstrem" seperti yang diamalkan UMNO dan Barisan Nasional (BN) dalam mentadbir negara.
"Wasatiyyah ini adalah satu gerakan yang dipelopori oleh Najib dan sentiasa disebut oleh beliau bukan hanya dalam negara tetapi juga di luar negara dalam ucapan beliau, terbaru di Hawaii, Amerika Syarikat.

"Ia kini menjadi perhatian pemimpin luar tetapi sebelum ia laku di luar negara, dalam negara ini sendiri ia perlu difahami oleh pimpinan dan juga rakyat dan kaitannya dengan Gagasan satu Malaysia," kata Ahmad..

...WASATIYYAH INI KEPALA BANA APA?.... kah kah kah....

...SIAPA YANG WASA ... APA YANG TIYAH.... kah kah kah..

... 書道 INI PERKATAAN JEPUN KE ...MACAM HAJI NAKEMPRU.... kah kah kah...

... SERDERHANA KEPALA BANA SIAPA YANG SEDERHANA?.... kah kah kah..

..ROSMAH SHOPPING ITU SEDERHANA KE?.... kah kah kah..

....APA SUDAH JADI DENGAN HAD HARI HAD HARI .... kah kah kah..

... MANA HILANG NYA HAD HARI HAD HARI...... kah kah kah...

... BELUM SAMPAI TAHUN 2020.... WAWASAN 2020 SUDAH LENYAP.... kah kah kah...

... KENAPA GUNA PERKATAAN ARAB UNTUK SEDERHANA?.... kah kah kah...

...NAK TIPU ORAANG MELAYU...KALAU PERKATAAN ARAB ITU SUCI.... kah kah kah..

...IBNU CHAR MURTA YA HAJI NAJEEEEB.... kah kah kah..

...IBNU CHAR MURTA BAHASA ARAB... MESTI SUCI.... kah kah kah...




TAK PERLU CAKAP ARAB - INI DULU




NOTA:
nak tahu apa dia
perkataan suci ibnu char murta
sila tanya ustaz yang belajar di cairo

Tiada ulasan: