Jumaat, 24 Jun 2011

MULA PAKAI BAJU KUNING

MULA PAKAI BAJU KUNING




PERHIMPUNAN HARAM CEMARKAN IMEJ BAIK MALAYSIA - meloya

Tulang belakang demonstrasi jalanan haram pada 9 Julai, hanya cuba mencemarkan imej Malaysia sebagai sebuah negara yang aman, harmoni dan makmur, dengan harapan satu lagi titik hitam dalam sejarah negara, kata beberapa penganalisis politik.

Mereka mendakwa bahawa penganjur juga mempunyai agenda tersembunyi, untuk mengalihkan perhatian negara daripada kes liwat di mahkamah yang membabitkan seorang pemimpin politik pembangkang.

Pengerusi pertubuhan bukan kerajaan Agenda, Zul Azhar Cha yang juga seorang penulis blog berkata, beliau ada maklumat mengenai demonstrasi jalanan haram itu yang menjemput media antarabangsa untuk membuat liputan mengenai demonstrasi tersebut.

"Kita terima maklumat bahawa media Australia menjemput dan pastinya mereka akan memberikan liputan negatif mengenai Malaysia.

BAGAIMANA DENGAN KES PM TERLIBAT BUNUH MODEL MONGOLIA…. kah kah kah..

TAK CEMAR IMEJ BAIK MALAYSIA KE?.... kah kah kah….

…BAGAIMANA KES KETUA MENTERI MELAKA ROGOL BUDAK SEKOLH… kah kah kah..

BAGAIMAANA KES MENTERI ROGOL AMAH…. kah kah kah..

KES KES INI TAK CEMAR IMEJ MALAYSIA KE?....kah kah kah…

APA PUNYA TUUUUUR….. kah kah kah

SIAPA TAKUT BACA BERITA INI

MENTERI MANA ROGOL AMAH



BEKAS MENTERI DIDAKWA ROGOL PEKERJA DEWANBANDARAYA


PARIS: Seorang bekas menteri dan datuk bandar bagi parti yang memerintah ketika ini dihadapkan ke mahkamah selepas didakwa merogol seorang pekerja wanita yang bertugas di pejabatnya di dewan bandaraya, kata pendakwa raya.

Bekas Menteri Rendah Perkhidmatan Awam, Georges Tron, dari parti UMP diketuai Presiden Nicolas Sarkozy, berdepan tuduhan rogol dan serangan seksual oleh "seorang yang berkuasa", kata Marie-Suzanne Le Queau selepas tampil di hadapan hakim di mahkamah Evry, luar Paris.

Tron dibebaskan dengan ikat jamin. Jenayah itu boleh menyebabkan hukuman penjara sehingga 20 tahun. – AFP

SILA TEKA SIAPA TAKUT BACA BERITA INI…. kah kah kah…

INI MENTERI KAPIR YANG MAKAN BABI…. kah kah kah..

BILA ADA TUDUHAN… TERUS LETAK JAWATAN DAN BERHENTI…. kah kah kah..

TAK MACAM MENTERI ROGOL AMAH…. kah kah kah..

…. ROGOL SENYAP SENYAP....kah kah kah…

….LEPAS ROGOL BUKAN SAJA NAFIKAN…. kah kah kah..
...SAMAN SIAPA YANG MELAPORKAN BERITA MENTERI ROGOL AMAH..... kah kah kah..

BERITA MEROGOL AMAH PUN TAK BOLEH DILAPOR…kah kah kah


BERSEDIA UNTUK KE JALAN RAYA


AJENDA NEGARA KEBAJIKAN

SISTEM EKONOMI NEGARA KEBAJIKAN


Tetiba Negara Kebajikan menjadi isu perbincangan. Ini adalah hasil dari keputusan Muktamar Pas tahun 2011 yang baru selesai dua minggu lalu. Hasil dari Muktamar ini umum telah diberiathu bahawa Pas akan membawa Negara Kebajikan sebagai akidah perjuangan.

Bila sahaja Pas mengajukan Negara Kebajikan kepada umum dengan serta merta United Malays National Organisation bangun mengaku bahawa dasar ini telah mereka jalankan. Justeru mengikut United Malays National Organisation Pas hanya menjadi Pak Turut.

Saya rasa memang ada warga kurang faham tentang apa sebenarnya Negara Kebajikan. Saya yakin – ramai yang kabur dan kurang faham dan mungkin menjadi sasau apabila United Malays National Organisation mengakui bahawa mereka telah menjalan dasar Negara Kebajikan.

Jika dasar yang sedang dilakukan oleh United Malays National Organisation ini sebagai ajenda Negara Kebajikan ini bermakna warga Palestin di Gaza juga hidup dalam Negara Kebajikan.

Hampeh. Pengakuan United Malay National Organisation ini betul-betul mengkelirukan ramai warga. Pengakuan ini United Malay National Organisation ini sama seperti George Bush mengakui yang dia menyerang Iraq untuk membawa demokrasi dan keamanan. Justeru, ciri pertama Negara Kebajikan ialah apa sahaja dasar yang sedang dilakukan oleh United Malays National Organisation ianya bukan Negara Kebajikan.

Sesudah kita semua menyedari ‘cakap tipu’ United Malays National Organisation ini biar saya sambung penerangan tentang Negara Kebajikan. Sesebuah Daulah wujud berasaskan ekonomi. Dalam dunia wujudiah kita pada hari ini hanya ada dua bentuk sistem ekonomi. Ekonomi kapitalis dan ekonomi sosialis. Ini adalah dua sistem ekonomi induk. Yang lain lain hanyalah pecahan dari sistem ekonomi ini.

Ekonomi kapitalis berpaksikan keuntungan maksima. Keuntunganlah yang mengemudikan arah dan dasar negara yang mengamalkan sistem ekonomi kapitalis. Manakala sistem ekonomi sosialis berpaksikan kepada kebajikan ramai. Justeru negara atau daulah yang mengamalkan sistem ekonomi sosialis akan menjadikan kebajikan ramai sebagai pedoman.

Tanah Melayu pada satu ketika dahulu adalah negara bersistemkan ekonomi feudal – sistem ekonomi ini muncul sebelum ekonomi kapitalis. Raja menjadi kepala yang mewakili seluruh kehidupan hidup. Raja berkuasa memungut cukai. Raja berhak memiliki tanah. Maka lahirlah budaya Melayu yang melambang sistem ekonomi feudal ini. Justeru kita melihat Orang Melayu tunduk kepada Raja walau pun Raja itu hampeh. Hingga ke hari ini saki baki budaya yang dilahirkan oleh sistem ekonomi feudal itu masih wujud sebagai bukti.

Di negara-negara tandus berpadang pasir seperti Saudi Arabia telah muncul satu budaya dan tamadun yang berpaksikan ekonomi padang pasir. Di Khutub Utara yang sejok bersalju telah melahirkan budaya dan tamadun negara bangsa warga Eskimo. Amat jelas bahawa sistem ekonomilah yang melahirkan tamadun negara bangsa.

Saya tidak perlu bersuluh untuk memahami bahawa dari sistem ekonomilah munculnya budaya, moral, nilai, tatasusila dan tamadun. Semua budaya bangsa dalam dunia ini wujud hasil dari sistem ekonomi. Tamadun negara bangsa adalah cermin dari sistem ekonomi yang di sedia pakai.

Mari saya bawa kembali untuk memahami dua sistem ekonomi – kapitalis dan sosialis. Untuk saya amat jelas dua bentuk sistem ekonomi ini memiliki perbezaan yang hakiki. Malah dua sistem ekonomi ini bertentangan antara satu sama lain. Keuntungan maksima tidak boleh wujud jika kebajikan ramai ingin diberi. Dalam masa yang sama kebajikan ramai tidak mungkin wujud jika keuntungan maksima ingin di capai.

Ini adalah hakikat pertentangan dua sistem ekonomi ini. Memang betul kita sering cuba di kelentong dengan kata-kata ‘ sama sama menang’ atau ‘win win situation’. Dalam sistem ekonomi tidak wujud sama sama menang. Jika loji Lynas di Gebeng akan dibuka – hasilnya yang untung membuat kekayaan ialah syarikat Australia. Yang akan rugi warga Gebeng dan Kuantan. Mustahil syarikat Loji untung dan warga di Gebeng juga untung. Tidak pernah lagi dalam sejarah ekonomi sosialis atau kapitalis akan wujud situasi sama sama untung.

Dalam bahasa orang kampong - tidak mungkin towkay untung dan kuli juga untung. Saya tahu ada juga yang berani berkata sedemikian. Untuk saya ini adalah kata-kata dari orang gila yang tidak faham asas ekonomi. Kita selalu mendengar/membaca kata-kata – win win situation - kata-kata ini datangnya dari mulut politikus United Malays National Organisation yang kerjanya hanya menipu orang ramai.

Dalam sisem ekonomi kapitalis pelaburan dibuat untuk membawa untung. Justeru balak ditebang untuk menguntungkan towkay balak. Mustahil penebangan balak ini akan menguntungkan kera dan siamang dalam hutan, jauh sekali Orang Penan. Tanah sawit dibuka dikatakan untuk membawa peluang pekerjaan. Ini kata-kata dari seorang munafiq yang menyurukkan niat asalnya untuk mencari keuntungan dari tenaga buruh pekerja ladang sawit ini.

Saya amat berharap yang para pembaca yang budiman telah faham bahawa politik itu ialah ekonomi. Perebuatn kuasa politik itu ialah perebutan kuasa ekonomi. Kerana itu kempen politik adalah kempen tentang dasar ekonomi. Jika para pembaca telah memahami sudut ini maka dengan senang sekali para pembaca akan memahami apa dia politik terkini didalam negara kita.

Biar saya jelaskan disini bahawa para penyokong sistem ekonomi kapitalis tidak henti-henti merancang untuk merebut kuasa politik agar mereka dapat membolot semua punca ekonomi. Rasa saya ini fakta yang jelas dapat kita lihat dalam budaya politik United Malays National Organisation. Justeru kaum kapitalis ini akan menyokong United Malays National Organisation kerana parti ini menyebelahi kepentingan mereka.

Bagitu juga pendukong yang mengajukan sistem ekonomi sosialis – mereka juga akan menyusun penyokong. Kalau dalam sistem ekonomi kapitalis yang menyokong ialah kaum pemodal dan pelabur. Dalam sistem ekonomi sosialis yang menyokong ialah kaum buruh, kaum tani dan warga miskin yang hidup tanpa harta kekayaan.

Justeru, sekali lagi saya tunjukan wujudnya pertembungan antara dua sistem ekonomi. Lalu pertanyaan muncul dimana hendak kita letakan Negara Kebajikan yang telah diajukan oleh parti Pas?

Biar saya terang dengan sejelas mungkin tentang Negara Kebajikan ini. Negara Kebajikan bukan satu sistem ekonomi. Jangan sesekali silap untuk mentakrifkan bahawa Negara Kebajikan ini adalah satu sistem ekonomi. Bukan.

Negara Kebajikan ini muncul dari satu sistem ekonomi. Negara Kebajikan dilahirkan dari sistem ekonomi sosialis. Hanya sistem sosialis sahaja yang memiliki kudrat dan iradat untuk membawa kemunculan Negara Kebajikan. Lalu timbul persoalan bahawa Pas ini bukan parti sosialis. Pas mengakui diri sebagai parti Islam. Pas sebuah parti Islam adalah kenyatan yang betul dan tepat.

Wajib kita sedari bahawa Islam itu adalah agama kepercayaan dan bukan sistem ekonomi. Dalam kitab suci Al-Quran yang di munculkan adalah ayat-ayat yang membawa naratif-naratif contoh yang menggambarkan Negara Kebajikan. Justeru terpulangkan kepada si penganut untuk menggunakan akal dan fikrah untuk melakar dan mencipta satu sistem ekonomi yang melahirkan Negara Kebajikan.

Ditahap tamadun manusia hari ini Negara Kebajikan hanya dapat diwujudkan melalui struktur sistem ekonomi sosialis. Lalu timbul satu lagi persoalan – bukankah sosialis ini tidak beragama dan tidak bertuhan?

Saya rasa masa dan ketikanya telah sampai untuk kita semua berani membebaskan diri dari diperangkap oleh propaganda ‘perang dingin’ yang mengatakan bahawa penyokong sistem ekonomi sosialis ini tidak bertuhan. Ini sebenarnya lahir dari kejayaan propaganda licik ketika pertempuran hebat antara dua ideloji sistem ekonom. Idealogi sistem kapitalis yang dikepali oleh Amerika dengan sistem sosialis yang dipimpin oleh Russia. Pertemporan ini berjalan hebat bermula sesudah Perang Dunia Kedua hingga runtuhnya Tembok Berlin pada tahun 1989.

Adalah betul dan tepat apabila kita mengatakan bahawa sistem ekonomi kapitalis atau sosialis tidak memiliki agama dan tidak memiliki tuhan. Sistem ekonomi ini samalah seperti injin kereta yang wujud. Tugas injin hanya untuk bergerak dari Kampong Ini ke Kampong Itu. Tidak mungkin injin kereta ini beragama dan bertuhan.

Biar saya terangkan lagi sejelas mungkin tentang beza agama dengan sistem ekonomi. Ini agar kita semua akan memiliki padangan yang cerah dan terbuka. Biar saya tunjukkan bagaimana Syed Mukhatar seorang penganut agama Islam yang selalu bersedekah tetapi dia juga ialah seorang kapitalis yang besar. Harta kekayaan Syed Mukhtar datangnya dari tenaga kaum buruh.

Seornag lagi kapitalis besar ialah Bill Gates. Bill Gates tuan empunya Microsoft adalah seorang atheis. Apa yang ingin saya paparkan ialah bukan agama dan kepercayaan yang penting tetapi akidah. Bill gates dan Syed Mokhtar memiliki akidah yang sama sebagai kaum kapitalis. Kaum kapitalis mencari untung. Akidah mereka ialah keuntuntungan maksima. (TT)

(bahagian dua minggu hadapan)



MALIKUL SEMBAB BUAT LAWAK BODOH

MALIKUL SEMBAB YANG SEMBAB



HARGA BEKALAN MAKANAN DIPASTIKAN KEKAL RENDAH - meloya

HULU SELANGOR 23 Jun - Muhyiddin Yassin berkata, kerajaan akan memastikan harga bekalan keperluan makanan kekal rendah dalam memastikan ia tidak membebankan rakyat.

Dia berkata , kerajaan akan mencari jalan menyelesaikan masalah di peringkat pengeluaran makanan terutamanya di kalangan petani termasuk dalam isu orang tengah yang menjadi pembekal.



….. MALIKUL SEMBAB BERFATWA LAGI….. kah kah kah…

…TAK PAYAH BUAT LAWAK BODOH…. kah kah kah..

SIMPAN LAA MUKA SEMBAB TU…. kah kah kah..

RAKYAT MALAYSIA TENGOK…. TAK ADA SELERA NAK MAKAN…. kah kah kah..


SILA LIHAT HARGA BARANG

GULA
2005 – RM 1.40
2006 – RM1.45

2007 – 2009 : Harga gula kekal

Jan 2010 - RM 1.65
Julai 2010 - RM 1.90
Disember 2010 - RM2.10

Mei 2011 - RM2.30



RON 95 (diperkenalkan pada tahun 2009)
2010 – RM1.80
2011 – RM1.90
2011 - RM2.16
2012 - RM2.20
2013 - RM2.34
2014 - RM2.52
2015 - RM2.60
2011 – RM1.90

RON 97

2004 – RM1.34
2005 – RM 1.52
2006 – RM1.92
2008 – RM2.45
2009 – RM2.05
2010 – RM2.30
2011 – RM2.80

... NAK HAPUSKAN ORANG TENGAH.... kah kah kah..

...IPP TU APA?.... kah kah kah..

... SYED MOKHTAR MONOPOLI BERAS DAN GULA APA HAL SAPA BAGI LESEN?.... kah kah kah..

HARGA GULA MINYAK SUDAH NAIK …. kah kah kah..

..TEPONG… BERAS… AYAM..IKAN KEMBONG… SEMUA SUDAH NAIK… kah kah kah..

YANG TAK NAIK HANYA SATU…. kah kah kah…

.. YANG TURUN HANYA SATU…. kah kah kah..

APA DIA YANG TAK NAIK DAN TURUN…. kakah ka ka

…. SOKONGAN RAKYAT TERHADAP GEROMBOLAN TERUS TURUN TAK NAIK NAIK…… kah kah kah

...SOKONGAN TERUS TURUN... kah kah ka...



TUGAS SUCI ANAK MUDA

Tiada ulasan: