Sabtu, 7 Ogos 2010


YANG MANA SATU IDAMAN KALBU


SEBELUM MAHKAMAH BERSIDANG - KEPUTUSAN TEKLAH DI KETAHUI

TERBONGKAR KEPUTUSAN HAKIM 9 OGOS DEPAN.

Keputusan Hakim Mohamad Zabidin Mohd Diah, "Mahkamah menolak permohonan Anwar Ibrahim untuk menggugurkan kes kerana hubungan saksi utama Saiful Bukhari Azlan dan Timbalan Pendakwaraya Farah Azlina Latif tidak berasas. Mahkamah juga bersetuju dengan afidavit Pejabat AG bahawa Farah Azlina tidak ada akses kepada dokumen mahkamah. Dengan itu kes diteruskan."

NOTA:

1. Dari Malaysia Cronicle: Farah Azlina telah bertunang tahun lepas dengan seorang pegawai pendakwa di utara tanahair. Mereka patut berkahwin pada 9 Julai lepas, tatepi pernikahan mereka dibatal sehari sebelum itu manakala kad undangan telah diedarkan.

2. Kontrak KPN MUSA Hassan dijangka akan disambung lagi buat kali ketiga selepas tamat bulan depan. Mestilah, banyak kerja belum selesai. Kes Altantuya nak kena jaga, nak pastikan Anwar ke penjara, nak halang ceramah PR, nak tangkap orang bawa lilin....kalau KPN baru belum tentu

3. Hakim cabuk Azahar Mohamed tolak petisyen Zaid Ibrahim dgn kata tak ujud politik wang dalam PRK Hulu Selangor (ha, ha, ha.). Mari kita tengok rekod si Azhar ni. Dia ni juga memihak kepada BN apabila mendengar kes Perak. Bukankah malaon ini juga masa jadi DPP dituduh subahat memalsukan bukti memfitnah Anwar pada tahun 1999.

4. Hakim2 bacul di Mahkamah Persekutuan Zaleha Zahari, Abdul Malik Ishak dan Clement Allan Skinner menolak permohonan Anwar untuk dapatkan dokumen perubatan dari doktor yang memeriksa Saiful & laporan polis untuk diperdebat di mahakamah. Ini adalah pelanggran undang2 yang serius oleh hakim sendiri. Budak sekolah pun tahu ...bahawa tanpa dokumen itu, macam mana peguam Anwar nak berhujah?

5. TERKINI: Peguam Karpal Singh telah membuat permohonan untuk memanggil Saiful Bukhari Azlan dan Farah Azlina Latif di kandang saksi supaya mereka menjawab di mahkamah tuduhan hubungan romantis antara mereka berdua dan pembocoran dokumen mahkamah

Tiada ulasan: