Isnin, 7 Februari 2011

Sharpshooter muncul kembali menerjah Pak Menteri

Artikel
Alhamdulillah akhirnya blog Sharpshooter berjaya dipulihkan setelah digodam. Jutaan terimakasih buat semua yang memberi sokongan dan semangat kepada Sharpshooter.

Terimakasih juga kepada Pak Menteri...mana mau lari... yang telah mempopularkan blog nyamuk kerdil Sharpshooter.

Untuk makluman semua, atas nasihat peguam, sharpshooter tidak dibenarkan membuat sebarang komen tentang isu saman tersebut.

Namun begitu, sharpshooter ucapkan jutaan terimakasih kepada blogger-blogger lain yang memberi sokongan awal dan bertindak seperti peguam sharpshooter...hehehehe..

Kelab Greenboc Terang, Tajam & Tepat adalah blogger terawal yang memberi ulasan terhadap isu ini.

Ulasannya - Hairan kita dengan Pak Menteri yang seorang ini. Macam cacing kepanasan. Sepatutnya beliau mengambil injunksi terhadap Wikileaks yang telah mendedahkan kes beliau. Namanya tempampang beberapa di dalam laporan berkenaan. Begitu juga Rais sepatutnya menyaman Migrant Care yang telah mewawancara perempuan yang mendakwa dirinya dirogol oleh Rais.

Saya tertanya-tanya kenapa Rais tidak mebersihkan namanya mengheret Migrant Care ke muka pengadilan sedang Migrant Care telah menyatakan lebih awal bahawa mereka mempertahankan dakwaan mereka itu? Apakah Rais takut lebih banyak akan terburai di mahkamah jika beliau melakukan demikian?

Sambungan artikal Kelab Greenboc lengkap dengan kenyataan Moigrant Care boleh layari di sini

Selepas itu Blog Edyesdotcom turut memberi sokongan moral kepada sharpshooter.

Blog edyesdotcom akan bersama blog sharpshooter yang menjadi blog pertama yang dihalang bersuara di alam siber. Ini mendekatkan lagi ura-ura kerajaan Malaysia untuk menggubal undang-undang baru akta multimedia yang mengawal aktiviti blogger dan laman sosial lain.

Blog sharpshooter yang dikendalikan oleh Din Binjai telah dihalang untuk mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung tuduhan rogol terhadap Rais Yatim. Namun Din Binjai sharpshooter tidak gentar dengan asakan Rais Yatim yang mendapatkan injuksi mahkamah...berita lanjut di sini.

Blog sensasi Tukar Tiub Hishamudin Rais turut memuatkan dua artikal tentang isu Pak Menteri anak yatim ...ulasannya...

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

1 – rais yatim tidak rogol amah
2 – rais yatim tidak rogol kerusi
3 – rais yatim tidak rogol bangku
4 – rais yatim tidak rogol kereta
5 – rais yatim tidak rogol lembu
6 – rais yatim tidak rogol kambing
7 - rais yatim tidak rogol gajah
8 – rais yatim tidak rogol kuda
9 – rais yatim tidak rogol lori
10 – rais yatim tidak rogol badak

KAH KAH KAH KAH

Anda boleh layari di sini dan di sini

Blog paling popular di P.Pinang Anak Sungai Derhaka milik ajk Keadilan Permatang Pauh turut menelefon sharpshooter dan membuat ulasannya sendiri. Katanya mengapa Amizudin bukan Ahirudin (Rocky Bru)

Sebenarnya, jika kita membaca apa yang telah disiarkan oleh Amizuddin Ahmat didalam blognya iaitu sharpshooterblogger.blogspot.com dibawah tajuk “Hei Pak Menteri.. mana mau lari” kita akan dapati artikel tersebut bukanlah dari tulisan beliau, ianya adalah artikel yang telah disiarkan oleh Harakahdaily sepertimana yang tertera diakhir artikel jadi mengapa Amizuddin yang dikenakan perintah mahkamah itu?

Nasihat dari siapa yang telah diterima oleh Rais Yatim ini untuk menyemarakkan kembali isu ‘Menteri Rogol Amah’ di arena blog, Nampak sedikit kurang cerdik kerana isu ini telah semakin padam tetapi ianya ditimbulkan semula.

Biarpun ada beberapa individu yang mengatakan isu perintah mahkamah yang dikenakan terhadap Amizuddin ini mungkin kerana isu peribadi antara beliau dan Rais Yatim sendiri. Sambungannya anda layari di sini.sini.

Blog Ikut Suka Aku juga turut membuat ulasan tersendiri dalam kes saman Rais ini. Katanya Lu orang perasan tak salah satu sifat bangsa umnoapco, terutamanya Pak2 Menteri diorang yang jaga Kementerian... hahahaha... macam cibai wa cakap lu sejak dulu kini dan selamanya.

Yang gua terperasan sejak dulu kini dan selamanya ialah apabila ada sesuatu perkara yang melibatkan orang melayu, Pak2 Menteri Malaysia nih.... punyalah berani teramat. Tetapi apabila ada sesuatu perkara yang melibatkan kaum Cina/India Pak2 Menteri Malaysia akan tunduk, bak pepatah pijak babi pun tak mati beb.... kah...kah...kah.....

Kali ini gua terperasan berkaitan tuduhan terhadap sorang Menteri yang di tuduh entot-entot belakang pintu... ngeeeee..., apa kejadahnya dia dapatkan injunksi terhadap Blogger Sharpshooter...???? sambungannya di sini.

Kepada blogger yang menyokong sharpshooter yang tak sempat sharpshooter siarkan di sini sharpshooter minta maaf banyak-banyak. Semoga sokongan anda diberkati Allah hendaknya.

Manakala AMK P.Pinang pula telah mengadakan sidang media di Yayasan Aman untuk membidas dan mengecam Rais Yatim.

Laporan Sinar - PENANTI – Angkatan Muda Keadilan Pulau Pinang (AMKPP), semalam, mengecam tindakan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim menyaman blogger, Amizudin Ahmat daripada terus menerbitkan perkataan berunsur fitnah terhadap beliau menerusi blognya, sharpshooterblogger.blogspot.com.

Ketuanya, Amir Mohd Ghazali berkata, mengapa Amizudin yang perlu disaman dan bukannya Datuk Ahirudin Attan atau Rocky's Bru kerana beliau yang mula mendedahkan isu berkenaan melalui tulisannya di blog.

Menurutnya, ia disusuli pula dengan artikel yang menyokong tindakan Ahirudin oleh beberapa blog lain seperti BigDogDotCom selang beberapa hari selepas artikel berkenaan disiarkan. Sambungannya di sini

Manakala berita TV Selangor anda boleh baca di sini.

TV Selangor juga telah menelefon sharpshooter petang tadi tetapi atas nasihat peguam, sharpshooter tidak dibenarkan membuat sebarang komen tentang isu Pak Menteri anak yatim kematu ini. Lawan tetap lawan.

Tiada ulasan: