Isnin, 7 Disember 2009


ATLAS SIRAH (BARU) - HARGA PROMOSI

Najib...... adakah anda mencuri aiskrim Magnolia?
Posted on Sunday, December 06 @ 03:21:04 PST
Dilulus untuk paparan oleh SepatuPutih

Artikel
Ramai pemimpin politik mengambil tindakan menyaman jika ada mana-mana individu, akhbar maupun organisasi mengfitnah mereka. Mereka sanggup naik mahkamah untuk menepis segala tuduhan yaang didakwa mereka sebagai fitnah. Ini langkah terpuji, berintegriti, bermaruah , berani dan berjiwa besar.

Kita lihat bagaimana Menteri Mentor Singapura Lee Kuan Yew dan anaknya PM Singapura pernah menyaman Ketua Pembangkang Singapura Jeyakumar di mahkamah atas tuduhan fitnah. Hasilnya kedua beranak itu menang dan dapat gantirugi manakala Ketua Pembangkang tidak dapat bertanding dalam Pilihanraya.

Ketua Pembangkang dan Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim, Mustafa Ali dan Husam Musa juga ambil tindakan seperti Kuan Yew dan mereka menang, dapat bersih nama dan dapat ganti rugi dari akhbar yang menfitnah mereka.

Begitu juga Presiden PAS TG Haji Abdul Hadi Awang bertindak menyaman akhbar British yang menuduhnya pengganas. Beliau menang dan akhbar kena bayar gantirugi.

Semuanya bukan kerana mereka ini "lapar pitih", tetapi demi maruah diri dan berintegriti. Tuduhan dan fitnah oleh pihak berkenaan sesuatu yang berat dan serius. Mereka mahu bersihkan nama dan tidak mahu sewenang-wenangya ada pihak menghina dan menuduh tanpa bukti. Mereka bawa ke mahkamah demi keadilan dan kebenaran.

Malangnya PM Najib tidak berani bertindak demikian. Sekadar naik pentas ceramah dan bersumpah. Terkini hanya keluarkan kenyataan, " Saya tidak layan tuduhan sembrono dan dakwaan itu tiada asasnya."

Beginikah kepimpinan berintegriti, bermaruah dan punya harga diri?

Bersihkah nama anda kalau bertindak demikian? Mengapa takut menyaman dan bersihkan nama anda di mahkamah? Sedangkan ramai hakim di Malaysia sudah ramai makan gula-gula "Hacks" pemberian anda ! Mengapa takut?

Tuduhan terhadap anda amat serius dan berat. Pembunuhan dan letupan bom.

Kalau sekadar tuduh anda mencuri sebatang aiskrim magnolia, bolehlah anda bersumpah di pentas ataupun menafikan ketika disoal oleh wartawan.
Kini, Bala menjadi "bala" buat PM Najib.

Tiada ulasan: