Jumaat, 9 September 2011

KEJAYAAN BESAR SPRM TAHUN INI

KES INI TAK AMBIL POT





ANGGOTA KASTAM MENGAKU TIDAK BERSALAH
– berita hairan

ALOR SETAR: Seorang Pembantu Penguasa Kastam yang dihadapkan di Mahkamah Sesyen di sini hari ini, mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan atas dua pertuduhan membabitkan rasuah tahun lalu.

Lee Kuang Guan, 52, yang bertugas di Unit Khas Pemeriksaan Penumpang Jeti Kuah, Langkawi, dituduh meminta suapan RM440 daripada A Sinappayen sebagai dorongan untuk tidak mengambil tindakan ke atas Sinappayen kerana membawa keluar arak tanpa dikenakan bayaran cukai, melalui panggilan telefon pada 10.10 pagi, 26 Mac 2010.

Dia dituduh melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 16 (a)(B) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009, dan jika sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga 20 tahun dan denda RM10,000 atau lima kali ganda suapan mengikut mana lebih tinggi.

Bagi pertuduhan kedua, Lee dituduh menerima suapan sebanyak RM440 daripada Sinappayen untuk tujuan sama pada hari sama jam 2.30 petang di tandas lelaki balai berlepas Jeti Kuah, Langkawi.

Untuk pertuduhan kedua itu juga, Lee dituduh melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 17 (a) akta sama, dan jika sabit kesalahan boleh juga dipenjara sehingga 20 tahun dan denda RM10,000 atau lima kali ganda suapan mengikut mana lebih tinggi.

Timbalan Pendakwa raya SPRM, A Hafiizh Abu Bakar, menawarkan jaminan RM10,000 kepada tertuduh sebelum hakim Mohd Rosli Osman menetapkan dia dikenakan ikat jamin RM8,000 dengan seorang penjamin.

Mohd Rosli menetapkan 11 Okto9ber sebagai tarikh untuk serahan dokumen. - TIEWNAMA

... TAHNIAH SPRM..... kah kah kah..

...SYABASH SPRM.... kah kah kah...

... HEBAT SPRM KITA INI.... kah kah kah....

...TANGKAPAN PALING HEBAT TAHUN INI..... kah kah kah...

... JATUH KAN HUKUM GANTUNG PADA PERASUAH INI.... kah kah kah...

...ORANG RAMAI PERASUAH INI DIJADIKAN CONTOH... kah kah kah

..... PERASUAH JENIS AMAT AMAT DIPERLUKAN.... kah kah kah...

...UNTUK DIJADIKAN BERITA DIMEDIA.... kah kah kah...

...INI LAH BUKTI BAHAWA SPRM TELAH BERJAYA...kah kah kah...

NOTA:
kalau boleh sisat kastam ini
siasat sampai mati
kah kah kah



MEMANG SUSAH JADI MELAYU

BELUM PAKAI MOBILE PHONE






MAIS SAHKAN KHALID SAMAD TIADA TAULIAH - meloya

SHAH ALAM 8 Sept. - Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) hari ini mengesahkan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad tidak mempunyai tauliah mengajar ataupun memberi ceramah agama di masjid dan surau seluruh negeri Selangor.

Sehubungan itu, Pengerusi MAIS, Mohamad Adzib Mohd Isa berkata, tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) memanggil Khalid untuk memberi keterangan terhadap siasatan berhubung aduan bahawa beliau memberi ceramah agama tanpa tauliah di sebuah surau di Klang bulan lepas adalah sah mengikut peruntukan undang-undang sedia ada.

"YB Khalid Samad tidak boleh membuat apa-apa penyampaian agama termasuklah tazkirah, ceramah, kuliah dan apa-apa pengisian agama di masjid-masjid dan surau-surau di seluruh Selangor ekoran ketiadaan tauliah daripada MAIS,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Mohamad Adzib berkata, keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Tauliah MAIS pada 23 Jun lepas yang menolak rayuan Khalid berhubung penarikan tauliah beliau dibuat selaras dengan perkenan Sultan Selangor untuk tidak memberikan tauliah mengajar atau berceramah mengenai agama Islam kepada mana-mana ahli politik di masjid dan surau di Selangor.

Beliau turut mengingatkan nazir masjid dan pengerusi surau di Selangor agar tidak menjemput mana-mana ahli politik untuk memberikan ceramah, tazkirah atau khutbah berkaitan agama Islam kecuali yang mempunyai tauliah MAIS yang masih berkuat kuasa. – Tiewnama

NOTA:
pekara yang paling susah di malaysia ini ialah menjadi melayu
jaga-jaga - kalau jadi melayu
tiap hari kena tipu

pekara yang paling susah di malaysia ini ialah jadi islam
islam meminta penganutnya untuk melakukan kebaikan
islam meminta penganutnya membuat kebajikan
tapi di malaysia ini
nak buat baik perlu tauliah
nak buat kebajikan perlu tauliah
nak memberi penerangan perlu tauliah

satu nak tanya
orang yang beri tauliah ini
ada number talipon bimbit tuhan ke?
selalu online dengan tuhan?


MANA LEBIH BAHAYA - ROGOL AMAH ATAU BERBALAH!

ELLO - YOU BUNTING KE?




RAIS BIDAS PEMBANGKANG GEMAR PERBALAHAN RAKYAT - meloya

Rais Yatim hari ini membidas sikap sesetengah pemimpin pembangkang yang lebih cenderung mengadakan program yang membawa kepada perbalahan di kalangan rakyat.

"Banyak program pembangkang kini membawa kepada musibah perbalahan. Malah ia membawa kepada perbalahan besar di kalangan rakyat di negara ini.

Pembangkang seharusnya menganjurkan program yang boleh menggalakkan unsur perpaduan di kalangan semua kaum di negara ini sejajar dengan sambutan hari raya Aidilfitri dan kemerdekaan negara dan bukannya mengadakan program yang menjurus kepada perbalahan antara rakyat,” katanya

NOTA:
hanya satu soalan
mana lebih baik buat program yang berbalah
dari merogol amah

hanya satu lagi soalan
mana lebih baik buat program yang berbalah
dari cakap cakap yang astro harga mahal
rupa rupanya anak malaon ini dapat lesen stesen tv

hanya satu soalan
budak kelantan yang dapat kamera itu
betul ke dah bunting?



Tiada ulasan: