Khamis, 16 Disember 2010

NAJIB SILAP PERCATURAN

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan bahawa Datuk Seri Najib Razak cuba mempertahankan kerajaan BN yang dipimpinnya daripada tumbang kerana bimbang didakwa di mahkamah,

Terkini berhubung dakwaan skandal pembabitan pembunuhan perempuan Mongolia, Altantuya Shaaribuu seperti yang didedahkan dalam laman WikiLeaks.

“Usaha memadamkan kes Altantuya nampaknya gagal dengan kesilapan Najib Razak mencatur media pro kerajaan, nampaknya gelombang wanita Monggolia tiba lagi dan kini ada alasan baru kes Altantuya disebut balik sebab Najib seperti “mahukan” kisah itu, kita akan sambut dengan sebaiknya,” kata Ketua Ketua Penerangan Pas Perak, Drs. Khalil Idham Lim ketika ditemui di sini.

Datuk Seri Najib Razak cuba memperbesarkan pendedahan mengenai dakwaan terhadap Anwar Ibrahim mengenai tuduhan liwat, dalam masa yang sama beliau terlupa wikileaks juga pernah mendedahkan isu masa depan Najib berikutan dihantui dengan skandal pembunuhan Altantuya tidak lama dahulu.

“Sebagai rakyat Malaysia saya tuntut Najib membersihkan dirinya sebagai PM dalam kes Altantuya,” katanya.

Dalam pada itu beliau yang juga Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak menegaskan bahawa rakyat Malaysia khususnya mestilah menolak siapa pun pemimpin yg terlibat dengan skandal seperti itu,

kerana tragedi pembunuhan sebegitu hanya dilakukan oleh manusia yang bersifat durjana dan berhati bangsat, dalam isu ini PM masih belum mengeluarkan apa-apa kenyataan yang boleh menghilangkan kesamaran status beliau berhubung kes pembunuhan wanita monggolia, Altantuya Shaaribuu.

Menurutnya lagi, Najib Razak goyah dengan serangan balas terbaru Anwar Ibrahim dalam soal keterlibatan beliau dalam kes pembunuhan Altantuya. Nampaknya Najib Razak tersilap langkah dan disifatkan seperti menjolok sarang tebuan, diri sendiri bakal menerima padah.

“Saya kira inilah fasa akhir untuk rakyat atau sesiapa pun dalam mempersoalkan keterlibatan Najib dalam kes pembunuhan Altantuya, tegasnya.

Tiada ulasan: