Sabtu, 31 Julai 2010

MAT BISUL BERFATWA LAGI

BISUL ZUL NORDIN MENYERANG LAGI



ZUL NOORDIN : HARAMKAN DAP - mkini

Mat Bisul a.k.a Zul Noordin berkata Pendaftar Pertubuhan perlu membatalkan pendaftaran DAP kerana didakwa "cauvinis, rasis, ala-komunis, anti-Melayu dan anti-Islam" dalam isu diskaun bumiputera bagi pemilikan hartanah tertentu Selangor.

Zulkifli Noordin berkata isu pemilikan hartanah komersial dan mewah - seperti disaran ahli parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua - bukan isu diskaun semata-mata tetapi berkait dengan perlembagaan dan keharmonian kaum.

INI BARU PERJUANG ISLAM….

…. INI BARU BETUL PEJUANG MELAYU….

….. ORANG MELAYU MESTI SENTIASA ADA DISKAUN….

…. TAK KAN MINTA DISKAUN BELI RUMAH SAJA

KENAPA MELAYU TAK BERJIHAD MINTA DISKAUN…. ROTI… IKAN SARDIN… TAMBANG BAS…. KASUT DOC MARTEN

INI HAK MELAYU … HAK ISLAM….UNTUK DAPAT DISKAUN….

…MELAYU DAN ISLAM MESTI DI BERI DISKAUN…INI ADA TERMAKTUB DALAM PERLEMBAGAAN

… TAK PERCAYA TANYA PERKASAM…





APA JADI DENGAN BURUNG TIONG

INI DIA CARTA SIAPA DAN SIAPA MINGGU INI





MENTERI PENIPU, KABINET DITIPU
– harakah daily

Jika benar Ling Liong Sik menipu kerajaan Malaysia seperti tuduhan ke atasnya di Mahkamah Sesyen Putrajaya semalam, bagaimanakah mereka yang ditipu masih kekal dalam jemaah menteri hingga sekarang.

Ketika mempersoalkan perkara itu, Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar berkata, jika benar penipuan itu berlaku, mereka yang ditipu sehingga dua kali dalam tempoh tidak sampai dua bulan hilang kelayakan sebagai anggota jemaah menteri termasuk Najib Razak dan Muhyiddin Yassin.

…. SANDIWARA INI TAK LENGKAP

TAK KAN CHINA SAJE KENA TANGKAP….

MANA DIA KOUTA 30% MELAYU….

MANA ZUL NORDIN PEJUANG JIHAD

MANA PERKASAM… PEJUANGAN KETUANAN MELAYU

... MANA DIA GENG SONGKOK TINGGI?....

….NAPA TAK TUNTUT KOUTA MELAYU….. 30% MELAYU…

nota:
tak mungkin
mustahil semua
bangang kena tipu

ini pakat pakat
sama sama menipu
sama sama merompak

INGAT KERAJAAN PAKATAN BODOH

YOU FUCK FACE... NOW YOU PLAY MY GAME... FUCK FACE



MB SELANGOR : PAKATAN TIDAK AKAN IKUT BN PANGGIL PRU - minsider

Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim mengesahkan kerajaan negeri Pakatan Rakyat (PR) tidak akan mengadakan pilihan raya negeri lebih awal jikapun Barisan Nasional (BN) mahu membubarkan Parlimen untuk pilihan raya umum tergempar.

“Sikap kami adalah jika ia sesuai dengan kami, kami akan lakukan. Jika tidak, kami tidak akan berbuat demikian,” kata beliau kepada pemberita selepas di sini petang ini.

Khalid menjelaskan, pentadbirannya berminat untuk memutuskan soal tarikh pilihan raya umum negeri apabila melangkah ke tahun kelima mandat.

“Setiap orang dalam Pakatan lebih memihak untuk menghabiskan tempoh mandat empat tahun sebelum memutuskan (tarikh memanggil pilihan raya),” kata beliau sambil menekankan, ia tempoh empat tahun adalah masa yang cukup untuk membuktikan kepada rakyat apa yang boleh dilakukan oleh PR Selangor.

Mandat semasa kerajaan negeri akan berakhir Mei 2013.

INGAT KERAJAAN PAKATAN INI BODOH

AJAK MAIN GULI…. IKUT MAIN GULI….

...AJAK MAIN GASING... IKUT MAIN GASING...

... ITU DULU... SEKARANG SUDAH LAIN...

NO WAY FUCK FACE… NOW YOU PLAY MY FUCKING GAME… YOU FUCK FACE….


APA JADI DENGAN KES LINGAM

TAK KAN APEK CHINA INI SEORANG BUAT KERJA

BUKTI SISTEM PERUNDANGAN NEGARA TELUS – MUHYIDDIN – berita hairan

Muhyiddin Yassin berkata, pendakwaan terhadap bekas Menteri Pengangkutan, Ling Liong Sik membuktikan sistem perundangan dan kehakiman negara tidak berat sebelah sebagaimana yang sering didakwa pihak pembangkang.

Sebaliknya beliau berkata, ia membuktikan sistem perundangan di negara ini adalah saksama dan telus kerana tindakan tetap diambil walaupun terhadap seorang bekas anggota Kabinet daripada Barisan Nasional (BN).

APA PULAK FATWA SI SEMBAB INI ….

INI SANDIWARA … SEMBAB INI BODOH ...

…. INGAT APA JADI DENGAN ERIC CHIA…. BERBILION BILION…

INGAT APA JADI DENGAN KASITAH GADDAM….

INGAT APA JADI DENGAN KES ISA SAMAD….

INGAT APA JADI DENGAN KES RAFIDAH AZIZ…..

SEMUA SANDIWARA… SEMUA TEATER….

nota:
berita mula terdengar
mca sedang berfikir dua kali
sama ada hendak terus dalam barisan
atau keluar barisan dan masuk bulatan

Jumaat, 30 Julai 2010

MENAIKKAN BIL AIR IKUT KATA SYABAS ATAU SOKONG KERAJAAN NEGERI

http://4.bp.blogspot.com/_naaZXXey95E/TFG4DLK432I/AAAAAAAADzk/iHNzbgghLNM/s1600/2010-07-30_011739.jpg

mari aku nak tanya..kamu semua tau ka sebab apa SYABAS nak saman Kerajaan Selangor... puncanya sebab kerajaan negeri tangguhkan kenaikan tarif air... dalam bahasa senang naik bil air...

cuba tengok dia orang meniaga dengan rakyat macamana.... sibuk nak naikkan bil air saja... pergi la potong gaji pengerusi SYABAS yang sebulan sampai RM425,000 tuuu...ataupon dok sibuk2 nak naikkan tarif sebab nak tambah gaji pengerusi....

nilah gila sistem di malaysia..buat bisness dengan air ALLAH taala bagi.... gaji BOS sampai beribu-ribu...last dok sibuk nak penaik bil air... lepas tu bila Kerajaan Negeri tahan tak bagi naik siap nak saman kerajaan negeri....inilah gila namanya...

Anda sebagai rakyat suka yang mana satu... penaik bil air bagi mahail kut kata SYABAS tu atau sokong kerajaan negeri....tepuk dada tanya kepala otak berjambul kamu tuuu dulu.....


http://4.bp.blogspot.com/_naaZXXey95E/TFG4CcIPf2I/AAAAAAAADzc/K-lpnO-nw_I/s1600/2010-07-30_011807.jpg
Farah Azlina Membatalkan Perkahwinannya
Berita
"1. Dua hari lalu, Abdul Gani, pada sidang akhbarnya, mengesahkan Farah Azlina telah digugurkan daripada pasukan pendakwaan yang mengendalikan kes liwat Anwar.
Persoalan - Mengapa Farah Azlina digugurkan serta-merta setelah pendedahan dilakukan oleh Raja Petra ?


2. Beberapa bulan lalu, Farah pernah dipindahkan dari Bahagian Rayuan dan Perbicaraan kepada Unit Jenayah Komersial di bawah Bahagian Pendakwaan setelah dinaikkan pangkat. Farah Azlina pada mulanya bukan sebahagian daripada pasukan asal pendakwaan dalam kes perbicaraan Anwar tetapi dibawa kemudiannya selepas seorang daripada timbalan pendakwa raya yang ditugaskan mengambil nota perbicaraan meletakkan jawatan.
Persoalan yang harus difikirkan - Mengapa timbalan pendakwa raya yang asal (sebelum digantikan oleh Farah Azlina) meletakkan jawatan? Adakah kerana tidak mahu bersubahat dengan pasukan pendakwaan??
3. Sebelum kejadian itu iaitu sebelum pembongkaran oleh Raja Petra, Farah Azlina dilaporkan akan melangsungkan perkahwinan tetapi membatalkannya seminggu sebelum tarikh yang dijadualkan itu. Sebab pembatalan itu juga tidak diketahui.
Persoalan - Mengapa perkahwinan Farah Azlina dibatalkan seminggu sebelum ia dilangsungkan ? Adakah ianya berkait rapat dengan hubungai romantis antara Farah dan Saiful ??
4. Difahamkan, sumber dari Suara Keadilan menyatakan bahawa Saiful dan Farah dikatakan bercadang melangsungkan perkahwinan mereka secepat mungkin bagi menggelakkan lebih banyak persepsi buruk masyarakat terhadap mereka.

Persoalan - Mengapa terlalu kalut untuk cepat berkahwin? Adakah suatu kebusungan yang hendak disembunyikan??
Sumpah laknat yang dihamburkan oleh Saiful Bukhari telah memakan diri. Mungkin jika peristiwa ini berlaku di zaman para nabi, pastinya si pesumpah akan mendapat balasan secara 'cash' dengan kuasa Allah.

Tetapi di zaman ini, sumpah yang makan tuan itu ditunjukkan dalam bentuk yang mengaibkan peribadi seperti ditangkap khalwat dengan pelajar di bawah umur, dan mungkin juga didapati 'mengandungkan' seseorang ketika masih mempunyai ikatan pertunangan dengan orang lain.
Personaliti media yang bernama Janna Syariza harus tampil menyatakan status pertunangan mereka. Ini bertujuan untuk membersihkan nama Janna dari terus terlibat dengan kebobrokan sebuah pasukan yang cuba menjatuhkan Anwar Ibrahim dalam apa jua kosnya.
Saudara dan saudari sekalian, mungkin apa yang kita lihat hari ini dan apa yang ditunjukkan kepada kita hari ini kesemuanya adalah berbentuk peribadi. Jika diikutkan, apa perlu untuk kita mengambil pusing perihal peribadi yang sedang hangat diperkatakan? Apakah rasionalnya?

Maka perlulah diingat bahawa, pertuduhan yang dilempar kepada DSAI juga sangat-sangat peribadi dan juga sangat mengaibkan. Seorang anak muda yang diberi kepercayaan supaya suatu hari nanti menjadi orang yang berguna kepada rakyat akhirnya menuduh tuannya dengan tuduhan yang tidak masuk akal - Kononnya diliwat ketika punya kekuatan untuk melawan.

Masalah peribadi yang dihadapi oleh Saiful Bukhari harus menjadi rasional untuk dibicarakan kerana ia telah menyebabkan keperibadian seorang pemimpin dicalar sehabisnya hingga mungkin bakal menamatkan karier politik seorang pejuang.

Oleh demikian, keperibadian 'orang yang menuduh' iaitu Saiful Bukhari perlu di ambil perhatian lebih-lebih lagi orang yang dituduhnya merupakan seorang pemimpin yang punya kredibiliti, kedudukan dan punya karisma. Jika benar Saiful diliwat, hingga dibawakan kepada kita sebuah sumpah lakhnat tujuh keturunan sejurus sebelum PRK Permatang Pauh pada Ogos 2008, maka perjalanan yang dilalui oleh Saiful sepatutnya lebih dipermudahkan.

Apalah perlunya perbicaraan kes liwat DSAI ini diteruskan sekiranya orang yang menuduh tidak mempunyai moral setulus dahi legamnya. Sama-sama kita lihat di manakah berakhirnya konspirasi yang semakin kucar dan kacir, adakah ia berakhir di Sungai Buluh atau berakhir di Putrajaya. Mohon petunjuk dari Allah...

Akhir kata, masih ingatkah kita akan sumpah lakhnat yang dilakukan oleh DS Najib suatu masa dulu? Apalah balanya yang bakal dituruti sekiranya sumpah ini memakan tuannya, adakah ia berbentuk kekalahan teruk pada PRU akan datang? Sabar-sabarlah kita nantikan...



SUBSIDI RAKYAT DIKERAT, KRONI DIBAYAR RM222.58 JUTA


Tindakan kerajaan mengarahkan Lembaga Pelabuhan Klang (LPK) membuat pembayaran RM222.58 juta kepada Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB) membuktikan lagi bahawa kepentingan kroni lebih diutamakan berbanding rakyat, kata Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub.

Bernama melaporkan, semasa membuat keputusan itu, kerajaan melalui kenyataan Kementerian Pengangkutan mendakwa telah mengambil kira semua faktor berkaitan termasuk komitmen kerajaan kepada pemegang bon, serta tanggungjawab LPK di bawah perjanjian yang telah ditandatangani.

Salahuddin mempersoalkan, adakah ia merupakan tanggungjawab Lembaga Pelabuhan Klang (LPK) atau tanggungjawab KDSB.

Beliau merujuk kepada laporan mengenai jaminan KDSB bahawa sebarang kekurangan dalam pembayaran semula bon adalah tanggungjawab syarikat tujuan khas itu dan wang rakyat tidak akan digunakan untuk membayarnya.

"Kerajaan perlu menjelaskan, tanggungjawab siapa untuk menanggung bebanan ini? Tanggungjawab rakyat atau KDSB?

"Kalau untuk rakyat, subsidi direntap, dikerat. Kalau untuk kroni, adakah kerajaan senang-senang belanjakan RM222.58 juta walaupun ahli lembaga LPK memutuskan tidak mahu membuat pembayaran tersebut," katanya.

Bagi Ahli Parlimen Kubang Kerian itu, tindakan kerajaan itu menguatkan lagi ingatan rakyat kepada dakwaan salah seorang Ahli Jawatankuasa Pusat MCA, Datuk Tee Lian Ker bahawa ramai tokoh Umno dan MCA yang menerima wang dari Ketua Pegawai Eksekutif KDSB, Datuk Seri Tiong King Sing.

Tiong juga adalah Ahli Parlimen Bintulu dan Pengerusi Kelab Penyokong Barisan Nasional (BNBBC).

"Sebelum ini beria-ia (Menteri di Jabatan Perdana Menteri), Datuk Seri Idris Jala kata subsidi berterusan akan menyebabkan negara ini bankrap sembilan tahun lagi, tetapi pada masa yang sama kerajaan semakin kelihatan membelanjakan wang rakyat dengan sesuka hati," kata Salahuddin lagi.

Khamis, 29 Julai 2010

2019: Iran Hantar Angkasawan, Malaysia jadi Arang!
Komentar
Iran hantar roket, angkasawan 2019
TEHERAN - Presiden Iran, Mahmoud Ahmadinejad kelmarin mengumumkan negara itu kini bersedia melancarkan misi pertama kapal angkasa ulang-alik sendiri yang lengkap dengan pasukan angkasawan menjelang 2019, lapor stesen Press TV.

Misi itu katanya, perlu disegerakan dalam tempoh lima tahun bagi tujuan pertahanan ekoran tindakan Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) mengenakan sekatan baru bulan lalu susulan projek nuklear Iran yang dipertikaikan.


"Kita berharap boleh menghantar angkasawan ke bulan bagi menyaingi musuh-musuh kita dalam bidang pertahanan aeroangkasa," kata Mahmoud merujuk kejayaan Iran melancarkan sendiri roket Kavoshgar-3 yang membawa satelit negara itu.


Tahun lalu, Iran berjaya melancarkan satelit Omid buatan tempatan buat kali pertama ke orbit angkasa lepas bagi kegunaan telekomunikasi dan penyelidikan secara aman.


Apa terjadi pada tahun 2019 bagi Malaysia. Umno-BN yang memimpin berslogankan Malaysia Boleh dan menjadikan wawasan 2020 sebagai Negara maju tetapi dibuat pengumuman bahawa tahun 2019 sebagai tahun bangkrap. Dengan hutang Negara mencecah RM 378,302 juta mengikut angka Bank Negara Malaysia, meskipun Najib cuma mengatakan RM233.92 bilion sahaja. Hakikatnya, hutang Malaysia pada waktu ini berada di tahap 53% dari Keluaran Dalam Negara Kasar (GDP).

Ertinya, setiap ringgit yang dikumpul kerajaan, 52 sen harus dibelanjakan untuk membayar hutang. Hanya 48 sen sahaja yang boleh digunakan untuk membantu rakyat. Itu kalau kerajaan BN nak bayar hutang. Kalau duit tu diguna untuk mengkayakan kroni, bertambah lagi lah hutang kita tahun depan.

Defisit Malaysia kini mencecah 7.5 dan dijangka terus meningkat dan defisit bajet 2009 Greece ialah 13.6 peratus daripada KDNK yang menyaksikan greese menjadi bangkrap selepas daripada menganjurkan Sukan Olimpik yang menelan belanja RM55billion.

Kadar FDI Malaysia semakin teruk. Malaysia gagal bersaing walaupun di peringkat Asean. Kini orang kurang keyakinan terhadap ekonomi negara menyebabkan Malaysia, buat kali pertama ketinggalan di belakang beberapa negara utama rantau Asean dalam menarik Pelaburan Langsung Asing (FDI).Laporan Pelaburan Asing Sedunia (WIR) 2010 yang dikeluarkan PBB menunjukkan Malaysia ketinggalan di belakang Filipina, Vietnam, Thailand, Indonesia dan Singapura. Buat kali pertama dalam sejarah, Malaysia menarik FDI rendah berbanding Filipina.
Filipina menarik AS$1.95 bilion (RM6.24 bilion) FDI berbanding Malaysia AS$1.38 bilion manakala Singapura mencatatkan kadar tertinggi AS$16 bilion.
Malaysia kini hanya mampu bersaing dengan negara-negara Indochina seperti Kemboja, Myanmar, Brunei, Laos dan Timor-Leste.

Apa nak jadi dengan ekonomi Malaysia. Ingatkan dah Umno taknak amalkan Islam untuk menjadikan Malaysia sebagai Negara maju rupanya khayalan semata-mata. Pemimpin Umno masih lagi bermain dengan silap-mata. Rakyat juga tertipu dengan fatamorgana. Hakikatnya hukuman Allah sudah semakin nyata. Benarlah firman allah Swt Surah Taha: 123

وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى
Dan barangsiapa berpaling dari peringatan-Ku, Maka Sesungguhnya baginya penghidupan yang sempit, dan kami akan menghimpunkannya pada hari kiamat dalam keadaan buta".
KES SAIFUL DILIWAT : 2 GADIS GUGUR

SETELAH JANNA SYARIZA GUGUR, FARAH AZLINA JUGA GUGUR ?

Masihkah anda ingat lagi dengan nama Janna Syariza Mohd Zaki ? Nama yang sebelum ini meletop kerana menyimpan salah satu bahan bukti terhadap kes mahkamah yang sedang berlangsung di Jalan Duta.

Janna Syariza ialah tunangannya Saiful Bukhari Azlan, dan bahan bukti yang pernah disimpannya ialah seluar dalam tunangnya yang berjenama Levis berwarna biru tua. Ironinya seluar dalam tersebut, merupakan seluar dalam yang digunapakai oleh Saiful Bukhari sejurus sebelum dara duburnya dirobek.

Mengapa bahan bukti tersebut berada dalam mesin basuh di rumah Janna tidak di rumah Saiful bukanlah perkara yang ingin dipersoalkan. Status pertunangan antara Saiful dan Janna juga tidak akan diperkatakan di sini samada masih lagi dijalin atau sudah gugur talak tayapawaunya.

Terdapat juga khabar angin bahawa hubungan tunang ini telah terputus dek kerana Saiful tidak mahu bertanggungjawab di atas kandungan yang terhasil sebelum ikatan perkahwinan, dan terdapat juga khabar angin yang bertiup kencang menyatakan Saiful mahukan kandungan tersebut digugurkan dan akhirnya menyebabkan hubungan tunang itu terputus di tengah jalan. Namun khabar angin tetap berstatus khabar angin selagi ia tidak dibuktikan sahih. Politik persepsi begitu kejam untuk diharungi walaupun khabar angin tidak mungkin dijadikan asas bukti atau saksi. Maka saya menganggap hubungan tunang di antara Janna dan Saiful masih terjalin.

Jika saudara pembaca semua masih ingat, kata-kata Janna bahawa dia akan berdiri teguh di belakang tunangnya dan bersama-sama mengharungi segala kemungkinan dan dugaan yang akan mendatang. Itulah tekadnya seorang tunang menanti kebenaran menyebelahi sang tunang. Begitu hebatnya cinta seorang pengamal media terhadap seorang coffee boy, yang sebelum ini gagal menghabiskan pengajiannya walaupun mendapat biasiswa dari pejabat Timbalan Perdana Menteri.

Apakah agaknya perasaan Janna bila mengetahui tunangan kesayangan berlaku curang? Masihkah utuh keteguhan Janna di belakang tunangnya apabila kebenaran yang dicari, dicurahkan dengan kepahitan sebuah perselingkuhan?

Hari ini, perjalanan perbicaraan kes Anwar sekali lagi menimbulkan gempar. Tidak cukup dengan kegemparan yang disahut ketawa guling-guling apabila mangsa mendakwa dua hari berturut-turut tidak membasuh dubur dan tidak berak semata-mata untuk menjaga bahan bukti yang bersifat cecair. Tidak cukup dengan kegemparan sespontan ayat can I fcuk you today? Tidak cukup dengan kegemparan seorang mangsa liwat bergender lelaki 20an tidak berdaya menolak asakkan warga emas yang umurnya mencecah 60an. Kegemparan kali ini berlaku di luar mahkamah, iaitu hubungan romantis di antara seorang mangsa liwat dengan si penyambung nyawa iaitu timbalan pendakwa rayanya sendiri - Farah Azlina.

Berikut adalah kata-kata yang pernah diluahkan oleh Janna dalam blognya yang kini hanya telah ditutup untuk tatapan umum;

“Saya juga sedar akan perjuangan yang menanti kami di hadapan. Insya-Allah kami akan menghadapinya bersama walaupun ia memakan masa yang lama. Kebenaran akan terbukti jua….,”

Maka kebenaran yang dicari oleh Janna telah terbukti jua apabila Saiful digosip-hangat sedang menjalinkan hubungan romantis dengan seorang timbalan pendakwa raya. Gosip atau khabar angin adalah tidak manis untuk dibicarakan secara terbuka kerana ia akan menggerakkan penyebaran fitnah, namun jika 'madunya' si Janna Syariza yang bernama Farah Azlina telah digugurkan serta merta dari pasukan pendakwa raya, maka saya melihat tuduhan Raja Petra adalah berasas. Mengapa begitu terburu-buru menggugurkan seorang timbalan pendakwa raya, dan dengan pantas menafikan peranan seorang timbalan pendakwa raya dalam sebuah kes yang berprofile tinggi?

Farah Azlina telah gugur di medan mahkamah bagi mengelakkan kredebiliti pasukan pendakwa raya tercalar, dan ia juga bertujuan untuk menyelamatkan perjalanan kes yang semakin songsang pada bacaan umum. Apakah persepsi yang bakal timbul sekiranya seorang mangsa liwat didapati meliwat timbalan pendakwa rayanya sendiri? Oleh demikian, sebelum episod tidak mustahil ini menjadi kenyataan, adalah lebih baik Farah Azlina digugurkan dan Saiful pula dinasihatkan supaya tidak lagi menambah beban kepada sebuah pasukan yang mempunyai misi besar - Menyumbat Anwar Ibrahim kembali ke Sungai Buluh.

Rakyat melihat perjalanan kes ini, rakyat membaca selok-belok dan segala cornering yang berlaku di dalam dan di luar perbicaraan mahkamah yang melibatkan seorang ketua pembangkang. Sedikit demi sedikit cacat-cela di pihak pendakwaan telah terbit membentuk kebenaran di pihak yang didakwa.

Mahukah rakyat percaya kepada seorang kasanova yang melempar tuduhan menjadi mangsa liwat kepada seorang pemimpin pejuang rakyat bernama Anwar Ibrahim? Mahukah rakyat percaya kepada seorang pro-aspirasi yang gagal dalam pembelajaran universiti? Mahukah rakyat percaya terhadap seorang pengotor yang sanggup tidak membasuh duburnya untuk tempoh dua hari demi sebuah bukti?

Keperibadian Saiful tidak mahu tidak, menjadi pertaruhan besar dalam mendepani pandangan rakyat dan juga pasukan peguambela Anwar kerana susuk pejuang ratyat ini bukanlah mudah untuk ditewaskan selagi mendapat sokongan rakyat kebanyakkan. Menyumbat Anwar ke penjara tanpa asas yang kukuh bakal menyebabkan kebangkitan rakyat yang diterjemah di jalan raya pada tahun 98 kembali berulang. Oleh itu juga, keperibadian Saiful direka-cipta apabila penampilan terbaru menunjukkan Saiful mempunyai 'lebam sujud' di dahinya. Sedangkan sembahyang berbelas tahun belum tentu ada tanda di dahi.

Kekalahan dari sudut keperibadian akan menyebabkan Saiful kalah lebih awal dalam bicara awam walaupun akhirnya Anwar Ibrahim dijatuhi hukuman penjara. Memenangi kes mahkamah dengan jualan persepsi yang tidak laku akan menyebabkan kebangkitan, malah kebangkitan kali ini tidak dapat dijangka hebatnya. Inilah yang mahu dielakkan oleh pihak pengatur konspirasi, namun sehebat mana pun perancangan mereka nescaya perancangan Allah itu Maha hebat.

Berbalik kepada soal Janna Syariza yang tidak diketahui apakah nasib yang menimpa dirinya ketika ini, jika ditakdirkan Janna membaca artikel blog ini, ingin saya nasihatkan kepada Janna betapa Allah masih menyayangi diri Janna apabila memberikan hidayah serta petunjuk yang jelas akan wajah-wajah sebenar Saiful Bukhari disebalik dahi legamnya.

Maaf jika kebenaran itu amat pahit untuk ditelan oleh yang empunya badan, kehidupan harus diteruskan dan harapan agar ia membangkit keinsafan lantas satu keberanian untuk mendedahkan sesuatu adalah dituntut. Sebagai tunang atau bekas tunang kepada Saiful, Janna pastinya mempunyai sesuatu untuk didedahkan demi sebuah kebenaran terpendam. Semoga Janna berjaya mengadaptasi apa jua kebenaran yang telah terserlah.

Kepada rakyat yang mengikuti perbicaraan Fitnah Liwat II dengan tabah dan sabar, Anda juga berhak menghakimi perbicaraan yang penuh songsang lagi meragukan. Berjanjilah jika keadilan itu dinafikan oleh penghakiman yang berat sebelah, yang menyebabkan Anwar meringkuk dalam penjara, ayuh kembali ke jalanraya!! Anda semua terpanggil untuk sekali lagi mengharungi air gatal water cannon oleh pasukan bomba berbelantan. Disinilah manisnya berjuang, demi masa depan ugama, anak bangsa dan tanah air.

Jika tahun 1998 dulu saya tidak berkesempatan bersama pejuang jalanan (kerana ketika itu di bawah pengaruh Tun Mahathir), kini saya bersedia di atas medan mana pun, mencari keadilan untuk pejuang keadilan !! Ayuh kita kembali ke jalanan, demi sebuah keadilan yang dinafikan!!

HANTU PASIR

TOYO MEROMPAK KERANA ITU UNTUNG TAK ADA UNTUK RAKYAT SELANGOR

KHALID PANGGIL TOYO ‘ PESARA LOMBONG HARAM ‘ - mkini

Khalid Ibrahim hari ini melabelkan Ketua Pembangkang Negeri, Khir Toyo, sebagai “pesara lombong pasir haram”

Ditanya pada sidang akhbarnya mengenai dakwaan bekas menteri besar itu yang menuduh syarikat milik kerajaan negeri - Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) membayar royalti yang berkurangan berbanding ketika beliau mentadbir Selangor, Khalid menjawap dengan sinis.

“Khir Toyo tahu semua butirannya. Saya fikir dia mesti terbabit dalam perniagaan melombong pasir sebelum ini - kemungkinan besar yang beroperasi secara haram. Saya tidak mahu komen pelombong pasir haram yang sudah bersara itu,” katanya.

KALAU KITA BELAJAR AKHIRNYA DAPAT PHD….

TOYO LEPAS MEROMPAK DAPAT PLH…PESARA LOMBONG HARAM...

TUNGGU SENATAK DAN MAT NOH AKAN DATANG…

MEREKA JUGA NAK CARI LOMBONG….


BUKAN NAK GALI PASIR…

…. NAK BENAMKAN KEPALA KHIR TOYO….

Selasa, 27 Julai 2010

Sesat Lagi Menyesatkan di bawah Slogan 1Malaysia
Berita
Wokeh, kali ini aku nak dicuss pasal Pemimpin UMNO-BARISAN NASIONAL yang SESAT LAGI MENYESATKAN
nota : sebelom korang baca, aku nak korang baca betul2 khasnya di bahagian ayat yang distoke : ayat ini adalah stroke ,ini bukan fitnah tau.aku harap korang jangan la terpengaruh dengan tulisan aku ni, ini bukan Glokal dan tak tepati konsep 1Malaysia

Ok.aku baca isu di bawah ini:

SEKOLAH MURID MENGANDUNG DI MELAKA DARUL UMNO
Tidak lama lagi ada sekolah baru akan diwujudkan di Melaka. Sekolah ini bukan sebarang sekolah. sekolah yang cukup istimewa hasil idea kreatif Ketua Menteri Melaka. Sekolah Murid Mengandung. Tidak pasti di mana lokasinya serta siapa yang bakal menjadi guru besar dan tenaga pengajar.

Sekolah ini pastinya memerlukan tenaga pengajar yang ramai. Selain itu sekolah ini juga memerlukan sebuah kawasan yang luas. Untuk mendapat jumlah murid untuk dimuatkan ke dalam sekolah berkenaan bukannya satu masaalah.

Sepanjang Umno-BN memerintah Melaka cukup 'meriah' Melaka dengan kes-kes zina dan anak haram yang meningkat saban tahun. Semua itu boleh diperolehi sama ada yang terdapat dalam fail kes Jabatan Agama Islam atau yang bersepah di negeri Melaka ini.

Siapa pula tenaga pengajarnya bukan menjadi isu, kerana Ketua Menteri sudah pasti akan menggunakan kedudukannya mengarahkan guru di bawah kerajaan negeri untuk mengajar. Untuk menjadi guru besar juga tidak menjadi masaalah kerana lepas pilihanraya umum nanti, Dato Seri Muhamad Ali Rustam boleh menjadi guru besarnya!


Ok,aku baca di bawah ni pulak:

Kisah Anak Muhyiddin (TPM UMNO-BARISANN NASIONAL yang jadi Ustazah artis

Najwa Muhyiddin ustazah artis yang sedang meniti kegemilangan merupakan seorang siswazah jurusan Kejuruteraan Elektronik dari Melbourne, Australia. Najwa ingin menyemarakkan agam islam genre soul dan jazz di Malaysia terlebih dahulu. Walaupun menyedari dia anak kepada pemimpin nombor dua negara, Tan Sri Muhyiddin Yassin namun Najwa tetap dengan sifatnya yang selalu merendah diri. Nasiyd Lagu Kau Yang Punya mendatangkan tanda tanya sekali gus satu perkenalan serius Najwa kepada khalayak. Najwa juga bangga dapat berganding suara dengan Maliq untuk lagu Kau Yang Punya. Dua tahun lalu beliau mendalami bidang seni ini di Kolej Muzik Antarabangsa (ICOM), Kuala Lumpur, Najwa bakal terbang ke mekah Kolej Muzik Berklee, Massachusetts, Amerika Syarikat. untuk mendalami ilmu islam Muzik ~Sumber gambar dari carian google dan youtube.

Gambar-gambar keluarga solehin TPM Muhyidin Yasin












Ok,aku baca isu bergambar di bawah ni pulak:
Ashman - Anak Najib - PMROSMAH A.K.A ROSWAH UMNO-BN-APCO-YAHUDI beribadat berdakap/peluk dengan pelbagai perempuan.


PM 1Malaysia sedang beribadat / berdakwah dengan irama nasyid al arabiah wal kurma al unta poco-poco di atas pentas bersama isteri dan wanita UMNO/BN

Rosmah, PM Malaysia / Bini PM Malaysia beribadat dan berdakwah kepada dakap Lee Chong Wei




Rosmah, PM Malaysia / Bini PM Malaysia beribadat dakap/cium dengan artis Bollywood.

Rosmah, PM Malaysia / Bini PM Malaysia bersalaman cara 1Malaysia dengan MahaRaja Singapore



Ok.ini aksi Bini Ahli Parlimen BARISAN NASIONAL beribadat peluk cium lelaki lain depan-depan laki dia (tu tengah tersengih kat belakang)

Exco Pegerakan Puteri UMNO sedang Baca alquran ..

Tutup Aurat tapi..ehmm....Camni lah kan yang Allah suruh tutup aurat?Wanita UMNO solehah...
dan tidak lupa juga kepada Rakan Penyamun Kongsi UMNO dalam parti sekular Islam 1Malaysia BARISAN NASIONAL:MCA
Presiden MCA, Chua Soi Lek

Tok Ufti/Duit/Wang/Kuasa Mufti, Harussani wajib dakwahkan mereka yang dalam ICnya Berugama Islam terlebih dahulu sebelum ajak PAS bersatu padu. Islam duduk NO.1 , Moral/Akhlak No 2, Bangsa duduk NO. LAST!!!

Opsss.kepada Ularmak Ulamak Muda dan Tua dalam UMNO-BN jangan lupa.dakwahkan UMNO/BN yer. Sesungguhnya dakwah dari dalam itu hebat kesannya.Kita perlu jadi penyamun untuk dakwahkan ketua dan penyamun-penyamun Harta Negara /Rakyat

Errrk,,berani ker Tok mUFTI, ulamak tua dan ulamak muda UMNO nak dakwahkan anak-bini,family,ketua dalam parti Islam Yahudi Melayu UMNO/BARISAN NASIONAL

Jikalau berterusan begini..maka malaysia menuju kehancuran kerana pemimpin UMNO-BARISAN NASIONAL amalkan gaya hidup YAHUDI LAKNATULLAH

by this year..dahlah cukai minyak dan bahan makanan serta segala mak nenek cukai khas untuk rakyat 1malaysia tersayang sudah atau bakal dinaikkan UMNO-BARISAN NASIONAL-APCO-YAHUDI dalam lenggok bahasa menipu "Selaras".


FDI MERUDUM ANGKARA PENTADBIRAN ANAK BERANAK

Penjelasan Ketua Eksekutif CIMB Group Holdings Bhd (CIMB Group), Datuk Seri Nazir Tun Razak mengenai merudum pelaburan langsung asing (FDI) ke negara ini mengingatkan rakyat kepada pentadbiran nepotisme, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar (gambar).

"Kenyataan jurucakap baru kabinet (Datuk Seri) Najib, iaitu adiknya sendiri, mengingatkan rakyat Malaysia kepada budaya pentadbiran nepotisme yang dipelopori di zaman Tun Dr Mahathir atau pentadbiran 'anak beranak' yang dipraktikkan oleh Tun Abdullah (Ahmad Badawi).

"Mungkinkah Kerajaan Umno Barisan Nasional (BN) ini wajar dipanggil 'pentadbiran adik beradik' pula?" katanya.

Kenyataan dari jurucakap baru kabinet Najib itu juga, kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu, menunjukkan bahawa anggota-anggota kabinet serta Najib sendiri telah bankrap atau muflis idea bagaimana hendak menjanakan ekonomi Malaysia.

"Mereka adalah ibarat burung unta yang menyembunyikan kepala masing-masing dalam tanah. Tunggu masa sahaja sebelum mereka ditendang keluar oleh rakyat," katanya.

Menurutnya, memandangkan tidak ada komen atau apa-apa kenyataan langsung daripada anggota-anggota kabinet Najib atau beliau sendiri berkenaan kejatuhan pelaburan langsung asing sehingga 81 peratus itu, sekurang-kurangnya kenyataan Nazir itu menunjukkan, maka kerajaan Najib mengakui benarnya kejatuhan itu.

"Jelaslah ia ia bukan rekaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu atau sebab-sebab yang tidak munasabah lain yang diberi," katanya.

Mahfuz bagaimanapun mengucapkan tahniah kepada Nazir kerana perlantikannya sebagai jurucakap kerajaan abangnya.

Isnin, 26 Julai 2010

Kenapa Rosmah Mansor suka sangat dengan bintang-bintang filem?!
Komentar
"Selepas Salman Khan dan Shah Ruth Khan dari Bollywood, kini Robert De Niro. Agak-agak kenapa Rosmah Mansor suka sangat dengan bintang-bintang filem? Adakah kerana susuk tubuh mereka yang berketul-ketul? Atau adakah kerana dimata semua perempuan-perempuan yang menggilai bintang-bintang filem lelaki ini semuanya seksi dan boleh membuat mereka teruja, dan boleh bikin mereka 'stim'?

Bintang filem dari Hollywood ini yang menjadi pujaan ramai wanita di-dunia sehinggakan ada yang sanggup dibawa ke ranjang secara percuma hanya kerana ingin tidur dan melakukan sek dengan De Niro ini khabarnya sedang berada di ibu kota sejak hari Khamis malam lepas untuk satu 'private visit'.

Pemenang Oscar ini terbang melalui Singapura lewat tengah malam Khamis ke KLIA.

Robert De Niro telah melalui pemeriksaan Imigresen dengan menggunakan nama lain kerana dia tidak mahu di kenali.

Penerbit filem, pengarah dan aktor yang versatile ini yang terkenal dengan filem-filem klasik seperti The Godfather, Raging Bull dan The Good Shepherd dijangka akan berada di sini sehingga tengah malam ini dan akan berlepas pulang awal pagi esok.

Adalah dipahamkan yang 'private visit' De Niro ini adalah diatas jemputan Rosmah Mansor yang sebelum ini telah berjumpa dengan De Niro pada bulan April lepas semasa Rosmah Mansor berada di New York (semasa menghabiskan wang kita semua dengan iklan dalam akhbar yang bernilai hampir 1 juta ringgit).

Rosmah Mansor mendakwa yang De Niro telah berjumpa dengan beliau dan semasa perjumpaan itu De Niro telah berkata "You are very engaging. I would like to see you again..". (Rosmah yang kata...bukan laporan akhbar atau mana-mana pihak. You are very engaging??? Kah..Kah..Kah..)

Kemudian Rosmah pula membalas "Please come!" (Aikkk...lain macam saja respon??!!..Kah..Kah..Kah..)

Robert De Niro dijangka berjumpa dengan Rosmah Mansor malam ini dalam satu majlis jamuan (Mana ini gurkah-gurkah politik di'port' sudah dapat ini news pun tak tau lahh...)
Patut la HingaQ
E-Mel Pembaca
"Hang pa perasan tak, sejak menjak kebelakangan ni dah tak kecoh dah pasai gula. Baik dari hal tak da gula atau keburukan berlebihan gula. Dah tak da dah iklan dalam TV tentang keburukan gula, sudah tak ada saranan dan nasihat dari doktor ke udara di media, sudah tiada alasan dan penekanan pemgambilan berlebihan gula kepada rakyat.

Sebab apa , sebab harga gula dah naik. Sebab dah ada orang yang untung besaQ, sebab pendapatan dah meningkat 5 duit.!!

Oooo!!! patut laa dulu skit punya hingaQ pasai gula. Kalau kita imbas semula isu gula ni. Awal mula pertama mula rakyat di hantui oleh masalah kekurangan gula. Sahabat aku kat Kuantan habaQ depa dah mengalami kesukaran untuk mendapatkan gula 3 bulan sebelum kenaikan harga gula. Kemarin aku gi shopping barang dapuQ, AMBOI!!!! gula skit punya banyak noo...!!! Sekarang nak mandi dengan gula pun tak pa dah, tak da sapa marah dan nak bagi nasihat dah. Ikut hang pa la nak kencin manis ka, nak darah manis ka, ikut suka hang pa. Sebab hajat nak kasi penaik udah makbul sebenaQnya.

Sekarang dah buleh buat sifir dah suasana sekarang ni. Sifir mudah untuk penguna dan pengundi. Kalau ada berita angin habaQ tak naik, maknanya nak naik laa tu!!. Kalau ada berita angin habaQ tak bubar tu tanda nak bubar la tu!!!. Kalau ada berita angin habaQ tak da piliharaya tu tanda dah dekat pilihanraya la tu!!. Kalau ada berita hangat habaQ pasiaQ kena curi tu tanda tak da pasiaQ yang dicuri la tu!!!. Hang pa la ni kena pandai campur darab tolak bahagi semua hal, kalau tak hang pa kena kelipiaQ hidup hidup dengan depa. Business is every time!!!.

India buat komputer RM112 tapi Malaysia RM1,000
E-Mel Pembaca
"India telah mencipta komputer riba termurah di dunia yang direka khusus untuk pelajar pada harga RM112 sahaja. Komputer itu dijangka diperkenalkan kepada institusi pendidikan tinggi bermula 2011. TAPI di Terengganu SEKOLAH RENDAH dibekalkan komputer riba yang berharga RM1,000. Patutlah India boleh beli 80 helikopter tentera baru pada harga RM 2.1 Billion, TAPI Malaysia beli 12 helikopter pada harga RM1.6 Billion.

1 helikopter di beli Malaysia untuk TUDM, boleh beli 5 helikopter baru tentera India.

********************************

Komputer riba India RM112.12

Berita Harian 25 Julai 2010

NEW DELHI: India muncul dengan komputer riba termurah di dunia, peralatan komputer skrin sesentuh yang berharga hanya sekitar AS$35 (RM112.12). Menteri Pembangunan Sumber Manusia India, Kapil Sibal minggu ini mengumumkan peralatan perkomputeran riba kos rendah yang direka khusus untuk pelajar, menyatakan jabatannya mula berunding dengan pengeluar global untuk memulakan pengeluaran secara besar-besaran tidak lama lagi.

“Kami sudah mencapai satu tahap pembangunan pada hari ini, papan induk, cip pemproses, sambungan, semuanya kos terkumpul sekitar AS$35 (RM112.12), termasuk memori, paparan dan segala-galanya,” katanya pada sidang media.

Beliau berkata peralatan sesentuh itu dipasang dengan pelayar internet, pembaca PDF dan kemudahan persidangan video, namun perkakasannya dicipta dengan fleksibel bagi membolehkan komponen baru ditambah mengikut keperluan setiap pengguna.

Kapil berkata peralatan komputer berasaskan Linux itu dijangka diperkenalkan kepada institusi pendidikan tinggi bermula 2011, namun sasaran itu ialah untuk menurunkan lagi harganya kepada AS$20 (RM64.07) dan pada akhirnya sehingga AS$10 (RM32.04).

Peralatan itu dibangunkan oleh pasukan penyelidik di institusi teknologi terkemuka India, Institut Teknologi India dan Institut Sains India.

India membelanjakan kira-kira tiga peratus daripada bajet tahunannya untuk pendidikan sekolah dan memperbaiki kadar kecelikan kepada lebih 64 peratus daripada sejumlah 1.2 bilion penduduknya.

Kajian yang dijalankan sebelum ini menunjukkan ramai pelajar tidak begitu mahir membaca atau menulis dan kebanyakan sekolah kerajaan tidak memiliki kemudahan mencukupi. – Reuters

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/KomputerribaIndiaRM112_12/Article/index_html

Selasa Disember 29, 2009

Terengganu Peruntukkan RM50 Juta Bekal E-Book Tahun Depan

KUALA TERENGGANU: Kerajaan negeri Terengganu telah meluluskan peruntukan sebanyak RM50 juta bagi tahun 2010 untuk membekalkan 50,000 unit komputer riba (e-book) kepada pelajar Tahun Empat dan Tahun Lima. http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2009/12/29/mstar_berita/20091229155220&sec=mstar_berita

RM 1.6 Billion boleh beli 60 helikopter MI-17

http://amkns.blogspot.com/2010/07/rm-16-billion-boleh-beli-60-helikopter.html

Sebelum ini Tun Dr Mahathir menulis dalam blog beliau mengenai kelebihan helikoper MI-17 yang dikeluarkan oleh negara umat Islam di Tatarstan.

Tentera Udara India pada tahun 2006 dilaporkan akan membeli 80 buah helikopter MI-17 ini pada harga USD 662 juta atau anggaran RM 2.135 Billion. Ini bermakna dengan RM 1.6 Billion anggaran boleh membeli sebanyak 60 buah helikopter MI-17 berbanding dengan hanya 12 buah helikopter Eurocopter EC725. 1 helikopter Eurocopter EC725 boleh beli 5 helikopter MI-17.

Hmmmmm ? Atau mungkin perkiraan saya salah ?

Kalau tengok perbandingan prestasi pula MI-17 mempunyai lebih kelebihan dari segi Combat Radius , Max takeoff weight dan jumlah penumpang. Penumpang : EC725 = 28 penumpang , MI-17 = 32 penumpangMax takeoff weight : EC725 = 11,200kg , MI-17 = 13,100kgMaximum speed : EC725 = 324 km/h , MI-17 = 250 km/hCombat radius : EC725 = 573 km , MI-17 = 950 km Nota : Maklumat ini bukan rahsia. Ianya diperolehi dalam sumber laman web yang dinyatakan di bawah ini.

Utusan Malaysia 21 April 2010 . Selain perjanjian melibatkan DEFTECH, DSA kali ini juga menyaksikan kesungguhan kerajaan menggantikan pesawat Nuri Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) apabila menandatangani LOA bernilai RM1.6 bilion bagi pembelian 12 unit helikopter EC725 buatan Eurocopter.http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0421&pub=utusan_malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_01.htm&arc=hive

In October 2006, the Indo-Asian News Service reported that the Indian Air Force will buy 80 medium lift multi-role Mi-17 1V helicopters from Russia. MosNews estimated the deal’s value at approximately $662 million, with the exact value depending on ancillary equipment like avionics.

http://www.defenseindustrydaily.com/india-to-buy-80-mi17-1v-helicopters-02755/

By Dr. Mahathir Mohamad on July 6, 2010

Walaupun Kazan Helicopters gagal memenangi tender Malaysia baru-baru ini, saya berpendapat jenis MI-17 yang telah di naik taraf amat sesuai untuk Bomba dan pengangkutan. Ia boleh memuat 36 askar berpakaian lengkap dan bersenjata. Dalam beberapa pertandingan antarabangsa MI-17 telah menang aabila semua askar dapat keluar dalam 14 saat. Saya percaya kita boleh kuasai teknologi helikopter melalui Kazan Helicopters. Ini lebih bermakna daripada hanya menjadi pengguna.

http://chedet.co.cc/chedetblog/2010/07/tatarstan.html

Comparison EC725 and Mil MI-17

http://www.shpmedia.com/Images/ADJ%20SEPT%2007_MALAYSIAN%20HELICOPTER%20REPLACEMENT.pdf

Combat radius refers to the distance from an airbase that a warplane can reach, patrol there for a set amount of time and return to base with minimal fuel left. http://en.wikipedia.org/wiki/Combat_radius

12 buah EC725 = USD 496 Juta = RM 1.6 Billion1 buah EC725 = USD 41.33 Juta = RM 133.33 Juta 80 buah Mil MI-17 = USD 662 Juta = RM 2.135 Billion1 buah Mil MI-17 = USD 8.275 Juta = RM 26.69 Juta RM 2.135 Billion = 80 buah Mil MI-17RM 1.6 Billion = 60 buah Mil MI-17 = 12 buah EC725


JANGAN LUPAKAN RAKYAT YANG SEDANG SENGSARA

Mari kita fikirkan sejenak apa nasib rakyat yang fakir dan miskin yang masih ramai di bumi Malaysia ini. Lebih memilukan mereka disengsarakan lagi dengan pengumuman kenaikan harga minyak, gas dan gula baru-baru ini.

Tidak lama lagi dijangkakan penderitaan mereka ini akan bertambah dengan kenaikan barangan keperluan dan perkhidmatan akibat dari kenaikan harga minyak, gas dan gula ini.

Kuih-muih, makanan dan barangan lain sudah tentu akan naik disebabkan semuanya menggunakan gula, gas memasak dan minyak untuk 'transport'. Siapa yang boleh memastikan semuanya tidak naik.

Pengalaman lampau sudah cukup mengajar kita walaupun pelbagai janji manis dibuat bahawa harga barang tidak akan naik, semua itu bagaikan menanam tebu di bibir mulut sahaja. Yang parah, menderita, sengsara dan melarat adalah rakyat marhaen yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang.

Apakah pemimpin kerajaan dan orang kaya terasa bahang kenaikan ini jawapannya sudah tentu tidak. Sebab itulah mereka tidak kisah dengan kenaikan itu semua, tidak berbekas bagi mereka.

Malangnya isu ini terus ditutup oleh media sebaliknya isu politik perpaduan dan isu lain dimuatkan di dada akhbar dan corong radio dan TV. Gunanya ialah untuk melarikan pemikiran rakyat dari isu kenaikan harga minyak.

Ayuh rakyat Malaysia jangan kita terjebak dengan permainan kotor media arus perdana kaki pengampu ini yang saban hari menjadi hamba kepada BN untuk mengelirukan minda rakyat dari mengingati masalah sebenar rakyat.

Jangan kita berdiam diri membiarkan isu kenaikan harga minyak, gula, gas dan barangan ini hilang begitu sahaja yang akhirnya menyebabkan kerajaan BN akan bertindak lebih baik seperti menghapuskan terus subsidi minyak dan makanan ini seperti yang diwar-warkan oleh mereka bahawa rakyat mesti berkorban untuk masa depan negara.

Kita mesti menyedarkan rakyat bahawa tindakan zalim dan kejam kerajaan BN menaikkan harga minyak, gas dan gula ini wajar di balas dengan kita menumbangkan BN pada PRU ke 13 akan datang dan digantikan dengan kerajaan yang sanggup menjadi 'hamba' rakyat yang siang malam memikirkan kebajikan rakyat bukan kerajaan yang hanya mengenyangkan kroni dan wak yek mereka sahaja.



30 PENGKHIANATAN UMNO

Kini nada perpaduan Melayu dipalu sekali lagi. Apa salahnya, Islam juga yang untung, kata mereka. Buat sebahagian generasi muda yang mungkin tidak mengingati, mari kita ikuti sejarah pengkhianatan Umno terhadap bangsa Melayu :

1. Siapakah yang menukar wang Royalti kepada wang Ehsan pada tahun 2000 apabila PAS berjaya merampas negeri dari tangan BN dalam PRU 1999?

2. Siapakah yang menghalang kerajaan kedua2 negeri bermajoriti 95%Melayu menikmati hasil royalti Petronas, sedang negeri2 seperti Sabah dan Sarawak tidak dikenakan tindakan sama?

3. Siapakah yang menghalau peneroka bandar Melayu di Kg Berembang, Kg Plentong, Kg Chubadak, Kg Malaysia Tambahan?

4. Siapakah yang menghalau Melayu Pulau Pinang dengan helah pembangunan hingga mereka merempat ke Seberang Jaya dan Kedah Selatan?

5. Siapakah yang menggadai Tanah Rezab Melayu hampir 50% dari 3 juta hektar pada 1948 kepada 1.6 juta hektar pada 1997?

6. Siapakah yang membunuh orang Melayu kerana perbezaan fahaman politik di Kg Memali, Lubuk Merbau dan Hutan Aji?

7. Siapakah yang membolot saham AP untuk menantu dan kroni, sedang ia adalah hak setiap rakyat dibawah dasar DEB?

8. Siapa yang melingkupkan dasar DEB hingga milikan ekuiti Melayu tersekat kepada 18% pada 2000.

9. Siapakah pula yang memansuhkan DEB, dan diganti dengan dasar Liberisasi dan Model Ekonomi Baru yang mesra kapitalis dan anti subsidi?

10. Siapa yang menyelewengkan dana untuk orang2 Melayu yang miskin dalam program PPRT?

11. Siapa yang mengkhianat wasiat Raja2 Melayu menjelang kemerdekaan supaya tidak diserah bukit, gunung dan pulau kepada bukan Melayu?

12. Siapa yang mencipta krisis perlembagaan 1982 yang menyebabkan kuasa Yang DiPertuan Agung terhakis dan hanya sekadar menjadi rubber stamp Parlimen?

13. Siapa pula yang melucutkan kekebalan raja2 Melayu pada awal 1990-an?

14. Siapa yang menggelarkan rajanya 'MENATANG' bila namanya ditolak sebagai Menteri Besar Terengganu selepas PRU12 yang lalu?

15. Siapakah yang mengubah sempasan kawasan undi majoroti Melayu bila Melayu sendiri menolak Umno dalam PRU 1999?

16. Siapa yang melanggar peruntukan Perlembagaan mengenai hak2 istimewa Melayu untuk mendapat biasiswa?

17. Siapa yang menukar biasiswa kepada pinjaman dengan kadar 4%?

18. Siapa yang mencemar bahasa Melayu dengan istilah-istilah "infotainment", "boulevard", "presint", "bajet" dan lain2?

19..Siapa yang menukar bahasa pengantar dari bahasa Melayu kepada bahasa Inggeris dalam pembelajaran Sains dan Matematik pada ketika jurang pendapatan bandar-luar bandar semakin melebar?

20. Siapa yang mencadangkan syarat wajib lulus Bahasa Inggeris untuk SPM dan bahasa pengantar Inggeris di universiti2?

21. Siapa yang jual air kepada negara jiran dengan harga 3 sen 1000 liter, dan jual balik kepada rakyatnya sendiri dengan harga 80 sen 1000 liter?

22. Siapa yang serah blok minyak kepada negara Brunei tanpa persetujuan DUN, Parlimen atau YDPA?

23. Siapa yang cuai menjaga tanahair sendiri hingga Pulau Batu Putih dan Singapura terlepas ke negara orang?

24. Siapa yang menghapuskan tulisan jawi dari diajar di sekolah2?

25. Siapa yang kata Sekolah Agama Rakyat (SAR) tempat melahir militan dan ekstrimist?

26. Atas alasan itu, siapa yang menghentikan geran perkapita kepada SAR hingga menyebabkan sebahagian institusi pendidikan agama hidup segan, mati tak mahu?

27. Siapa yang mencadangkan pelan pembangunan Kg Baru Kuala Lumpur hingga membuka milikan kepada 40% bukan Melayu?

28. Siapa yang kekang akta2 maklumat, Auku dan pandangan2 kedua orang Melayu supaya orang Melayu senang diperbodohkan?

29. Siapa yang naikkan harga petrol,diesel dan barangan asas kepada ketika Melayu adalah golongan majoriti yang miskin di negara ini?

30. Siapakah pula yang memperbodohkan dirinya konon mengaku Melayu sedang nama Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (PEKEMBAR) dibuang dan diguna bahasa penjajah UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION (UMNO)?

Senarai pengkhianatan Umno terhadap orang2 Melayu memang panjang. Ia tidak habis untuk ditulis dalam sehari. Apa yang penting, ia sudah terakam dalam sejarah. Khalayak yang memalu gendang perkauman ini patut malu pada diri sendiri, pada saat mereka di puncak kuasa tidak pernah pula terdengar retorik Islam dan Melayunya. Kini menyedari kuasa semakin jauh dari genggaman, tidak perlu lah lagi umat Melayu yang selama ini diperbodoh dan diperkuda semahunya, memberi bantuan talian hayat dan oksigen.

Kalaulah Umno hidup ribuan tahun yang lalu, mungkin epik Yunani Homer, Illiad and Oddysey atau pun Hikayat 1001 Malam tidak akan mendapat tempat di sisi penglipur lara, penulis buku, pemikir sastera-sejarah, pemikir sosiologi mahu pun pembuat filem. Demikian banyaknya yang dikisah dalam hikayat dari Parsi itu, mengikut lagenda, sesiapa yang membaca seluruh koleksi cerita ini akan menjadi gila.

Alahai, kalau membaca hikayat sepanjang ini menjadi gila, siapa pula yang mampu mengingati ratusan pengkhianatan Umno terhadap Melayu. Besar kemungkinan anda akan jadi 'mereng'.