Isnin, 11 Oktober 2010

INI DIA KISAH PENIPU DAN PEMBELIT

BERANI MAKAN IBRAHIM ALI
JANGAN DEKAT UMNO KERANA IA PARTI PENGKHIANAT : MAHFUZ – harakah daily

Rakyat hendaklah menjauhi Umno kerana parti itu sering dibuktikan menggadai kepentingan bangsa sendiri semata-mata mahu menjaga kepentingan diri dan cita-cita politiknya, kata Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar.

"Bukan sahaja bangsa sendiri yang digadaikan, agama Islam pun sanggup digadaikan oleh Umno apabila ia mencantas bantuan kepada sekolah-sekolah agama rakyat (SAR).

"Bukan setakat mencantas bantuan sahaja, para pemimpin Umno termasuk Perdana Menteri Najib telah melemparkan pelbagai tuduhan dan fitnah tidak berasas kepada SAR apabila mereka memberi gambaran seolah-olah SAR menjadi tempat melahirkan pengganas," katanya ketika menyambut gesaan Sultan Selangor supaya rakyat menjauhi pihak yang menggadai bangsa sendiri.

Menurut Ahli Parlimen Pokok Sena itu, antara pengkhianatan terbesar Umno terhadap orang-orang Melayu sepanjang lebih 50 tahun memerintah negara ini ialah apabila tanah-tanah rizab Melayu semakin pupus.

"Akibat perbuatan Umno menggadai bangsa sendiri, kini hanya tinggal sekitar 1.7 juta hektar sahaja tanah rizab Melayu, sedangkan waktu negara menyambut kemerdekaan dulu, terdapat kira-kira tiga juta hektar tanah-tanah tersebut," katanya.

Umno, katanya, seolah-olah mahu mengulangi tragedi yang berlaku ke atas rakyat Palestin apabila tanah mereka tergadai kepada Yahudi Zionis.

"Bukan sahaja tanah, peluang pendidikan yang selama ini menjadi wadah utama mengubah taraf hidup orang-orang Melayu juga dimangsakan dalam kerakusan Umno menggadai bangsa sendiri.

…. DARI 3 JUTA HEKTAR TANAH TINGGAL 1. 7 JUTA ….

INI BELUM KIRA TANAH KTM KENA SONGLAP OLEH SINGAPURA

…. INI BELUM MASUK TANAH JOHOR DI ISKANDAR YANG KENA GADAI….

INI SEMUA AKIBAT AKTA TANAH NEGARA YANG DI LULUSKAN OLEH GEROMBOLAN….

KENAPA PERKASAM TAK MARAH… KERANA CURI TANAH RIZAB MELAYU ADALAH BERTENTANGAN DENGAN PERLEMBAGAAN….

APA MACAM PERKASAM ?

TAK KAN CIUM SAJE



nota:

siapa punya idea bawa keris masuk
dalam perhimpunan gerombolan
nanti dah buka sarong dah tak boleh
tutup. kena tekan juga




KAUM CINA BUKAN PENDATANG TETAPI RAKYAT MALAYSIA YANG SETIA : NAJIB
- melayau

Najib Razak hari ini berkata rakyat Malaysia keturunan Cina bukan pendatang sebaliknya merupakan warga setia negara ini.

Kata-kata hinaan dan sentimen negatif seperti itu perlu dikikis, kata Perdana Menteri ketika merasmikan perhimpunan agung tahunan MCA ke-57 di Wisma MCA di sini.

“Saya setuju dengan anda bahawa kaum Cina Malaysia tidak boleh digambarkan sebagai kaum pendatang.

“Itu mungkin bagi beberapa generasi sebelum ini tetapi hari ini, anda adalah warga Malaysia yang setia,” katanya yang mendapat tepukan gemuruh daripada perwakilan.
Beliau berkata dengan melihat ke depan, semua rakyat Malaysia tanpa mengira latar belakang dan kepercayaan perlu bekerjasama bagi menyumbang ke arah membangunkan Malaysia sebagai sebuah negara progresif.

LAAAAA…. BARU SEKARANG KITA SEMUA SEDAR….

NASIB BAIK MAT MONGOL BERI TAHU

INGAT KAN CHINA INI DATANG DATANG DARI MONGOLIA…

…. TAK SEDAR RUPA RUPA NYA MEREKA WARGA NEGARA….

MACAM-MACAM PUNYA BODOH

JUAL CENDOL MOLEK MOLEK


nota:
duduk senyap senyap
jual cendol kat alor star
jangan heboh heboh
nanti nampak bodoh kah kah kah

AKHBAR MELAYU MASIH BERPENGARUH – berita hairan

SHAH ALAM: Ahli Panel Forum Survival Akhbar Melayu berpendapat media baru seperti blog belum dapat menandingi akhbar arus perdana, termasuk akhbar berbahasa Melayu yang dilihat tetap berpengaruh untuk mengetengahkan pendapat.

Bekas Menteri Penerangan, Zainudin Maidin, berkata kajian menunjukkan pengunjung kebanyakan laman blog semakin mencatatkan penurunan, berbeza dengan akhbar berbahasa Melayu arus perdana yang terus kekal sejak berpuluh tahun.

“Saya yakin masa depan akhbar Melayu sangat cerah walaupun jualannya agak merosot. Namun, pengunjung blog semakin merosot kerana rakyat sekarang semakin bijak selain mempunyai pelbagai pilihan mendapat dan menilai maklumat.

BODOH NI ADA MACAM MACAM JENIS…

YANG INI JENIS BODOH BARU….

…. MEMANG BODOH BILA KATA LAMAN WEB DAN BLOG MEROSOT….

INI BETUL BETUL TERKENTUT DI MULUT….

DALAM DUNIA INI LAMAN WEB DAN BLOG SEDANG MEMBUNUH AKHBAR CETAK….

INI FAKTA... SI ZAM BANGANG INI TAK TAHU KE?...

…. SURUH BELAJAR LARI…. SEKARANG MI NO SPIK INGLIS….

JUALAN AKHBAR SEMAIN MEROSOT

…. TAPI ZAM KATA … MASA DEPAN CERAH….

APA PUNYA TUUUR INI…

AKHBAR TAK LAKU… TAPI MASA DEPAN CERAH…

INI MACAM KATA … SAYA INI JANDA TAPI MASIH ANAK DARA….

NASIB GURKA

SAEKOR BIAWAK BARU DITANGKAP


PKR: SELAMAT GALAS BIAWAK HIDUP , KU LI
- mkini

Kesediaan veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah menerima pelantikan sebagai pengarah pilihan raya BN di DUN Galas disambut sinis oleh pemimpin pembangkang.

Bagi timbalan presiden PKR Syed Husin Ali, tindakan Tengku Razaleigh yang lebih dikenali sebagai Ku Li itu tidak ubah seperti "menggalas biawak hidup".

"Ku Li setuju galas beban sebagai pengarah PRK (pilihan raya kecil) Galas untuk Umno. Tak ada pilihan lain? Harap dan doa Ku Li selamat dari menggalas biawak hidup," katanya dalam laman Twiter.

…. NAK BUAT MACAM MANA….

…. DAH NASIB NAK KENA TIPU….

…. DULU FIRAUN TIPU….

RAIS YATIM TIPU

BRAHENG ALI TIPU….

…. KALI INI MALIKUL TIPU…..

…. BIAWAK PUN BI AWAK LAAAA….

…. MEMANG DAH NAK JADI B A WAK….

nota:

ini bahaya dari seorang ghurkha
nanti takut takuit jadi seorang kuli


KENA ANGKAT SUMPAH PULAK

TAK NAMPAK NI ?

nota:
tahu takut
tak nampak ni?
berani melawan towkay





MCA IKRAR SETIA BERSAMA BN - melayau

MCA berikrar akan terus setia sebagai parti komponen Barisan Nasional (BN) serta memberikan komitmen yang sepenuhnya dalam menjadikan BN sebagai sebuah parti pilihan rakyat.

Chua Soi Lek berkata, walaupun MCA mengambil pendirian berbeza dalam beberapa perkara namun komitmen parti itu terhadap perkongsian kuasa dalam BN yang dipegang lama dahulu tetap tidak berganjak.

"MCA tidak akan menjadi pengikut yang membuta tuli. Sebaliknya kita akan terus bersikap jujur dan ikhlas akan apa yang kita rasakan perlu untuk diperjuangkan demi kepentingan rakyat secara keseluruhannya,” katanya dalam ucapan dasar pada Perhimpunan Agung MCA kali ke-57 di Wisma MCA di sini, hari ini.

APA MAKNA KENYATAAN INI ?....

MAKNA NYA TELAH ADA SUARA DALAM MCA… NAK CELAH DARI GEROMBOLAN

KALAU TIDAK KENAPA PERLU BUAT IKRAR

NI MACAM SURAT AKU JANJI

KERANA ADA KAKI TANGAN KERAJAAN MULA BERANI LAWAN GEROMBOLAN MAKA ADA AJU JANJI….

MCA IKRAR … KERANA MAKIN BANYAK AHLI MCA… NAK CELAH.

Tiada ulasan: