Isnin, 5 Disember 2011

Mukhriz Mahadir yang bebal

Analisis Isu
"Assalamualaikum,,. Kalau negeri yang ditadbirkan PR(bukannya pembangkang wahai Mukhriz bebal) adalah"kemere'" negeri yang ditabdirkan BN pula adalah "zooo" dan kerajaan persekutuan yang Mukhriz jadi timbalan menterinya pula adalah "kapal selam".

Mukhriz bebal dakwa kerajaan negeri PR tidak ada daya usaha untuk membantu rakyat keluar dari tekanan hidup kerana mereka hanya tahu mengkritik.Memang sah bebal timbalan menteri ini kerana kalau betul nak bantu rakyat, kenapa hanya buka kedai rakyat 1Malaysia?

Macam mana pula harga minyak?harga beras?harga minyak masak?nak biarkan kerajaan negeri PR yang turunkan?dasar penyangak!kenapa perlu negeri PR(bukan pembangkang wahai Mukhriz bebal) bersama kerajaan pusat untuk menyelesaikan masalah rakyat sedangkan yang menyebabkan rakyat susah ialah kerajaan pusat bukan kerajaan negeri PR.Kerajaan pusat yang menaikkan harga minyak maka kerajaan pusatlah yang mesti bertanggungjawab meringankan beban rakyat dengan menurunkannya.Mathematik mudah macam nipun nak tipu rakyat, memang dasar penyangak,Mukhriz Mahadir yang bebal!(Jangan kata tak boleh turunkan harga minyak kerana harga minyak dunia tinggi, tetapi cerita kenapa minyak yang dikorek di persisiran pantai negara tidak boleh membantu menurunkan harga minyak)



KODIANG 4 Dis. — Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Mahathir menggelarkan kerajaan-kerajaan negeri yang ditadbir pembangkang sebagai “kemere” kerana tidak mempunyai daya usaha untuk membantu rakyat keluar dari tekanan hidup kerana mereka hanya tahu mengkritik.

Katanya, ini kerana kerajaan negeri yang ditadbir pembangkang seharusnya bersama Kerajaan Pusat menyelesaikan masalah rakyat.

"Mereka tidak bagi buah fikiran cara terbaik untuk diselesaikan pada masa rakyat terbeban dengan bermacam-macam masalah sebaliknya hanya tahu mengkritik program kerajaan BN walaupun ia hanya perkara remeh-temeh.

"Inilah bezanya pendekatan kerajaan BN dengan parti pembangkang dalam usaha meringankan beban rakyat,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) ke-15, di Padang Sera, Jerlun, di sini, hari ini.

Mukhriz yang juga Anggota Parlimen Jerlun berkata, kewujudan KR1M tidak akan membunuh kedai-kedai runcit atau mewujudkan persaingan tidak sihat malah ia membantu pengusahanya mendapat bekalan lebih mudah, harga murah dan keuntungan berpatutan. - Bernama

Tiada ulasan: