Selasa, 4 Januari 2011

Khusrin Lapur Diri SUK (Sedia Untuk Kutukan)

Hari Isnin 3 Januari 2011 pastinya meninggalkan kenangan paling manis dalam kerjaya seorang penjawat awam bernama Khusrin Munawi. Dikhabarkan beliau dengan penuh semangat menjunjung 'titah perintah' yang dibawa Mohamad Munir Bani, Setiausaha Sulit Sultan Selangor, telah memasuki pejabat Setiausaha Kerajaan negeri Selangor seawal jam 6.45 pagi.

Dengan dikerumuni jurufoto dan wartawan, Khusrin memberikan 'posing' dengan tulisan 'YB Setiausaha Kerajaan Selangor' yang pastinya akan menjadi foto utama edisi akhbar keluaran Selasa. Itulah jangkaan Khusrin dan seluruh warga umno-apco Be End. TS Khalid Ibrahim, Menteri Besar bolehlah menunggu jemputan ke upacara 'angkat sumpah' di hadapan Sultan Selangor pada 6 Januari nanti. Konfem dan konfident!

Pada ketika itu, Khusrin langsung tidak terlintas apa yang bakal berlaku ke atas dirinya pagi Isnin yang bersejarah ini. Awal sebelum dia (guna 'beliau', baik sangat bunyinya) memasuki pejabat SUK, di alam cyber sudah bergigabait sumpahan dan kutukan daripada pelbagai blog mula berlegar dan dimuat-turun.

Akhirnya, TS Khalid Ibrahim, MB Selangor menukulkan paku terakhir setelah menghadap dan berbincang dengan Sultan Selangor. Beliau seterusnya mengeluarkan kenyataan antara lain menyebut:

Dalam isu perlantikan SUK Selangor si Khusrin Munawi, setelah perbincangan antara MB dengan Sultan Selangor pagi tadi, maka kata putusnya ialah Sultan Selangor menasihatkan kerajaan negeri untuk mengadakan perbincangan dengan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam untuk mencari jalan penyelesaian terbaik mengenai perlantikan Khusrin.

MB Selangor juga menegaskan bahawa Setiausaha Kerajaan Negeri, Khusrin Munawi tidak akan mengangkat sumpah di hadapan Menteri Besar.


Khusrin juga tidak akan dibenarkan hadir pada sebarang majlis mesyuarat kerajaan negeri "Sehingga penyelesaian dicapai kerajaan negeri tidak mahu terlibat dalam sebarang majlis berkaitan jawatan SUK," tambah beliau

Kalau tidak kerana masih ada sedikit iman dalam diri, mungkin Khusrin telah mencari jalan pintas untuk turun ke bawah melalui tingkap..

Memetik kata-kata 'Ikut Suka Aku' ISA - Hari ini mamat nih.... jadi bahan beb..., hampir semua blog belasah mamat tak tau malu ni sampai lunyai...

Cuma nak tambah sikit kata-kata ISA... selayaknya dia menggunakan singkatan SUK - Sedia Untuk Kutukan! Alahai Wak Khusrin..

Khusrin, hari tu kau hina seorang bekas Mufti. Kau dakwa Sahibul Samahah tu ke mahkamah semata-mata kerana memberi ceramah agama tanpa kebenaran kamu. Seorang umat Muhammad yang datang menyampaikan kata-kata Allah, kitabullah, kau perlakukan macam seorang penjenayah. Nah, hari ini Allah bayar cash, sama seperti mana yang pernah berlaku kepada gerombolan yang pernah mencipta kes Liwat 1 dulu. (Keluarga Bekas Peguam Negara Meminta Sembahyang Hajat)

Ke mana kamu nak melaporkan diri selepas ini? Pergilah merayu kepada PM, mungkin PERMATA Rosmah perlukan seorang Setiausaha yang rajin datang bekerja seawal jam 6.45 pagi. Kalau tak ada kerja pada waktu seawal itu, boleh juga cuba-cuba menyiram bunga di sekitar Seri Perdana. Kalau dah tidak diterima untuk mengangkat sumpah, mungkin boleh mengangkat sampah di sekitar Seri Perdana. Rosmah mesti suka kepada Pak Khusrin.

Dipetik sedikit lagi kata-kata Iku Suka Aku:

Apa pun gua ucapkan syabas dan tahniah kepada MB Selangor kerana berjaya mempertahankan hak kerajaan negeri. Cuma gua tak puashati dengan statement MB yang mengatakan;

"Khalid, bagaimanapun mengakui perlantikkan Khusrin sebagai "sah" dan berkata beliau boleh melaksanakan tugas-tugas tidak rasmi seperti menyelia pegawai daerah." - mkini.

hehehe... MB sengaja mau bikin lawak dengan khusrin ke...??? dah puas berperang tiba2 lu boleh kata "sah" pulak.... apa cerita ni... kat mana "sah" nya.... MB tak payahlah nak saiko dan pertahankan kemaluan Khusrin tu... sebab dia jenis muka tak tau malu bro... alang2 dah belasah... belasah jelah sampai lunyai, jangan bagi muka kat puak2 pengampu dan penjilat bn... nanti pentadbiran Kerajaan Negeri jugak yang susah beb...

Tengok contoh negeri Silver Darul Perak, Sultan boleh dijual beli.... apa barang beb....

Pejabat Khusrin telah dipindahkan?

Tiada ulasan: