Jumaat, 4 Disember 2009

KES GAJAH BERAK TENGAH JALAN TAK NAMPAK

KES SEBESAR INI - TAK KAN TAK SAMPAK



BILA KES INI AKAN DISIASAT
SPRM DIGESA SIASAT ADIK PM - malaysiakini

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) digesa menyiasat dakwaan P Balasubramaniam berhubung pembabitan adik perdana menteri dalam isu pertukaran akuan sumpahnya mengenai dakwaan hubungan Altantuya Shaariibuu dengan Najib Razak.

Aduan berkenaan yang dibuat oleh tiga pemimpin atasan Pemuda Pakatan Rakyat semalam menamakan Mohamed Nazim Razak dan seorang peniaga permaidani Deepak Jaikishan sebagai dua individu utama yang perlu disiasat.

ADUAN POLIS ISU RM10 JUTA MILIK MB NEGERI SEMBILAN - malaysiakini

Walaupun menteri besar Negeri Sembilan sedang disiasat Bank Negara berhubung dakwaan pemindahan wang RM10 juta ke luar negara, ia tidak menghalang satu aduan polis isu yang sama dibuat lagi di Bukit Aman.

Mohamad Hassan, dikaitkan dengan kegiatan itu, apabila bank pusat Malaysia membatalkan 20 lesen perniagaan pengurup wang hujung Oktober lalu.

Beliau didakwa memindahkan wang tersebut pada Mac tahun lalu melalui syarikat Salamath Ali Money Changer Sdn Bhd.

KENAPA BUAT TAK TAHU?....

SATU MALAYSIA SUDAH LETIH…

BERAPA BANYAK LAPORAN DIBUAT……

SAMPAI KIAMAT PUN… TAK ADA YANG AKAN MENYIASAT




Nuffnang Ads

SIASAT PUNYA SIASAT - DIDAPATI TIDAK ADA KES

KONTREKTOR INI SEDANG MENYAMAR



SETIAUSAHA POLITIK MENTERI KANAN DISIASAT SPRM - mStar

Seorang setiausaha politik menteri kanan yang dikatakan telah mengumpul berjuta-juta ringgit dalam masa yang singkat sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Difahamkan, penyiasat kes tersebut pernah mendapat perintah bagi merampas dan membekukan beberapa harta miliknya termasuk kereta mewah dan rumah selain akaun bank yang telah pun dibekukan bagi membantu siasatan di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram.

Menurut sumber, senarai rampasan harta tersebut termasuklah sekurang-kurangnya empat buah kereta mewah dan empat buah rumah dipercayai kepunyaan setiausaha politik yang berumur lewat 30-an itu.

Suruhanjaya tersebut sedang menyiasat pembelian hartanya di kawasan Lembah Klang yang dikatakan diperolehi dari wang sogokan daripada kelulusan beberapa projek yang bernilai jutaan ringgit.

Difahamkan, beberapa rampasan adalah di bawah nama setiausaha politik itu dan penyiasat akan memanggil nama-nama lain yang telah didaftarkan sebagai pemilik. Sumber juga berkata, pegawai penyiasat telah pun mengenal pasti beberapa individu lain yang turut terlibat dengan kes tersebut dan juga akan dipanggil bagi membantu siasatan.

Sebuah pasukan khas daripada suruhanjaya di Putrajaya juga telah pun memulakan siasatan kira-kira tiga minggu lalu berikutan maklumat yang mengatakan dia menjalani kehidupan mewah melebihi kemampuannya.

Difahamkan bahawa siasatan terhadap setiausaha politik tersebut dikategorikan antara kes berprofil tinggi.

Sehingga kini, suruhanjaya masih lagi meneruskan siasatan berdasarkan laporan dan maklumat yang telah diberikan oleh orang ramai. Pegawai suruhanjaya enggan mengulas tentang perkara ini ketika dihubungi.

BIAR BETUL…

JAMIN MALAON INI BUKAN DARI PAKATAN… ..

KALAU DARI PAS… MESTI NAMA DAN GAMABR ADA.…

KALAU DARI PKR… MESTI HEBOH SATU MALAYSIA

KALAU ANGGOTA PAKATAN… MESTI ADA GAMBAR POLIS KEPONG RUMAH
….

KALAU AHLI PKR… MESTI ADA GAMBAR DALAM TV…..

KALAU AHLI DAP … DAH KENA SIASAT SAMPAI MATI…..

SIAPA MENTERI MALAON INI?...




MAT GELAP NAK TAMBAH HITAM

KALAU TAK CUKUP DAKWAT HITAM - TANGKAP GAGAK

PERAK SENARAI HITAM KONTREKTOR JAMBATAN RUNTUH
– berita hairan

Kerajaan Perak telah menyenaraihitamkan syarikat kontraktor yang terbabit dalam tragedi jambatan gantung runtuh di Pusat Kokurikulum Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) Kinta Selatan di Kuala Dipang, Kampar, daripada sebarang projek pembangunan di negeri itu.

Zambry Abdul Kadir, berkata kerajaan negeri akan membuat laporan polis sekiranya perlu bagi memastikan tindakan sewajarnya dapat dikenakan terhadap kontraktor terbabit.

"Kelalaian syarikat terbabit tidak boleh diambil mudah. Ia sangat serius kerana tiga nyawa telah terkorban," katanya.

HANYA SENARAI HITAM?..…

NAK BUAT APA SENARAI HITAM….

MALAON INI AKAN TUKAR NAMA YANG BARU....

APA LAH NGOOOK SANGAT…..

NAK HITAM MACAM MANA LAGI
…..

TAK KAN TAK CUKUP HITAM

INI KES BUNUH… BUKAN KES DAKWAT HITAM




RAJA GOPAL CARI RAJA MUTHU

INI BARU MAHARAJA YANG BETUL LAGI TEPAT




TOLAK POLITIK KEBENCIAN : RAJA NAZRIN
– berita hairan

Raja Nazrin Shah, meminta masyarakat menolak politik kebencian dan sebaliknya menerima pakai amalan demokrasi bertamadun berasaskan kepada ciri hormat menghormati dan bertimbang rasa untuk menjadi Malaysia lebih makmur.


RAJA GOPAL INI CAKAP APA?..…

KENAPA TAK BOLEH BENCI…..

KENAPA TAK BOLEH BENCI RASUAH…..

TAK KAN TAK BOLEH BENCI ISA…..

TAK KAN MAHASISWA TAK BOLEH BENCI AUKU…..

NAK HORMAT MACAM MANA….

KAKI LEBONG DAN KAKI KLENGTONG
...

NAK BERTIMBANG RASA APA?...…

YANG TAK ADA HAK JADI RAJA GOPAL JADI RAJA GOPAL……

JANGAN LAAA BODOHKAN MELAYU
…..




LEBAI SAUH BERFATWA PULA

NIK AZIZ PATUT MENGAKU SALAH: HISHAMUDIN - mStar

Hishammuddin Hussein berkata, Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat seharusnya mengaku membuat kesilapan dengan meminta penduduk Kelantan berdoa agar Najib Razak ditimpa keburukan jika enggan memberikan wang royalti minyak kepada negeri itu.

Dia berkata daripada berdolak-dalik dan cuba mempertahankan apa yang dikatakannya itu, adalah lebih baik bagi Nik Aziz mengaku salah dan berjanji tidak akan melakukannya lagi.

"Saya tengok dia sekarang cuba berdolak-dalik. Rata-rata orang ramai kata (apa yang Nik Aziz katakan itu) memang tidak wajar, tidak layak, tidak perlu dan tidak harus diluahkan oleh seorang pemimpin ulama.


LEBAI SAUH… TAK PAYAH LAA CAKAP BANYAK…..

LEBIH BAIK MINTA DOA … PANJANGKAN LIDAH
……


LIDAH KONTOT INI BAHAYA?....

NANTI BINI LARI... CARI LIDAH PANJANG
..

Tiada ulasan: