Khamis, 28 Januari 2010

Zulkipeliarq Buat Hal Lagi....


Memang kantoi betol Mamat yang tak sadar diri nih! Sepatutnya dia sedar yang arus politik dalam Pas sudah pun menjatuhkan hukum pancong sehinggakan tersingkir dari jawatan tinggi di Kawasan Bandar Tun Razak. Nasib menyebelahinya apabila disorong PKR menjadi calon Parlimen Kulim Bandar Baru. Detailnya telah pun saya tulis dahulu siap dengan senarai kehodohan susuk tubuh Zul.

Rentetan dari itu banyak surau-surau di kawasan Kuala Lumpur membatalkan kontrek ceramah atau kuliah subuh/dzohor. (bab percuma atau boleh asyuuk ni memang dia cukup suurrr.) Cuma masih ada yang melangganinya atas alasan tidak tahu disebabkan tidak melayari internet atau pun hanya melekat di blog Zul4Kulim sahaja. Kalau orang Kulim pun cemuih tengok Mamat ni, yang lain tu tunggu apa lagi? Jangan sesekali terpedaya dengan penampilan zuhudnya itu.

Saya mahu memperingatkan lagi betapa, Zulkipeliarq memang ada membuat perjanjian syaitan dengan Najib berkaitan petisyen SPR berkaitan tiada penyata kewangan dahulu! Dua perkara yang perlu ditunaikannya telah dijayakan dengan sempurna- tidak turun ke padang dan juga membuat ulasan politik mulut hebiarq. Maksudnya, cakap macam orang bahlol atau badigol berkelulusan tinggi!

Zul ini siapa untuk menjadi jaguh soal kalimah Allah? Sedangkan pemimpin tertinggi PAS dan PKR sudah pun membuat keputusan yang cukup baik. Kenapa perlu bedebah ini membuat tarian kaldai muzik yang dijana pemimpin Umno? Allah..... toksah lah dok ligat chong dalam blog tu kalau hakikatnya macam kura-kura. Kalau depan DS Anwar bukan main berlakon. Lihat bagaimana dalam perjumpaan di rumah Dato’ Seri baru-baru ini seperti yang didedahkan blog sahabat-sahabat kita, dia boleh dok diam macam anak dara dipinang tatkala YB Khalid Samad berhujah! Kenapa tak sanggah? Dalam blog bukan main hebat kau bedal adik lelaki Dato’ Shahrir tu...

Untuk pengetahuan pembaca, dia hanya bekerja di hujung jari melalui telefon Blackberry. Dia tak turun melawat ke sana kemari. Semua pendokong kuat beliau selama ini sudah cabut lari. Dari Ust Ismail, Zulhelmi, sampai lah ke anak En Fadzil bernama Saari! Mana tahan asyik menjadi lembu korban sahaja. Tak larat mereka asyik nak kena mencuci bontot kaldai!

Jika benar dia seorang yang zuhud dan ilmuan dalam Islam, apa yang telah disepakati oleh Kepimpinan PAS dalam kenyataan akhbar mereka sudah mencukupi. Dan apa yang dinyatakan oleh YB Khalid memang ada asas untuk dibahas dan dipinda. Tetapi, seperti yang saya cakapkan di awal tadi, bukan setakat dia menari tarian sebagai kaldai Umno, bahkan dia sendiri dengan penuh sedar turun membuat laporan polis untuk menunjukkan betapa taat dan setianya ia menjadi barua Umno! QUACK!! Agaknya dia masih merasakan diri sebagai ahli Umno kot!

beginilah keadaan Zul sekarang! Menari sampai terangkat...

Memang itu lah kaedahnya Umno, buat kerja di dada akhbar, muntahkan berita sensasi, cakap tak serupa bikin, bikin tak serupa syarah, suruh orang berkorban dan dia sendiri balun belakang dan hadapan. Siap jaja ayat dan hadis Nabi. Tanam bibit perpecahan dan syak wasangka antara parti dalam Pakatan Rakyat. Dia memang felarq! Siyeeee......

Aku secara peribadi suka mamat ni dipecat dari parti. Malaon itu bagai melukut di tepi gantang. Perasan diri hebat. Zuhud kalau setakat kopiah saja tak jadi, sebab semua orang tau, kopiah terletak di situ sebab kepalanya sudah botak (dahi solah melepasi ubun-ubun). Tidak ada bukti yang boleh menjungkit imejnya di Kulim hatta di persada politik negara. Badigol ini macam orang tak ketahuan. Lebih terserlah jahatnya si misai nipis ni sejak dia ada perjanjian syaitan dengan Najib.

Dengan sikap mulut jelabas dan hebiarq macam tu, singkirkan dia dari politik negara terutamanya dalam Pakatan Rakyat. Macam ayam togel yang berlemoih tahi kat pungkoknya. Piirah.... orang Melayu bukan perangai macam dia, kedekut tahi hidungmasin, angkuh, sombong, kaki pekena orang. Bila dah terhimpit, nak gah kununnya untuk bercakap dalam ruang sebagai orang Islam dan Melayu!! Oiiit, kaldai.......................!! Sudah la. Umumkan saja nak masuk Umno dan kutuklah parti kami yang mengangkat hang dari status pariah politik tu. Kalau nak cakap bab Islam lagi la tak layak...

Muka macam siiiyeeeee! Bukan janggut kambing. Kaldai berjanggut.

Kalau lah dia ni spesis tumbuhan tentu sahaja, dia ni sepohon kadok. Kadok naik junjung seperti kata pepatah. Oih! Bukan main merak sehingga boleh buat tak kenal akan orang yang bertungkus lumus menaikkannya. “ Hang sapa?” begitu lah gambaran keangkuhannya apabila aktivis memberi pendapat. Kekadang tu, aktivis pun balas balik apabila mereka tidak menyambut tangannya untuk bersalam. “Oih..... hidup lagi rupanya, ingatkan dah mampoih dah!!”. Begitu lah gambaran pertautan hati yang ‘mesra’ antara Zul dan jentera parti di Kulim. Ismail Selama yang menjadi Ahli Majlis lagi lah..... “ Aku tak mahu dah berurusan dengan pelarq siyeee tu”.

Terkini, kami dengar Aziz Sheikh Fadzir sudah kalut untuk bersedia menghadapi pilhanraya kecil Kulim Bandar Baru. Saya ingatkan lagi, ..... bedebah Zul dikatakan ada menandatangani surat tanpa tarikh untuk meletakkan jawatan sekiranya fungsinya tidak diperlukan lagi.

Malaun siyee ini sedang menghampiri garis penamat sandiwaranya. Borang perletakan jawatan sudah lama berada dalam genggaman Najib.
Ohh... tentu sahaja sudah ada penawarnya dalam bentuk wang dan laba lainnya......memang itu pun nawaitu dan matlamatnya. Errr... bukan? Mengharap redha? Ikhlas....??

Tiada ulasan: