Rabu, 16 Jun 2010

ISTERI SILAT LIDAH KERANA SUAMI KEREK

SAUDI ARABIA FIRST LADY

SAUDI ARABIA SECOND LADY
FIRST BALDI
PERMAISURI AGONG LEBIH TINGGI DARIPADA WANITA PERTAMA- melayau

Kedudukan Raja Permaisuri Agong adalah lebih tinggi daripada ”wanita pertama” kerana kedudukan baginda diberi keutamaan seperti yang termaktub dalam Perkara 32 (2) Perlembagaan Persekutuan, kata Najib Razak.

Najib berkata, tanggapan bahawa gelaran ”wanita pertama” merujuk kepada Raja Permaisuri Agong adalah tidak tepat.

Katanya, terminologi ”wanita pertama” tidak wujud dalam Perlembagaan Persekutuan, justeru menyamakan Raja Permaisuri Agong dengan terminologi tersebut adalah tidak tepat sama sekali.

"Sekiranya ada dan diamalkan, ”wanita pertama” di Malaysia mestilah berada di bawah daripada kedudukan Raja Permaisuri Agong,” katanya dalam jawapan bertulis kepada soalan Tian Chua (PKR-Batu) pada persidangan Dewan Rakyat hari ini.

Perkara 32 (2) Perlembagaan Persekutuan menyebut; “Permaisuri Yang di-Pertuan Agong (yang digelar Raja Permaisuri Agong) adalah mengambil keutamaan mengatasi segala orang lain dalam Persekutuan selepas Yang di-Pertuan Agong.

"Berdasarkan adat, budaya dan amalan protokol di Malaysia, gelaran ”wanita pertama” tidaklah menjadi suatu amalan. Ramai orang berpendapat dalam konteks negara Malaysia, gelaran itu merujuk kepada Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong,” kata Najib

baca ini berita yang betul:


PM: KEDUDUKAN WANITA PERTAMA BAWAH PERMAISURI – mkini

Najib Razak hari ini menjelaskan bahawa ungkapan 'wanita pertama' yang digunakan bagi merujuk kepada isteri beliau, Rosmah Mansor tidak bererti bahawa kedudukannya lebih tinggi daripada Seri Paduka Permaisuri Agong.

Bagaimana pun, jawapan bertulisnya kepada soalan yang ditimbulkan oleh ahli parlimen Batu, Tian Chua, - Najib gagal menjelaskan sama ada gelaran berkenaan wajar digunakan oleh Rosmah.

Chua dalam soalannya bertanya sama ada Perdana Menteri menyedari bahawa dengan merujuk isteri beliau sebagai 'wanita pertama' tindakan itu telah menyalahi Artikel 32, Perlembagaan Persekutuan.

Perkara 32 (2) Perlembagaan Persekutuan menyebut; "Permaisuri Yang di-Pertuan Agong (yang digelar Raja Permaisuri Agong) adalah mengambil keutamaan mengatasi segala orang lain dalam Persekutuan selepas Yang di-Pertuan Agong.

Najib dalam jawapan bertulisnya berkata: “Berdasarkan adat, budaya dan amalan protokol di Malaysia gelaran 'wanita pertama' tidaklah menjadi amalan.”

NAMPAKNYA ISTERI KENA JAWAB

KERANA SUAMI GEDIK GEDIK NAK JADI FIRST LADY.

TIAN CHUA TANYA KENAPA MAK JANDA ITU JADI FIRST LADY

TIAN CHUA TANYA MACAM MANA MAK JANDA BOLEH JADI FIRST LADY

BEPUSING PUSING MENJAWAB… SAMPAI BUKA PEERLEMBAGAAN

MACAM KENA NASI KANGKANG

TAK PAYAH BUKA PERLEMBAGAAN… JAWAB SAJA.

JAWAB MACAM MANA JANDA BERANAK LIMA BOLEH JADI FIRST LADY

MAK JANDA…. TAK MUNGKIN JADI FIRST LADY

KALAU MAK JANDA ALWAYS SECOND LADY.

ATAU LAST LADY ATAU BALDI


PROGRAM LEPAS BATUK DI TANGGA

KAIN RENTANG INI BARU HEBAT - NATANG BEWOK


KAIN RENTANG MANA ROYALTI SAMBUT NAJIB – harakah daily

Gerakan Bertindak Kembalikan Royalti Rakyat (Gegar) bercadang meneruskan misi menuntut kerajaan Pusat membayar royalti minyak kepada rakyat Kelantan melalui satu perhimpunan sempena lawatan Najib Razak ke Kelantan esok.

Setiausahanya, Mohd Hisyamuddin Ghazali berkata Gegar akan meneruskan hasrat murninya itu sehingga episod tuntutan tersebut menemui garis penamatnya.

"Maksudnya sehingga tuntutan itu ditunai atau sehingga ada apa-apa tindakan daripada kerajaan negeri sendiri berhubung tuntutan itu yang menterpaksakan Gegar berhenti dari melaksanakan aktiviti berkaitan.

"Gegar tidak akan berhenti daripada meneruskan perjuangannya begitu saja, dan Gegar akan lakukan apa saja selagi tidak bercanggah dengan hak asasi rakyat," katanya ketika dihubungi lewat petang ini.

Sambil itu beliau memaklumkan satu kain rentang bersaiz 4 x 20 kaki yang bertulis "PM: MANA DUIT ROYALTI KELANTAN RM2 BILLION?? Kami tak mahu Ehsan, Kami mahu ROYALTI" akan dinaikkan pada malam ini sebagai isyarat kepada Najib bahawa rakyat Kelantan sebenarnya tidak pernah berdiam diri dalam perkara berkenaan.

Menurutnya banner-banner tersebut akan dinaikkan di persekitaran Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra Pengkalan Chepa, Pasir Pekan dan sekitar bandar Kota Bharu.

APA LAAAA KAIN RENTANG SAJA

BUATLAA SAMBUTAN BESAR BESARAN

BAGI GEMPAQ SIKIT MAT MONGOL

KAIN KAIN RENTANG INI… MACAM PROGRAM LEPAS BATUK DI TANGGA


KALAU DUA PULUH RIBU BERDEMO

DUA PULUH RIBU TURUN… MAT MONGOL AKAN JAWAB…. BELUM MUKTAMAD LAGI

TAK PERCAYA CUBA TRY


MAHASISWA SILAP

SUAMI PUAKA

PERBICARAAN KES ROMAH BINI PUAKA DISAMBUNG ESOK – harakh daily

Perbicaraan lima pelajar Universiti Malaya (UM) berhubung kes menconteng "bini puaka" dan "pembunuh Altantuya" yang ditujukan kepada isteri Najib, Rosmah Mansor, akan disambung jam 9.30 pagi esok.

Hakim Mahkamah Syesen Jenayah, Rozana Ali Yusof membuat penangguhan tersebut selepas mendengar hujah dari kedua-dua belah pihak dalam perbicaraan yang disambung hari ini.
Dalam perbicaraan hari ini, lapan orang saksi dipanggil memberi keterangan dan akan disambung dengan saksi kesembilan esok.

Kelima-lima tertuduh adalah Shazni Munir Mohd Ithnin, Muhammad Aizat Roslan, Muhammad Saufi Jelani, Mohd Izzudin Hilmi dan Mohd Syahruldeen Ahmad Rosl

MAHASISWA INI MEMANG PATUT DI BICARAKAN

PATUT JUGA DI ROTAN

MEREKA BUAT BODOH


BUAT KENYATAAN BODOH … TAK TENTU PASAL

SEMUA ORANG TAHU… SATU MALAYSIA TAHU.


NIZ AZIZ PUN TAHU...ADA CAKAP DI MUKTAMAR

ROSMAH IALAH SUAMI NAJIB

SEPATUTNYA SUAMI PUAKA … BUKAN BINI PUAKA


SYARIKAT BUMIPUTERA DIJAMIN RUNTUH

SYARIKAT BUMIPUTERA BERMOTTO: DIJAMIN RUNTUH


TELAH RUNTUH
SEDANG AKAN RUNTUH
KONTRATOR STADIUM GONG BADAK BINA ISTANA BARU- mkini

Kelamatan matan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong bakal dalam keadaan berbahaya, kata ahli parlimen Taiping, Nga Kor Ming kerana seorang daripada kontraktor yang dipertanggung-jawabkan membina laluan ke istana baru itu adalah kontraktor yang sama membina Stadium Gong Badak di Kuala Terengganu yang runtuh tahun lalu.

Pada kejadian itu, struktur bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin yang bernilai RM300 juta itu runtuh, kurang setahun selepas siap pada 2008 dan digunakan sempena Sukan Malaysia Ke-12 (Sukma) yang Terengganu menjadi tuan rumah. Ia kini tersadai tanpa sebarang usaha pemulihan.

BETUL TIDAK RAMALAN TUKAR TIUB

BILA ISTANA INI AKAN RUTUH

MACAM MANA KONTREKTOR INI DAPAT PROJEK

CUBA SELIDIK…. MESTI KRONI


MESTI SUB CON PADA CHINA


TAK PERCAYA…. SILA SELIDIK

MOTTO SYARIKAT INI : DI JAMIN RUNTUH!


SYARIKAT YANG SAMA JUGA YANG BUAT JAMBATAN GANTUNG SATU MALAYSIA DI KUALA DIPANG



KESHVINDER TAK CUKUP CASH

TERBARU DARI PERAK !

ADUN MALIM NAWAR KRSHHVINDER TAK CUKUP CASH

Adun Perak Keshvinder keluar kerana ‘tak cukup duit’, dan kecewa dengan DAP.

Pengerusi Perak DAP Datuk Ngeh Koo Ham mendakwa Adun Malim Nawar Keshvinder Singh, yang keluar parti itu atas alasan ‘kewangan’ dan kepimpinan DAP, kemungkinan terpikat dengan ganjaran ditawarkan Barisan Nasional (BN).


nota:
kashvinder tak cukup cash
dan kureng kaseh sayang dari
karpal singh

Tiada ulasan: