Rabu, 25 Mei 2011

MACAM MACAM CARA NAK MENIPU PILIHANRAYA

BILA LAPORAN AKAN KELUAR


nota:
kes mati ini pun nak tipu lagi
tak habis habos nak menipu
tak sedar sekarang maklumat
tak boleh disimpan kah kah kah





SATU LAGI TAKTIK NAK TIPU RAKYAT


masih ku ingat lagi. sekitar tahun 1990-an aku dilantik oleh SPR sebagai salah seorang petugas pilihan raya umum negeri Sabah di sebuah pusat pembuangan undi. sebelum bertugas kami diberikan taklimat oleh pegawai SPR.

yang aku paling ingat ialah kami diingatkan supaya menerima sesiapa sahaja yang datang untuk membuang undi ASALKAN nama mereka ada dalam daftar pemilih dan mereka menunjukkan kad pengenalan. kami sangat-sangat diingatkan supaya tidak mempertikaikan kesahihan kad pengenalan mereka yang datang hendak membuang undi.

kami diingatkan lagi bahawa tugas kami hanyalah membantu mengendalikan pilihan raya - bukan menentukan kesahihan kad pengenalan para pengundinya .

kami diingatkan lagi bahawa tugas menentukan kesahihan sesuatu kad pengenalan ialah tugas Jabatan Pendaftaran Negara - bukan tugas Suruhanjaya Pilihan Raya. aku masih ingat lagi semasa hari pengundian. memang tak ada pendatang asing dalam daftar pemilih. yang datang mengundi pun semua ada kad pengenalan. tetapi aku dapat melihat muka-muka asing datang mengundi. di antaranya muka Indon, Filipino dan Pakistan!!!

takkanlah aku begitu bodoh untuk mengenali mereka. malangnya aku dan rakan-rakan setugas tak leh buat apa-apa. sebab kami sudah dingatkan dan diingatkan. lagipun kami sedar diri bahawa kami hanyalah petugas yang membantu mengendalikan pilihanraya. ironinya, BN tak juga menang dan tak dapat mengalahkan PBS dalam pilihan raya itu. hanya selepas beberapa orang ADUN PBS melompat masuk UMNO barulah kerajaan PBS tumbang dan BN menubuhkan kerajaan di Sabah.

Oleh Tanpa Nama pada SATU LAGI PROJEK NAK TIPU MELAYU pada 11/05/24


SPR TIMBANG 3 OPSYEN ELAK KEPUTUSAMN TIDAK RASMI DI HEBAHKAN
– berita hairan

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sedang mempertimbangkan tiga opsyen bagi mengelak sebarang keputusan tidak rasmi dihebahkan pada pilihan raya umum akan datang berikutan insiden yang berlaku pada pilihan raya negeri Sarawak 16 April lalu.

Pengerusi SPR, Abdul Aziz Mohd Yusof, berkata tiga opsyen itu adalah sama ada menguatkuasakan larangan membawa telefon bimbit ke pusat penjumlahan undi, deklarasi bersumpah untuk tidak membuat apa-apa hebahan, atau semua undi dikira lewat walaupun pusat mengundi ditutup lebih awal.

Katanya, perkara tersebut akan diputuskan bulan depan.

"Pengalaman kita di Sarawak, ada satu parti yang tidak bertanggungjawab yang bukan sahaja menghebahkannya tetapi juga membohongi rakyat dan pengundi Sarawak dengan menyatakan partinya memenangi pilihan raya tersebut.

"Perhubungan ini dibuat adalah melalui telefon bimbit. Justeru, kita mungkin nak tahan telefon bimbit atau mungkin ada deklarasi bersumpah atau mengira semua undi pada jam 5 petang, tidak ada kira awal walaupun pusat mengundi ditutup awal," katanya dalam satu temubual khas di pejabatnya di sini, baru-baru ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SATU LAGI PROJEK NAK TIPU RAKYAT…. kah kah kah..

kah kah kah…TAK NAK BAGI RAKYAT TAHU KEPUTUSAN.... kah kah kah

woit…. INI NIAT TAK BAIK…. kah kah kah…

kah kah kah…. SEKALI TENGOK DAH TAHU…. ADA NIAT BUSUK…. kah kah kah..

kah kah kah…NAT NAK ALIH KEPUTUSAN…. kah kah kah..

kah kah kah…NIAT NAK PASTI KAN GEROMBOLAN MENANG…. kah kah kah…

kah kah kah...NAK PASTIKAN GEROMBOLAN KIRA SAMPAI MENANG…. kah kah kah

nota:
kalau pilihanraya boleh mengubah apa apa
sudah lama pilihanraya di haramkan!!!

KENAPA LAPURAN TAK KELUAR2

BILA LAPORAN AKAN DI UMUM



DARI ARKIB – 6hb April 2001

Pegawai Kastam mati jatuh bangunan SPRM

2011/04/06
KUALA LUMPUR: Seorang pegawai kastam yang membantu siasatan kes rasuah membabitkan cukai tidak dibayar, ditemui mati dipercayai jatuh dari tingkat tiga bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Jalan Cochrane, di sini pagi ini.

Mayat beliau ditemui di tingkat bawah bangunan itu pada jam 10.15 pagi.
Difahamkan, mangsa yang dibebaskan dengan ikat jamin kelmarin, adalah seorang pegawai kanan Kastam Selangor.

Pengarah Penyiasatan SPRM, Mustafar Ali, dilaporkan berkata pegawai Kastam berkenaan ke pejabat suruhanjaya itu hari ini untuk menemui pegawai penyiasat.

Katanya, pegawai penyiasat meminta pegawai Kastam berkenaan menunggu sementara pergi mengambil fail kes.

Bagaimanapun, katanya, apabila kembali semula pegawai penyiasat berkenaan mendapati pegawai Kastam terbabit sudah tiada.

NOTA
punya lama menunggu laporan
apa punya tuuur
takkan nak tunggu lepas pilihanraya ke 13

atau nak tunngu saampi 9 julai

Tiada ulasan: