Khamis, 9 Jun 2011

LEPAS KENA TIBAI KENA SELAR PULAK

KAKI PUN OKAY


INDIVIDU PERTAMA HALANG HUDUD BUKAN KARPAL TAPI MAHATHIR, SELAR NIK AZIZ - minsider

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan, individu pertama yang menghalang kerajaan negeri Kelantan daripada melaksanakan hukum hudud adalah Mahathir Mohamad bukan Karpal Singh seperti mana didakwa bekas perdana menteri itu.


Kata Nik Aziz, kemungkinan Mahathir sudah lupa bahawa beliau telah menghantar surat amaran kepada kerajaan negeri Kelantan di bawah pentadbiran PAS daripada melaksanakan hukum hudud.

Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 (Hukum Hudud) telah pun diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan pada 1993.

Ini berikutan dengan janji PAS untuk melaksanakan Hukum Hudud pada pilihan raya umum 1990.

Bagaimanapun hasrat untuk melaksanakan hukum hudud tidak dapat dilaksanakan kerana Mahathir telah menyekat pelaksanaannya, ia disekat melalui satu surat amaran dihantar kepada Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan.

“Seingat saya orang yang menghantar surat kepada kerajaan negeri Kelantan agar tidak melaksanakan hudud satu ketika dahulu namanya ialah Mahathir Mohamad bukannya Karpal Singh.

“Barangkali orang yang bernama Mahathir Mohamad ini sudah lupa, untuk tujuan mengingatkannya saya boleh tunjukkan surat itu, ia masih ada dalam simpanan saya,” kata Nik Aziz dalam laman Facebook beliau hari ini.

Semalam Dr Mahathir mendakwa pihak menang besar di sebalik pemilihan PAS hujung minggu lalu adalah tokoh-tokoh yang tidak hadir dan bukan ahli PAS khususnya Karpal.

MULA MULA… LEBAI BENGALI KASI PUNTAU…. kah kah kah..

…INI NIK AZIZ PULAK KASI SELAR…. kah kah kah…

MUKA EEE MUKA TAPAK KASUT … TEBAL DAN BERKARAT…. kah kah kah…

KALAU BIAWAK KENA SELAR… BIAWAK PUN AKAN MERASA MALU…. kah kah kah..

TETAPI ANAK LELAKI PANDDY KUTTY MUKA MACAM KULIT PANDDY …kah kah kah….

ANAK PANDDY KUTTY




LEBAI BENGALI MINTA EEE BERTAUBAT





KARPAL SINGH NASIHATKAN MADEY SUPAYA BERTAUBAT - mkini

Pengerusi DAP yang juga ahli parlimen Bukit Gelugor Karpal Singh menggesa Mahathir Mohamad supaya berkelakuan seperti seorang negarawan ulung dan menutup mulutnya.

Katanya, Mahathir yang sedang “meniti usia yang senja” sepatutnya menggunakan sisa-sisa kehidupannya supaya bertaubat atas segala salah laku silamnya.

“Dia banyak buat kesalahan (semasa menjadi perdana menteri) dan sepatutnya menggunakan sisa-sisa kehidupannya untuk bertaubat kerana banyak bersalah kepada negara dan rakyat,” katanaya.

“...Sebagai perdana menteri, dia sangat degil dan tidak sepatutnya berkelakuan seperti itu.”

Menurut Karpal lagi, Mahathir juga tidak sepatutnya campur tangan dalam hal ehwal Pakatan Rakyat.

Beliau mengulas komen dalam blog yang dimuat-naik oleh Mahathir semalam yang mendakwa Karpal sepatutnya gembira dengan barisan kepimpinan baru PAS yang dikatkan lebih rapat dengan DAP.

PADAN MUKA…. kah kah kah

KENA KUTUTK OLEH LEBAI BENGALI…. kah kah kah…

…. NAK BUAT MACAM MANA…. MASIH TAK SEDAR DIRI…. kah kah kah…

KETURUNAN KAKI KELENTONG….. DAH TAK BOLEH DI NASEHATI… kah kah kah…

…. KAPIR YANG MAKAN BABI LAGI SEDAR DARI TUAN HAJI MAHATHIR ANAK LELAKI PANDDY KUTTY….kah kah kah

ANAK KUTTY

Tiada ulasan: