Isnin, 27 Jun 2011

Aduhai PM..mana dia RM4billion yang diumumkan kat Amerika tempohari.. tak turun mai lagi nie..??

PM Bisu Pandai Melalak...

Najib Razak hari ini mencabar Pakatan Rakyat supaya berdepan dengan Barisan Nasional (BN) sebagai “anak jantan” dan bukan turun di jalan untuk mengadakan Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.
Gua cabar Najib Razak supaya menjelaskan kepada RAKYAT... kemana menghilangnya Saham Bumiputera sebanyak RM50 Billion sejak ianya dilaksanakan. Dah di desak dalam Parlimen... tetapi masih senyap hingga sekarang... apakah Malaysia mempunyai PM yang BISU...????

Wooiittt... Najib Razak ada berani kaaaa...???? Lu nak jantan ka... atau anak betina... ada tulur ka tarak...???

Hanya pandai berkokok jer... mamat nih... ini yang dikatakan PM Malaysia.... hahaha... kena kencing dengan penulis teks ucapan pun masih tak sedar diri... siapa kata PM Malaysia nih cerdik...???? Nak panggil jantan... jauh sekali laaaaa.... tulur sudah lama yeeeeeleeeeekkkk... baca bawah nih...;

http://3.bp.blogspot.com/_BEI1YO43Lqg/TDL6JpXcmeI/AAAAAAAAA70/4f3N3CCrFPw/s320/1704_MotImage.jpg
Pasal terlalu banyak dok 'tembak' (bohong) dekat rakyat, sampai apa yang dia bercakap pun, dia sendiri tak tau ekoq kepala.

"4 billion ringgit invesment plan by Motorola for it's plant in Penang". The announcement made by Najib Razak on 19 may in New York. A day before that, Koh Tsu Koon said "Extraodinary Invesment for Penang".

Nak buka kilang, bukan senang macam nak berniaga 'cucuq kodok'. Dia kena melalui proses yang macam-macam. Kilang tu pulak di Penang, jadi kalau dah sampai 4 billion punya pelaburan nak masuk Penang, tak kan lah Guan Eng selaku Ketua Menteri, selaku Chairman PDC yang menguruskan perkara berkenaan dengan kilang-kilang yang ada di-sini dok 'tidoq' dan tak tau apa-apa kot?!

Sikit punya banyak kaa... pelabur-pelabur dari Amerika dan lain-lain negara yang datang buka kilang di-sini sampai boleh tertubuhnya FREPENCA (persatuan pelabur-pelabur/kilang-kilang di-Penang). Depa ni pun tak tau apa-apa. Jadi bila depa dengaq kata yang Motorola nak bawa masuk sampai 4 billion punya 'invesment', depa pun nak tau juga laa... sebab depa pun tak dengaq apa-apa. Sepatutnya FREPENCA ni yang akan dapat tau dulu.

Jadi wakil kilang-kilang yang dok ada dalam persatuan ni pun pakat-pakat laa.. talipon Guan Eng nak bertanyakan tentang pelaburan 4 billion tu. Sikit punya malu kaa.. sebab Guan Eng jawab dia tak tau. Cuma wakil-wakil ni tak sampai hati nak kata dekat Guan Eng "hang jadi Ketua Menteri macam mana? Sampai apa pun hang tak tau?!"

Bila Guan Eng tanya balik dekat M.I.D.A (sebuah agensi yang menguruskan pelabur-pelabur yang nak buka kilang di-Malaysia) untuk dapatkan kepastian dan nak bantu apa yang patut... maklumlah nak buka kilang harga 4 billion, Guan Eng mesti dan kenalah tau..., tapi M.I.D.A pula dengan tiba-tiba sudah tak boleh bercakap, tiba-tiba saja jadi bisu, diam... tak tau nak jawab apa.

Nak jawab apa benda, kalau dah benda tu tak betul.

Najib tak malu kaa.. cakap benda yang tak betul, di Amerika pula tu... HQ pada segala kilang-kilang besar di-sini.

Najib... Najib... ini mesti kes pegawai M.I.D.A yang 'tidoq' atau pun kawan yang tulis ucapan tu yang 'nga-nga'.

Koh Tsu Koon pula bekas Ketua Menteri, bekas Chairman PDC dekat 20 tahun, connection mesti laa kuat. Bila FREPENCA tak dapat jawapan dari Guan Eng, depa pun talipon pula Koh Tsu Koon tanya pasal Motorola nak melabur sampai 4 billion ni...

Rupa-rupanya... 4 billion itu adalah pelaburan sepanjang 30 tahun Motorola buka kilang di-sini. Bukanlah Motorola nak bawa masuk 4 billion punya pelaburan...!!!!

Mangkuk hayun betoii... dia sendiri tak tau apa yang dia cakap!!!!
Masih nak anggap PM Malaysia nih cerdik ke.... hahaha... hanya olang boloh jer... yang masih nak sokong beEnd nih... kah...kah...kah...

Tiada ulasan: