Rabu, 27 Januari 2010

Bagaimana Mahathir Kalah Bertarung
Dengan Seorang Yahudi Bernama Soros...



Tulisan ini diambil dari Bangkok Post. Ia ditulis oleh George Soros sebagai menjawab tuduhan Dr Mahathir bahawa Soros bertanggungjawab menjatuhkan ekonomi Malaysia pada tahun 1997. Malangnya, tulisan Soros tidak pernah disiarkan dalam akhbar Malaysia.
“I am sure you still can get your 20%. You called me a Moron . How can a Moron make so much money.. By allowing short selling and borrowing millions of share from your banks we fund managers made millions out of your inexperience and poor regulations. You lose all Malaysians’ money, therefore you are the Moron … Now you know too late and start crying over spilt milk.”
Soros menyalahkan Kerajaan Malaysia kerana tidak tahu membuat peraturan yang berkesan menyebabkan “Fund Managers” seperti George Soros dapat membuat keuntungan yang berlipat-lipat kali ganda.

Soros juga menyalahkan Dr Mahathir kerana telah menghabiskan lebih USD 30 billion melalui projek-projek korupsi dan tidak berfaedah. Bagi Soros, itu adalah sebab sebenar ekonomi Malaysia jatuh pada tahun 1997.

Tujuan saya mengeluarkan surat ini adalah untuk menunjukkan bahawa kaum Yahudi sememangnya makmur dengan perniagaan pasaran dan spekulasi dunia. Namun, umat Islam sendiri tidak mampu untuk membangun ekonomi dengan bijak dan memandang ke hadapan. Juga, Umat Islam tidak mampu untuk mengeluarkan diri mereka dari kengkangan korupsi dan nepotisma.

Akhirnya, segala korupsi dan nepotisma hanya akan memenangkan serta menguntungkan musuh Islam. Kalau kita hendak menang dalam berlawan dengan musuh Islam, Yahudi dan Nasrani, maka kita harus mampu memerangi korupsi dan nepotisma dalam masyarakat dan kerajaan kita dahulu.

Segala cakap2 Mahathir yang anti Yahudi dan Anti Barat semuanya sia-sia kerana kekotoran yang dilakukan Mahathir telah menyebabkan musuh kita mudah mengalahkan kita.

PAra Sahabat Nabi SAW miskin dan papa kedana tapi mampu menjatuhkan Empayar PArsi dan 4/5 Empayar Rom Timur dalam masa kurang dari 20 tahun.

Tiada ulasan: