Selasa, 6 Disember 2011

Masa depan Melayu "gerhana" bawah PR kata Najib, "cerah"kah

Artikel Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mendakwa masa depan orang-orang Melayu akan "gerhana" jikalau seteru politiknya, Pakatan Rakyat (PR) menang PRU 13 akan datang. Klik disini.

Persoalannya sekarang, dibawah pemerintah Umno-Barisan Nasional (BN) semenjak Malaysia mula merdeka - apakah benar-benar "menyinari" kehidupan orang-orang Melayu? Ini harus ditanya.


  • Siapakah di belakang Akta Pembangunan Kampung Baru yang akan menyaksikan Kampung Melayu terakhir di Kuala Lumpur pupus buat selama-lamanya?
  • Siapakah yang bertangunggjawab menyebabkan majoriti orang-orang Melayu berpendapatan dibawah RM 1,500 yang dikategorikan sebagai miskin?
  • Siapakah yang menghalang royalti minyak daripada diberikan kepada rakyat Kelantan - majoritinya terdiri daripada orang-orang Melayu?
  • Siapakah yang bertanggungjawab menyerahkan tanah KTMB di Tanjung Pagar setelah lama dipertahankan oleh kepimpinan negara terdahulu?
Jawab berberapa persoalan yang saya timbulkan diatas sebelum kita berbicara tentang gelap atau terangnya nasib orang-orang Melayu dibawah mana-mana kerajaan sekalipun. Janganlah terus menerus cuba memperbodohkan orang-orang Melayu.

Tiada ulasan: