Selasa, 13 Julai 2010

CNN MENAFIKAN LAPURAN MEREKA DIBAYAR OLEH ANWAR

Hah!! Apa nak jadi Utusan Malaysia ni.. sudah dua berita yang digunakan untuk menyerang DS Anwar Ibrahim boleh dikatakan tidak berasas..

Mula-mula mereka menuduh Anwar membayar CNN dalam menyiarkan temubualnya.

Shafie Afdal dalam mengulas berita yang disiarkan oleh Utusan yang mendakwa Anwar membayar CNN dalam usaha untuk menyakinkan kembali para pelobi Yahudi bahawa beliau bukannya anti-Yahudi. Berita penuh sila baca di SINI. telah berkata bukan sesuatu yang menghairankan sekiranya Datuk Seri Anwar Ibrahim membiayai program temubualnya dengan Cable News Network (CNN) baru-baru ini dalam usaha untuk meyakinkan kembali para pelobi Yahudi bahawa beliau bukannya anti-Yahudi.

Bagaimanapun hari ini jurucakap bagi CNN yang beribu pejabat di Hong Kong telah menafikan dakwaan yang dibuat oleh Utusan pada hari Jumaat 9 July yang lalu.

Menurutnya “ Cerita mengenai CNN menerima bayaran dari Anwar Ibrahim untuk muncul dalam rancangan ‘Connect the World’ jelas dirancang.”

Kemudian pula mereka menyerang DS Anwar Ibrahim dengan menyiarkan berita yang bertajuk penulis blog AS dedah Anwar ‘alat’ CIA.

Dalam edisi Ahad lalu - Mingguan Malaysia memetik tulisan Elaine Meinel Supkis, yang digambarkannya sebagai "seorang penulis blog terkemuka", mendedahkan bahawa Anwar merupakan "alat" CIA .

Akhbar tersebut menterjemah tulisan Elaine dalam blog - Culture of Life News - seperti berikut: "Anwar bukan ejen tetapi alat yang dicipta oleh CIA. Senarai rakan-rakan membuktikan segala-galanya dan merupakan ejen CIA yang menyamar."

Dengan sifat taksub dan yakin yang melampau terhadap laporan Media UMNO itu Menteri Bakar Jambatan Rais Yatim telah menggunakan laporan media UMNO itu untuk menyerang Anwar.

Berita ini telah dipertikaikan oleh Bekas Duta US ke Malaysia dari tahun 1995 hingga ke tahun 1998 John R. Mallot di SINI.

Dalam keghairahan mereka menyerang DS Anwar Ibrahim, Utusan sebenarnya telah menjadikan pemimpin-pemimpin UMNO yang menggunakan artikel atau berita yang disiarkan Utusan itu sebagai asas untuk menyerang Anwar kelihatan semakin bodoh sebenarnya.

Bodoh kerana mempercayai berita yang tidak benar tanpa memeriksa kesahihan berita tersebut..

Tiada ulasan: