Khamis, 1 April 2010

CONTOH KETAM MENGAJAR ANAKNYA BERJALAN LURUS
PM umum langkah tambahan elak rasuah

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata mulai hari ini, tiga langkah tambahan akan dilaksanakan untuk meningkatkan integriti dan mengelakkan rasuah dalam urusan perolehan kerajaan.

Beliau yang juga Menteri Kewangan berkata, semua pembida dikehendaki menandatangani Surat Akuan Pembida dan pembida berjaya dikehendaki menandatangani Surat Akuan Pembida Berjaya.

Seterusnya, mereka perlu menandatangani teks perjanjian yg mengandungi klausa Pencegahan Rasuah Dalam Perolehan Kerajaan, tambah Najib.

Katanya, langkah itu adalah inisiatif tambahan Kementerian Kewangan yang telah pun mensyaratkan satu klausa khas berkaitan "Integriti Pact" dimasukkkan dalam semua teks perjanjian yang berkaitan dengan kontrak perolehan kerajaan mulai 28 Feb, 2009.

"Semua inisiatif ini dilakukan demi untuk memperbaiki dan memperkukuhkan tahap integriti dan ketelusan sistem perolehan kerajaan," katanya selepas melancarkan portal MyProcument, Pusat Maklumat Perolehan Kerajaan di Kementerian Kewangan di Putrajaya hari ini.

Tiada ulasan: