Khamis, 18 Februari 2010

BUDAYA UMNO


KOMEN :

Pelbagai kontrak, lesen, permit, bantuan, pinjaman dan seangkatan dengannya hanya diberi kepada orang-orang UMNO sahaja.

Soalnya : Peruntukan kewangan itu datang dari mana?

Tentunya diambil daripada hasil kerajaan. Hasil kerajaan datangnya daripada kutipan berbagai jenis cukai yang dikutip daripada semua rakyat tanpa mengira fahaman politik. Bukan datang dari kocek UMNO.

Kalau macam itu, rakyat bukan UMNO ikut logiknya tidak perlulah lagi membayar cukai kepada kerajaan persekutuan. Rakyat bukan UMNO di negeri-negeri dan khususnya negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat, mengikut/berdasarkan amalan UMNO itu, kerajaan Pakatanlah yang sepatutnya kutip, bukan UMNO bagi pihak kerajaan persekutuan. Baru adil namanya.

Disyorkan adalah lebih eluk dikutip terus oleh kerajaan Pakataan Rakyat untuk menambahkan pendapatan kerajaan negeri, kemudian hasilnya untuk pembangunan negeri dan membela nasib rakyat bukan UMNO. Amalan sekarang, cukai dikutip daripada sumber negeri-negeri dan rakyat bukan UMNO, kemudian negeri-negeri pula macam peminta sedekah mengharapkan bantuan daripada UMNO.

Bodoh betul kita ni. Diperlembukan oleh UMNO. Duit dikutip daripada kocek kita, tetapi bagi projek dan kekayaan kepada orang UMNO, orang bukan UMNO nganga.


Pemimpin Pakatan Rakyat kena fikir masalah ini dan carilah jalan bagaimana hendak menghentikan ketidakadilan begini terus menerus berlaku. Hentikan kezaliman UMNO.

Tiada ulasan: