Selasa, 24 Julai 2012

Saham Felda Ohh Felda.

Semalam Saham felda jatuh lagi, mungkin ini lah buah durian yang runtuh dari BSKL agaknya inilah hadiah najib dan isa Samad kepada peneroka felda supaya umno dipilih lagi pada PRU akan datang.

Naik perlahan tapi turun lebih cepat.

Naik hanya sekejap, tapi turun berkali-kali, biasa lah saham memang pada awal niaga akan naik tinggi, sebab jadi tumpuan pembeli, tak lupa juga jadi tumpuan pak menteri. makcik dan pakcik felda hanya di "fatamorganakan" dengan keuntungan.

Kisah isa Samad dapat 180,000 unit saham bukan rakyat tak tahu, agaknya Isa Samad mencagarkan lebih banyak tanah felda kepunyaannya berbanding peneroka lain. isa Samad pun seorang peneroka felda agaknya.

Bukan nak dengki dengan isa Samad yang dapat saham lebih banyak dari pakcik peneroka tu,  kita takut sangat saham ini akan jatuh lagi, walaupun belum dibawah tahap rugi, kita sangat takut jatuh sampai ke tahap tu, isa samad dan pak menteri yang pegang saham tu tak rugi sangat la, cuma kesian dekat peneroka.

Durian sudah runtuh di BSKL... tunggu cikit lagi takut busuk. kita harap taklah busuk, sebab bila busuk dah tak boleh makan dah, jual pun takkan laku.

Tiada ulasan: